Fiesta2000 Posted August 7, 2004 Report Share Posted August 7, 2004 'k Ben een beetje aan het rondneuzen voor een mooi pedalensetje voor m'n Fiesta... ben opzoek naar metalen (aluminium) pedaaltjes met van die zwarte rubberen nopjes erop - vind ik wel mooi Zou graag van jullie wat tips, info en eventueel wat merken willen weten die voor de MK5 passende sets in het assortiment hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michiel Posted August 7, 2004 Report Share Posted August 7, 2004 Sparco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiesta2000 Posted August 8, 2004 Author Report Share Posted August 8, 2004 Zal eens kijken bij Sparco dan Heb ook al wat gevonden bij Wolf Concept, OMP, Raid en Jom...Maareh, hoe zit het eigenlijk met monteren? Kan iemand me daar wat meer over vertellen? Wat staat me te wachten? Zal denk ik wel boren en schroeven worden [EDIT] Dit is wel zo ongeveer wat ik zoek : Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michiel Posted August 8, 2004 Report Share Posted August 8, 2004 Twee methodes zijn er meestal:1) Boren en dan vastbouten/schroeven2) Pedaalcover tegen het pedaaldrukken, clip aan de andere kant vastzetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedFox Posted August 8, 2004 Report Share Posted August 8, 2004 Hee michiel!, die van WolfConcept moeten volgensmij geboord worden toch? Heb jij misschien al een foto van jouw geplaatste setje of moet ik tot efe wachten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiesta2000 Posted August 8, 2004 Author Report Share Posted August 8, 2004 Hee michiel!, die van WolfConcept moeten volgensmij geboord worden toch? Heb jij misschien al een foto van jouw geplaatste setje of moet ik tot efe wachten Ze moeten inderdaad geboord worden... Moet er naast het boren nog iets anders aan je pedalen gebeuren, of komen de nieuwe metalen plaatjes gewoon over je originele pedalen heen te zitten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michiel Posted August 8, 2004 Report Share Posted August 8, 2004 je trekt de rubbers er af, pakt een goeie staalboor (anders breekt hij meteen af, je pedalen zijn supersterk titanium-staal-legering) en boort er de gaten in. dan schroef je ze er met de bijgeleverde bouten en schroeven op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedFox Posted August 8, 2004 Report Share Posted August 8, 2004 Oohhhhh, het is dat ik nu eerst voor wat anders aan het sparen ben, maar deze gaan meteen op de planning Bedankt voor de foto! ik kon niets anders vinden dan dat kleine fototje op de site van wolf. Zitten deze in jouw auto? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michiel Posted August 8, 2004 Report Share Posted August 8, 2004 Die pedalen op de grote foto zijn die van de Focus (kijk maar naar de plaatsen van de nopjes in vergelijking met de kleine foto), die van de Fiesta zitten ook nog vast met minder schroeven/bouten dan die van grote broer Focus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedFox Posted August 8, 2004 Report Share Posted August 8, 2004 Die pedalen op de grote foto zijn die van de Focus (kijk maar naar de plaatsen van de nopjes in vergelijking met de kleine foto), die van de Fiesta zitten ook nog vast met minder schroeven/bouten dan die van grote broer Focus.Ah oke duidelijkoverigens het is moeder focus en niet broer focus zie: http://www.autozine.nl/text/121.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiesta2000 Posted August 8, 2004 Author Report Share Posted August 8, 2004 Bedankt voor de foto! ik kon niets anders vinden dan dat kleine fototje op de site van wolf. Zitten deze in jouw auto?Die foto komt ook van de site van Wolf, stond alleen bij de interieur accessoires voor de Fiesta '96/'00 Nog effe over de pedalen... alleen mijn rempedaal is van staal en heeft een rubber, de anderen zijn van kunsstof en hebben geen rubbers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedFox Posted August 8, 2004 Report Share Posted August 8, 2004 Die foto komt ook van de site van Wolf, stond alleen bij de interieur accessoires voor de Fiesta '96/'00 Ze doen daar zeker aan, eens een goed design, altijd een goed design Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr3i_cabrio Posted August 9, 2004 Report Share Posted August 9, 2004 'k Zag ze ook nog bij Conrad. Dan heb je meteen verlichting erin.....kweet niet of het wat is.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedFox Posted August 9, 2004 Report Share Posted August 9, 2004 'k Zag ze ook nog bij Conrad. Dan heb je meteen verlichting erin.....kweet niet of het wat is....Wat, verlichting in je pedalen, dat is echt helemaal nuts. Ik ga voor de Wolf-concept ook omdat deze voor normaal weggebruik zijn en al die andere dingen meestal de waarschuwing hebben dat ze alleen voor show-doeleinden zijn en niet op de normale weg gebruikt mogen worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr3i_cabrio Posted August 9, 2004 Report Share Posted August 9, 2004 Of je nou neon onder je dash hebt of in je pedalen, dat is hetzelfde. En anders maak je toch gewoon onzichtbaar een schakelaartje, zodat je het kan uitzetten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiesta2000 Posted August 9, 2004 Author Report Share Posted August 9, 2004 'k Zag ze ook nog bij Conrad. Dan heb je meteen verlichting erin.....kweet niet of het wat is....Ala KITT? Ik ga voor de Wolf-concept ook omdat deze voor normaal weggebruik zijn en al die andere dingen meestal de waarschuwing hebben dat ze alleen voor show-doeleinden zijn en niet op de normale weg gebruikt mogen worden.Die pedalen van Wolf Concept zijn overigens wel zowat de duurste die ik heb kunnen vinden... ? 95,- voor de set De Sparco Reflex trappers kosten bij Biesheuvel daarentegen maar ? 35,- Volgens mijn zijn ze allebei wel geschikt voor de openbare weg hoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedFox Posted August 9, 2004 Report Share Posted August 9, 2004 mmmmsparco wolf ik weet het nog niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Crow Posted August 9, 2004 Report Share Posted August 9, 2004 Sparco all the way babe Ze hebben ook nog andere setjes die kick zijn en ze zijn een stuk goedkoper....95 EUR voor een Wolf pendalen setje vind ik persoonlijk een beetje veel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedFox Posted August 9, 2004 Report Share Posted August 9, 2004 Vind dat sparco logo'tje een beetje teveel van het goede. Echt van sporty. Zoek hetzelfde, maar dan wat behoudener met die logo's. (zoals wolf dus) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Crow Posted August 9, 2004 Report Share Posted August 9, 2004 Gewoon Sparco logo eraf halen Heb ik ook gedaan met die van Autostyle...stond op elk pendaal zo'n 'lomp' Autostyle logo wat nogal opviel Je hebt ze ook van Sparco dat ze alleen de naam erop hebben staan...daar is het logo wat minder aanwezig zoals die van Wolf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedFox Posted August 9, 2004 Report Share Posted August 9, 2004 Juist, gevonden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Crow Posted August 9, 2004 Report Share Posted August 9, 2004 Die zien er netjes uit...beetje hetzelfde als die van Wolf alleen wel 55 EUR goedkoper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiesta2000 Posted August 9, 2004 Author Report Share Posted August 9, 2004 Juist, gevonden! Eeej, stonden die ook op de Sparco site ...heb ik die gewoon over het hoofd gezien... dat is precies wat ik ook eigenlijk zocht (vind dat blauwe Sparco logo ook net iets te sporty).[EDIT] Nee, ze staan niet (meer) op de Sparco site Weet iemand waar die pedalen te koop zijn in Nederland? Biesheuvel heeft ze in ieder geval niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedFox Posted August 9, 2004 Report Share Posted August 9, 2004 ik kwam ze tegen ophttp://www.gmpperformance.com/products/int...al_sets/sparco/Het heet sparco Gripartikel 03787 prijs dollars $59,00 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedFox Posted August 9, 2004 Report Share Posted August 9, 2004 AStu een link van de sparco usa websitehttp://www.sparcousa.com/ptuning_pedals.asp?id=304 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts