Jur Posted August 21, 2006 Report Share Posted August 21, 2006 Soundraiser.. helaas heeft niet iedereen zijn/haar leaseauto voor het uitkiezen .. maar of je nu in een 12x 1 rijdt.. of in een 2x 06 .. de uitkomst blijft 12 .. We weten dat er wat anders aan komt.. maar zo'n 206je is toch geen echte straf denk ik.. zolang het tijdelijk is ok... Deze club heet nu de "Peugeot 206 Club". Er zijn al 2 peugeot's hier, en de rest van de leden wordt geacht zijn/haar Fiesta in te ruilen Dan wil ik nu graag mijn 10 euro terug ...... LOL No way dat ik ooit nog een Peugeot koop. Erg leuke auto's maar de mijne heeft mij iets te vaak in de steek gelaten. Maar, ontopic: Erg leuke auto Jeroen, compleet uitgerust. Het is ook nog eens een fijne auto. ehhm een 121 is toch ook geen fiesta .. Ik zie het probleem niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted August 21, 2006 Author Report Share Posted August 21, 2006 Soundraiser.. helaas heeft niet iedereen zijn/haar leaseauto voor het uitkiezen .. Ik MAG inderdaad wel wat anders uitkiezen, maar de eigen bijdrage voor een echt leuke auto (lees: iets wat qua rij-eigenschappen in de buurt van mijn eigen auto komt) is niet iets wat ik wil betalen zolang er ook nog een scheurijzertje voor de deur staat. Voor dagelijks vervoer is een 206 gewoon goed, alleen had ik net al het eerste probleempje met de Franse kwaliteit: Ik dacht dat de ruitensproeier leeg was, en doe de motorkap open. Liggen de slangetjes van de sproeier los Dan vergeet ik voor het gemak de wiebelende armsteun, en de onmogelijkheid om met de deuren dicht de rugleuning te verstellen (ene kant zit de knop tegen de deur aan, de andere kant tegen de midden-armsteun). In het regenachtige Nederland doe ik dat soort dingen graag met de deuren dicht Ook de zitpositie is nog niet naar tevredenheid (totaal geen steun bij mij bovenbenen, dus na 80 km langzaam kramp). Dit probleem kan ook te maken hebben met het niet kunnen afstellen van de stoel als de deur dicht zit Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted August 21, 2006 Report Share Posted August 21, 2006 Dat verstellen van de stoelen heeft een 307 ook, die knop zit zo dicht bij de deur dat je de deur eerst open moet doen. Ik heb zelf echt een hekel aan Peugeot, ik vind de zitpositie verschrikkelijk, de stoelen kan ik niet naar m'n zin verstellen en ook het rijdgedrag vind ik niet echt lekker. Heb het tot nu toe gemerkt bij alle Peugeots waar ik in gereden heb, 206, 306 en 307. Misschien dat ze het niet allemaal hebben maar dat is tot nu toe mijn ervaring met Peugeot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansie Posted August 22, 2006 Report Share Posted August 22, 2006 Dat verstellen van de stoelen heeft een 307 ook, die knop zit zo dicht bij de deur dat je de deur eerst open moet doen. Ik heb zelf echt een hekel aan Peugeot, ik vind de zitpositie verschrikkelijk, de stoelen kan ik niet naar m'n zin verstellen en ook het rijdgedrag vind ik niet echt lekker. Heb het tot nu toe gemerkt bij alle Peugeots waar ik in gereden heb, 206, 306 en 307. Misschien dat ze het niet allemaal hebben maar dat is tot nu toe mijn ervaring met Peugeot Zijn Franse mensen misschien anders gebouwd??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutch Posted August 22, 2006 Report Share Posted August 22, 2006 Zijn Franse mensen misschien anders gebouwd??? Vooral korter gebouwd. Dat scheelde nogal, zeg, toen ik vorig jaar eens instapte in een 206 RC. De steunen van de kuipstoel die waarschijnlijk perfect om de schouders van Jean-Pierre of Dominique hadden gepast, prikten gewoon vol in m'n rug. Zo, dat was de RC van m'n lijstje geschrapt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc Posted August 23, 2006 Report Share Posted August 23, 2006 He leuk nog een fiesta club rijder met een 206 Mijn lease auto is ook een 206, in mijn geval een 206 SW quiksilver 1.6 hdif Ik kon wel zelf uitzoeken, maar alleen uit een paar merken, helaas geen ford. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackfiesta Posted August 23, 2006 Report Share Posted August 23, 2006 Ik mag binnenkort ook een lease auto uitkiezen en jawel de ST mag ik ook nemen rara wat neem ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michiel Posted August 23, 2006 Report Share Posted August 23, 2006 blackfiesta, dan zou ik eerst uitzoeken of de Focus ST ook nog in het rijtje past Mooie 206 trouwens Jeroen! Bevalt ie een beetje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackfiesta Posted August 23, 2006 Report Share Posted August 23, 2006 blackfiesta, dan zou ik eerst uitzoeken of de Focus ST ook nog in het rijtje past Mooie 206 trouwens Jeroen! Bevalt ie een beetje? Kan wel word alleen een beetje teveel zelf bijleggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
XFire Posted August 30, 2006 Report Share Posted August 30, 2006 Mooie auto jeroen veel rijplezier ermee!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chantal Posted August 30, 2006 Report Share Posted August 30, 2006 En Jeroen? Ben je de 206 al zat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted August 30, 2006 Author Report Share Posted August 30, 2006 En Jeroen? Ben je de 206 al zat? Ben vandaag niet met de 206 naar mijn werk, er staat een knal rood bakkie hier buiten te glimmen in de zon Zegt dat genoeg?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted October 14, 2006 Author Report Share Posted October 14, 2006 Ergens in dit topic schreef ik: "Tijdelijke oplossing". Dat ik deze auto kreeg, vertelde mijn collega namelijk dat hij net 60 nieuwe Fiesta's had besteld En hij wist dat ik "iets" met Fiesta's had, en heeft daarom deze "oude" 206 voor mij ingezet als tussen-auto. Omdat de eerste Fiesta's nu zijn uitgeleverd, was ik erg benieuwd hoe zoiets nou eigenlijk rijdt. Daarom vanmiddag even een proefrit gemaakt met de uitvoering zoals die reeds besteld is: De 1.3 Futura. Erg complete auto, rijdt redelijk vlotjes door de stad en buiten de bebouwde kom. Lekkere wegligging, zelfs de stuurbekrachtiging vond ik lekker (en normaal haat ik dat soort vage hulpjes!) Alleen zo jammer dat boven de 80km/u de pit er uit is... Met mijn huidige aantal km's (in nog geen 2 maanden tijd 6500 km) wil ik ook op de snelweg nog een beetje de mogelijkheid hebben om in te voegen etc. Dus voorlopig blijf ik me nog wel ergeren aan de stoel van de 206, om daarna eens rustig te kijken of ik zelf iets leuks mag/kan/wil uitzoeken, of dat ik dan toch overstap naar de 1.3 Fiesta. Het plan is namelijk dat ik met een paar maanden op nog geen 10 km van mijn huis aan de slag ga en dus wat minder op de snelweg zit. Dan zal ik toch maar eens die clubsticker op de 206 plakken, dan snapt iedereen tenminste waarom ik naar leuke dames in mooie Fiesta's zwaai Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Crow Posted October 14, 2006 Report Share Posted October 14, 2006 Een nieuwe baan...een tijdelijke 206...en dat allemaal voor een proefritje in een Fiesta? Tja...sommige mensen zoeken altijd de moeilijke weg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michiel Posted October 15, 2006 Report Share Posted October 15, 2006 Ergens in dit topic schreef ik: "Tijdelijke oplossing". Dat ik deze auto kreeg, vertelde mijn collega namelijk dat hij net 60 nieuwe Fiesta's had besteld Dan zal ik toch maar eens die clubsticker op de 206 plakken, dan snapt iedereen tenminste waarom ik naar leuke dames in mooie Fiesta's zwaai Volgens mij kun je beter 60 Fiestaclub stickers op die Fiesta's plakken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nol Posted October 15, 2006 Report Share Posted October 15, 2006 Volgens mij heb ik wat post gemist (vandaar mijn zeer late reactie)... Ik bedoelde met goede stereo dat het exemplaar dat ik had erg veel last had van rammeltjes en kraakjes. Nu weet ik niet of dat bij jouw 206 ook zo is, maar ik heb wel gelezen dat het door het harde plastic van het dashboard het niet rammelvrij is.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted January 7, 2007 Author Report Share Posted January 7, 2007 Na een ritje in een verlaagde 121 van bijna 11 jaar oud, is een 206 gewoon rammel vrij Voor een Franse auto vallen de bijgeluiden allemaal erg mee, alleen zit er af en toe een rammel in het dashbord. Grote klap midden op lost meestal het probleem weer op Waar ik wel problemen mee gehad heb, is de electronica (ik wacht rustig de opmerkingen over Franse auto's en slechte electronica af ) Bleek een sensortje kapot te zijn, waardoor alles begon te piepen en de boordcomputer bleef knipperen: "Koelvloeistof temperatuur te hoog" en STOP Metertje stond ook heerlijk in het rode gebied... Alleen jammer dat dat op zaterdag avond gebeurt, op de A9... Gelukkig was de sleepdienst snel ter plaatse, en die bracht mij netjes thuis (waar gelukkig nog een betrouwbaar stukje techniek voor de deur stond om mijn passagier naar huis te brengen ) Enige commentaar van mijn collega van wagenparkbeheer: "Had dan ook voor die Fiesta gekozen" Van je collega's met je het maar hebben (later vertelde hij dat de 206jes regelmatig stilvallen met dit soort problemen, en dat ik dus zeker niet de eerste was die op de vluchtstrook op de sleepdienst kon wachten) Ik heb nog steeds geen idee wat een eventuele opvolger gaat worden voor dit hokje op wielen, suggesties zijn uiteraard welkom! (reken op max 20.000 aanschafwaarde, dus de Focus ST is helaas niet haalbaar ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michiel Posted January 7, 2007 Report Share Posted January 7, 2007 Mag ik een suggestie doen? http://forum.fiestaclub.nl/index.php?s=...ost&p=93016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted January 7, 2007 Report Share Posted January 7, 2007 Mag ik een suggestie doen? http://forum.fiestaclub.nl/index.php?s=...ost&p=93016 kijk dat zijn goede tips Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted January 7, 2007 Author Report Share Posted January 7, 2007 Mag ik een suggestie doen? http://forum.fiestaclub.nl/index.php?s=...ost&p=93016 (alleen jammer dat het leasen van een 2e hands bij ons niet mogelijk is.... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michiel Posted January 7, 2007 Report Share Posted January 7, 2007 http://www.autoweek.nl/carbaseresults.php?...=2&cache=no Alles met minimaal 125 pk en minder dan 20.000 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted January 7, 2007 Report Share Posted January 7, 2007 suzuki swift gti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts