Jump to content

Autoalarm Mk6.5

Recommended Posts

stel nou dat ik een alarm in mn ST wil. op internet krijg je dan allerlei aanbiedingen met centrale deurvergrendeling en spul. Dit is natuurlijk al opgenomen in mn huidige sleutel. En ik wil ook niet van mn inklapspiegels af. EN ik heb geen zin om nog meer hangertjes prut aan mn sleutel te krijgen. wat kan ik dan hetbeste doen? heeft ford zelf zoiets? ik heb wel eens gelezen dat in belgie (weet niet meer zeker of het belgie was of een ander land) de st standaard wordt geleverd met een alarm :-?

Als je een alarm wilt zal denk ik het veiligst en het meest aan te raden een clifford alarm zijn.

Je zal dan geen sleutel meer nodig hebben om je auto te starten en te openen gaat allemaal via je afstandsbediening.

Er zit ook een turbo timer op.

Zo'n alarm wat jij bedoelt zit volgens mij geen scm keurmerk op.

de alarm sleutel zal de functies van je ford sleutel overnemen.

Zelf heb ik een clifford, alles werkt daarna via de clifford afstandsbediening.

ik heb de sleutel van ford vervangen door de reserve sleutel van de auto zonder alle remote poespas.

ja dat had ik ookb egrepen. je kan het zo duur maken als je zelf wilt. maar clifford is iig kwaliteit. scm keurmerk?

en wat is dat alarm dan die ford belgie levert op de sts? is het dan niet handiger om zoiets te nemen?

Die 450euro was ook alleen het alarm zelf.

Elk inbouwbedrijf heeft een ander uurloon voor het inbouwen.

En idd een klasse 3 alarm, dat ga je ook wel terug zien op je verzekeringspremie.

Je kunt die klasse 3 van clifford zo uitbreiden dat er ook een track en trace functie opgezet wordt (verplicht bij de nieuwe porsche bijv)

Op mijn ST zit ook een clifford concept 650 klasse 3 alarm heeft me 1000 euro gekost incl inbouw.

Heb daarbij extra raammodules genomen, dat als je je raam open hebt staan en je zet het alarm er op dat deze automatisch dicht gaan. :duim:

Op mijn ST zit ook een clifford concept 650 klasse 3 alarm heeft me 1000 euro gekost incl inbouw.

Heb daarbij extra raammodules genomen, dat als je je raam open hebt staan en je zet het alarm er op dat deze automatisch dicht gaan. :duim:

misschien overdreven. maar wel erg sweeeeet :P:P maar wel duur zeg..

Zou het ook helpen als ik alleen clifford stickers op mn ruit plak? :-D

kan iemand( een belg?) mn bovenste vraag beantwoorde? en nis dat net zo duur als een clifford?

• 3 weeks later...

In Engeland weet ik dat daar wel af-fabriek alarmsystemen zijn (weet ff niet of dat dan standaard op de ST zit maar dacht het wel)

Voor Nederland is dat waarschijnlijk weer niet goed genoeg.

Een vriend van mij heeft een SportKa met ook standaard een af-fabriek Ford alarm !!

Nu vraag ik mij weer af; waarom die dan wel!! Soms vind ik Ford zo vreemd hè!

Dat heeft denk ik met het klasse alarm te maken.

Een KA heeft een veel lagere cataloguswaarde dan een ST.

Dus verzekeringtechniesch worden er minder eisen aan het alarm van een KA gesteld dan aan die van een ST.

Share

• Create New...