Jump to content
Fiestaclub.nl
Shark-Attack

Shark-attack

Recommended Posts

Jah, de Ibiza 1.8 turbo non cupra doet er 8,2 sec. over, maar het oog wil ook wat ;) Ze hadden een turbo op die Fiesta moeten schroeven. 2.0 Turbo, dan krijgt ie wel koppel op de tussensprints! :blink::blink:

Jah, de Ibiza 1.8 turbo non cupra doet er 8,2 sec. over, maar het oog wil ook wat ;) Ze hadden een turbo op die Fiesta moeten schroeven. 2.0 Turbo, dan krijgt ie wel koppel op de tussensprints! :blink::blink:

8,2 maar? Verhip! Dan zal mijn redenering wel zijn geweest: 'Maar die Ibi FR kun je chippen naar 210 pk en dan gaat-ie onder de 7'.

Hoe dan ook, néé, geen turbo! Ik zal je zeggen: juist het feit dat de ST geen turbo heeft, was voor mij een aanbeveling. Okee, het ding is niet razendsnel en ook niet te tjippen, maar een ongeblazen motor heeft veel meer finesse. Je kunt veel gelijkmatiger gas bijgeven, met name in bochten. Met een turbomotor komt er gewoon weinig subtiel - bwèèèp - een dot gas bij en dan nog net iets te laat ook. En met een turbo zou je ook veel minder de mooie balans in het onderstel kunnen waarderen.

Bovendien héb ik al een 1.8T in mijn 'wagenpark'... :biglaugh:

Welkom, ben je van plan om je nieuwe auto ook zo te gaan uitbouwen?

Haha Denk niet dat dat zomaar mag van de lease-maatschappij. Het is de bedoeling dat ik de Fiesta ga gebruiken als hoofdauto en de Mazda voor de show hou. Want gezien drempelland hierzo wordt het steeds moeilijker ergens te komen zonder schade.

Gisteren de proefrit gehad met de welbekende rode ST waar Autoweek en zo ook mee getest hebben.

:blink: Wat een lekker optrekvermogen heeft die ST, lekkere brom komt er onder die motorkap vandaan, en stationair komt er een mooie pruttel uit de uitlaat. Hij zit fantastisch, ben er niet te lang voor al zit ik wel iets hoog. Superveel handige opties zitten erop! Deze versie had wel de ESP die bij mij tijdens de proefrit een paar keer ingreep :mrgreen:

Verder viel me op dat de tussensprints van bijv. 50-100 me wat tegenviel, dan moet je echt terugschakelen om weer dat vermogen tot je beschikking te hebben. en de motor is wel erg aanwezig in de auto. Ook de pookhoeszak, leek wel van een vrachtwagen dat rubberen ding, heb ze vriendelijk gevraagd of dat bij mij het lederen model mag zijn :mrgreen:

Verder een topcar met veel standaard opties :kwijl: en hij gaat het wel worden :kwijl: ! Ga er de volgende opties opdoen:

Panther Black metallic lak

Blauw halfleder interieur

Voorruitverwarming

Climate control

Interieur pakket

17" lichtmetalen velgen

Lederen armsteun

Voorstoelverwarming

Blindering van de ruiten (indien het enigszins kan met de leaseprijs)

Gezien ik mijn huidige auto er ook bijhou zou ik af en toe eens wat updates daar van laten zien als jullie dat niet erg vinden natuurlijk :oops:

Ik vind het geluid ook best gaaf, beschaafd maar voor een standaard auto klinkt het toch goed. Ik vind de ST vooral erg lekker op de snelweg als je met 120 het gas intrapt wil hij nog best vooruit, maar het blijft een toerenmotor. Pookzak kun je bij de dealer een andere voor kopen, kost ongeveer 13 euro. Panther Black, goeie keuze! ;)

Panther Black metallic lak

Blauw halfleder interieur

Voorruitverwarming

Climate control

Interieur pakket

17" lichtmetalen velgen

Lederen armsteun

Voorstoelverwarming

Blindering van de ruiten (indien het enigszins kan met de leaseprijs)

Begrijpelijk lijstje, ben benieuwd naar de combi Panther Black met blauw interieur. Misschien dat ik de pookhoes en de armsteun nog nabestel, maar voorlopig mis ik 'm niet.

ESP een paar keer aan in één proefrit? Zooo, dan ben je enthousiast te werk gegaan... :mrgreen: Maar voorlopig mis ik ook ESP niet.

't Is inderdaad een toerenmotor, maar ik vind het koppel onderin niet tegenvallen. Hij gaat inderdaad best aardig vooruit vanaf 120 in z'n 5. Okee, 't is geen verwoestende acceleratie, maar je schiet goed op.

En het motorgeluid? Tja, ik vond 't standaard erg rauw en kil. Met de Milltek is 't net zo hard, maar het klinkt wel warmer en rijker. Gelukkig maar dat jullie je er niet aan storen, want dat scheelt je weer wat geld. :-D

De ander pookhoes is gewoon een MUST.... ;):mrgreen:

Mijn vorige auto was ook een auto met een toerenmotor, maar de ST is onderin toch wel wat soepeler.

@Dutch, wanneer kunnen wij een filmpje van de Full milltek verwachten?

Jah ben echt heel erg tekeer gegaan in die fiesta. Vooral in de bochten flink de beuk erin om te kijken of ie zijn naam waar maakte als bochtenverslinder, en dat kan ie zeker :mrgreen: Ook met ESP uit, want ik neem geen ESP dus met ESP uit test je het beste vind ik dan. De stoelverewarming heb ik laten vervallen voor de geblindeerde ruiten, dat vind ik toch wat mooier en die stoelverwarming, wanneer gebruik je dat nou :P Dus hoop hem nu snel binnen te hebben, ben zelf ook benieuwd naar die combi aangezien die hier nog niet bestaat en ik dus niet kan zien hoe het staat. Blauw en zwart moet wel samen kunnen toch ;)

Vandaag nog even gestreden met me Mazda met een Honda del soll, hij vond me niet aardig :mrgreen: zal wel geen V-tec geweest zijn :lol:

Tijdje geleden weer maar afgelopen vrijdag (05-01-2007) heb ik hem opgehaald :veryhappy:

Wat een bak zeg, mooie lak, mooie lekkere stoelen. Zwarte auto en blauw interieur is een mooie combi vind ik!

Armsteun is echt ideaal, jammer is dat je hem alle kanten op kan wiebelen, dus morgen even terug.

Die wielen ogen echt superdik onder die auto, hij rijdt geweldig, lekker pittig, maar aangezien hij nieuw is moet ik rustig aan blijven doen voorlopig. Alles gaat automatisch, dat is echt ideaal en fijn.

Al met al ben ik er heel erg tevreden mee, verbruik is een minnetje, heel veel snelweg en dan toch nog 1 op 11. :blink:

Foto's maak ik zsm :)

Tijdje geleden weer maar afgelopen vrijdag (05-01-2007) heb ik hem opgehaald :veryhappy:

Wat een bak zeg, mooie lak, mooie lekkere stoelen. Zwarte auto en blauw interieur is een mooie combi vind ik!

Armsteun is echt ideaal, jammer is dat je hem alle kanten op kan wiebelen, dus morgen even terug.

Die wielen ogen echt superdik onder die auto, hij rijdt geweldig, lekker pittig, maar aangezien hij nieuw is moet ik rustig aan blijven doen voorlopig. Alles gaat automatisch, dat is echt ideaal en fijn.

Al met al ben ik er heel erg tevreden mee, verbruik is een minnetje, heel veel snelweg en dan toch nog 1 op 11. :blink:

Foto's maak ik zsm :)

ike beetje jalours lol :mrgreen:

Gefeliciteerd met de aankoop. Veel plezier ermee en wel opschieten met de foto's ;)

Doe me best, hij is al wel een beetje dirty maar ik zal hem eerst nog wel even wassen voor ik hem op de loep neem :mrgreen:

Ik wilde er vrijdag al andere stadslichtjes indoen, van die Xenonleds, maar volgens mij moet dan de hele koplamp eruit of niet? Die nieuwe auto's en koplampen vervangen is echt een hel tegenwoordig.

Gefeliciteerd! :cheerlie:

En bereid je maar vast voor: dat verbruik wordt echt niet beter...

Doe me best, hij is al wel een beetje dirty maar ik zal hem eerst nog wel even wassen voor ik hem op de loep neem :mrgreen:

Ik wilde er vrijdag al andere stadslichtjes indoen, van die Xenonleds, maar volgens mij moet dan de hele koplamp eruit of niet? Die nieuwe auto's en koplampen vervangen is echt een hel tegenwoordig.

Bij de normale fiesta gaat het nog wel om de lamp los te halen, maar met die nieuwe ST bumper is het echt een ramp om de koplamp eruit te halen.

Dan laat ik het lekker voor wat het is :lol: Echt bizar dat je tegenwoordig naar de garage moet om een lampje te vervangen voor, zeker als er een behoorlijk gevuld blok in ligt. Je kan nergens bij.

Misschien als er voor deze auto mooie ledachterlichten komen dat ik die er opzet, net als bijv. Angel eyes, koplampen. Dat is toch wel errug gaaf!

Verbruik ben ik ook bang voor jah, maar jah daar heb je dan weer een 2.0 voor he, niet voor het zuinige, maar voor het pittige! anders had ik wel een stapje lager kunnen doen, 1.6, ook niet verkeerd overigens! Die heeft hetzelfde bumperpakketje als de ST als ik die S bekijkt die bij ons in het dorp staat.

Gefeliciteerd! :cheerlie:

En bereid je maar vast voor: dat verbruik wordt echt niet beter...

Daar kan ik over meepraten..... :mrgreen:

Verbruik ben ik ook bang voor jah, maar jah daar heb je dan weer een 2.0 voor he, niet voor het zuinige, maar voor het pittige! anders had ik wel een stapje lager kunnen doen, 1.6, ook niet verkeerd overigens! Die heeft hetzelfde bumperpakketje als de ST als ik die S bekijkt die bij ons in het dorp staat.

Gefeliciteerd ! :cheerlie: Heel veel plezier met je nieuwe ride :applaus:

Een 1.6 had trouwens niet geholpen voor het verbruik hoor. Ik spreek uit ervaring :mrgreen:

Zal ook wel voor een deel aan mijn rijstijl liggen ben ik bang; ook de 1.6 wil nl. prima weg (zie ik als ik in de achteruitkijkspiegel kijk) :veryhappy:

Misschien als er voor deze auto mooie ledachterlichten komen dat ik die er opzet, net als bijv. Angel eyes, koplampen. Dat is toch wel errug gaaf!

Er zijn LED-achterlichten te krijgen.

Guest
Hallo,

Ik ben Michel, 24 jaar oud. en krijg binnenkort waarschijnlijk een Ford Fiesta ST als het allemaal meezit. {dance}

Volgens mij een hele gave bak met veel opties en een pittige motor! Ben hier eens komen kijken om wat meer info over deze Fiesta te krijgen. Wat de voor en andelen zoal zijn en zo.

Ik ga hem bestellen in het zwart met een blauw interieur!

He Michel ,

Jij ook hier is de derde de al van de 323f club .die ik hier tegen kom.

Beschier is hier ook al te vinden.

gr martin (Soul Surfer)

Hey kerel,

Haha raak ik nooit van die F-leden af :D :D :biglaugh:

Jah, vond het wel gaaf om me hier aan te melden als je een Fiesta hebt, heeft Beschier er ook 1 dan?