Jump to content

Fiesta Mk2

Furious
 Share

Recommended Posts

Afgelopen vrijdag zijn we vanuit Maastricht naar Best gereden om een Fiesta MK2 te bekijken.

We troffen daar een MK2 1.1 Supersport aan uit 1988 met 149.000 op de klok. De algemene indruk van de Fiësta was goed en we hebben hem voor een proefritje meegenomen. Na de bekende tests (koppeling, uitlaat etc) uit te hebben gevoerd zijn we de carosserie gaan bekijken. Veel meer als enkele roestplekjes onder de rechterkoplamp en op het voorfront en een krakend geluid in een schokdemper hebben we niet ontdekt dus werd besloten om de Fiesta mee naar huis te nemen. In de planning staat een setje schokdempers van een MK2 XR2 (dus als iemand nog iets heeft liggen PM-en :P) en lichtmetaal tot nu toe..... De veranderingen zullen we in dit topic bijhouden.

2wc8.jpg

1rl1.jpg

3zx7.jpg

GRoetjes Roel en Linda

@ all: danku voor de reacties. Hij heeft enkele kleine roestplekjes maar wij hebben een carosserier in opleiding in de vriendenkring zitten.....nooit weg natuurlijk ;)

@ Bjorn, we hebben hem voor 550 euri's mogen meenemen. 1 enkel defectje: schokdemper rechtsvoor, maar in de planning zat toch al een XR2 setje dempers :biglaugh:

En jah ik zal zeker even zwaaien/knipperen met lichten als ik je tegenkom :mrgreen:

Ja zoals ik eerder heb gezegd, XR2 spul past er zo op, geen probleem.

De fusee stukken zijn allemaal gelijk, 950cc, 1.1, 1.4 en XR2.

Zelf zou ik er geen xr2 kit op zetten, maar alleen een RS voorspoiler... en het geheel orgineel laten. Een auto in deze staat, is zonde om 'aan te passen'

een supersport is sowieso vrij zeldzaam in NL, dus zeker zuinig op zijn, en zopu houden (wellicht een beetje verlagen :) Maar verder nix.

Suukses !

Martein

• 2 weeks later...

Inmiddels al wat audio besteld en binnen gekregen,

deze week even beginnen met de inbouw ervan.

Als begin hebben we een 4-kanaals Impulse versterker

die 4x75 Watt RMS gaat leveren aan een 16,5cm Composet

van Lightning Audio die 75 Watt RMS kan hebben.

In de toekomst zal er een 8" subje inkomen (want die hebben

maar een 10L kist nodig, gesloten). Dat voor nu.....foto's volgen!

Groetjes Roel en Linda

• 3 weeks later...
 Share

• Create New...