Jump to content

Pedalenset voor Fiesta MK5 / MK6

Fiesta2000
 Share

Recommended Posts

'k Ben een beetje aan het rondneuzen voor een mooi pedalensetje voor m'n Fiesta... ben opzoek naar metalen (aluminium) pedaaltjes met van die zwarte rubberen nopjes erop - vind ik wel mooi 8)

Zou graag van jullie wat tips, info en eventueel wat merken willen weten die voor de MK5 passende sets in het assortiment hebben... :)

• Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Zal eens kijken bij Sparco dan :)

Heb ook al wat gevonden bij Wolf Concept, OMP, Raid en Jom...

Maareh, hoe zit het eigenlijk met monteren? Kan iemand me daar wat meer over vertellen? Wat staat me te wachten? Zal denk ik wel boren en schroeven worden :)

[EDIT] Dit is wel zo ongeveer wat ik zoek {kwijl} :

0378713gr.jpg

Hee michiel!, die van WolfConcept moeten volgensmij geboord worden toch? Heb jij misschien al een foto van jouw geplaatste setje of moet ik tot efe wachten  :(

Ze moeten inderdaad geboord worden...

W5112100.jpg

phpllRrBT2.jpg

Moet er naast het boren nog iets anders aan je pedalen gebeuren, of komen de nieuwe metalen plaatjes gewoon over je originele pedalen heen te zitten?

je trekt de rubbers er af, pakt een goeie staalboor (anders breekt hij meteen af, je pedalen zijn supersterk titanium-staal-legering) en boort er de gaten in. dan schroef je ze er met de bijgeleverde bouten en schroeven op.

W5112100.jpg

Oohhhhh, het is dat ik nu eerst voor wat anders aan het sparen ben, maar deze gaan meteen op de planning :mrgreen:

Bedankt voor de foto! ik kon niets anders vinden dan dat kleine fototje op de site van wolf. Zitten deze in jouw auto?

Die pedalen op de grote foto zijn die van de Focus (kijk maar naar de plaatsen van de nopjes in vergelijking met de kleine foto), die van de Fiesta zitten ook nog vast met minder schroeven/bouten dan die van grote broer Focus.

Die pedalen op de grote foto zijn die van de Focus (kijk maar naar de plaatsen van de nopjes in vergelijking met de kleine foto), die van de Fiesta zitten ook nog vast met minder schroeven/bouten dan die van grote broer Focus.

Ah oke duidelijk

overigens het is moeder focus en niet broer focus :wink:

zie: http://www.autozine.nl/text/121.html :mrgreen:

Bedankt voor de foto! ik kon niets anders vinden dan dat kleine fototje op de site van wolf. Zitten deze in jouw auto?

Die foto komt ook van de site van Wolf, stond alleen bij de interieur accessoires voor de Fiesta '96/'00 :wink:

Nog effe over de pedalen... alleen mijn rempedaal is van staal en heeft een rubber, de anderen zijn van kunsstof en hebben geen rubbers.

'k Zag ze ook nog bij Conrad. Dan heb je meteen verlichting erin.....kweet niet of het wat is....

Wat, verlichting in je pedalen, dat is echt helemaal nuts. Ik ga voor de Wolf-concept ook omdat deze voor normaal weggebruik zijn en al die andere dingen meestal de waarschuwing hebben dat ze alleen voor show-doeleinden zijn en niet op de normale weg gebruikt mogen worden.

'k Zag ze ook nog bij Conrad. Dan heb je meteen verlichting erin.....kweet niet of het wat is....

Ala KITT? :D

Ik ga voor de Wolf-concept ook omdat deze voor normaal weggebruik zijn en al die andere dingen meestal de waarschuwing hebben dat ze alleen voor show-doeleinden zijn en niet op de normale weg gebruikt mogen worden.

Die pedalen van Wolf Concept zijn overigens wel zowat de duurste die ik heb kunnen vinden... ? 95,- voor de set :shock:

De Sparco Reflex trappers kosten bij Biesheuvel daarentegen maar ? 35,- :)

Volgens mijn zijn ze allebei wel geschikt voor de openbare weg hoor...

Gewoon Sparco logo eraf halen :P

Heb ik ook gedaan met die van Autostyle...stond op elk pendaal zo'n 'lomp' Autostyle logo wat nogal opviel {knipoog}

Je hebt ze ook van Sparco dat ze alleen de naam erop hebben staan...daar is het logo wat minder aanwezig zoals die van Wolf.

Juist, gevonden!  :-D  

grip_big.jpg

Eeej, stonden die ook op de Sparco site :shock: ...heb ik die gewoon over het hoofd gezien... dat is precies wat ik ook eigenlijk zocht :) (vind dat blauwe Sparco logo ook net iets te sporty).

[EDIT] Nee, ze staan niet (meer) op de Sparco site :? Weet iemand waar die pedalen te koop zijn in Nederland? Biesheuvel heeft ze in ieder geval niet...

Share

Announcements

• Create New...