Jump to content

Fiesta mk3 xr2i apk gereed maken

Recommended Posts

Beste leden ik heb al enkele tijd een fiesta xr2i staan maar nu word het toch echt weer is tijd dat het beestje zijn welverdiende kilometers gaat maken na 33 jaar (ja 33 haha) niet tot amper gereden te hebben

het gaat hier om een xr2i 1.6 8v uit 1990 maar dankzij andere autos ben ik aan deze nog niet toegekomen en vind het zon leuke auto dat ik heb besloten er zelf in te gaan rijden nu heb ik een aantal vragen en vraag me ook af op ik de auto zoals die nu is gebouwd nog wel apk kan laten keuren?

ik heb de auto al eerder weggebracht voor de apk hierbij kwam een hele waslijst naar boven 

- advies reparatiepunten:
o accu defect
o stabilisator stangen speling
o v-snaar spannen
o leeftijd distributieriem?
- Apk afkeurpunten:
- stadslichten voorzijde
- richtingaanwijzerlampen voorzijde wit
- richtingaanwijzerlamp zijkant R
- massa probleem achterlichten
- binnenspiegel ontbreekt
- zitting achterbank ligt los
- kachelventilator werk dan wel, dan niet
- lichtbeeld koplampen niet oke (en zijn lek)
- hoogteverstelling koplampen werkt niet
- zwaar punt in stuurinrichting (stuuraskoppeling roest)
- CO% te hoog, 5,3 procent (max 3,5 toelaatbaar)
- carterventilatie los
- remslangen voor + achteren canvas
- draairichting van banden 4 x verkeerd
- hoofdveer RA niet juist gemonteerd
- uitlaat lekkage
- remschijven voor teveel roest, + stuk uit gebroken LV
- remmen draaien ook te zwaar

alles is al verholpen maar zit vooral met deze vragen:
massa probleem achterlichten waar moet ik zoeken? kabels zijn niet afgevreten of wat dan ook heb alles nagekeken

stuuraskoppeling roest ik heb de koppeling opgeschuurt en ingespoten maar merk nog wel een zwaar punt

carterventilatie los ik heb de auto gekocht met open luchtfilter maar wel met de originele filter bak erbij deze wil ik terug bouwen maar het buisje van carterventilatie naar filterbak mist waar zou ik deze nog kunnen krijgen? en moet deze echt van een xr2i zijn of maakt dat niet zo veel uit?

co te hoog kan dit kloppen omdat toen der tijd nog geen onderhoud was gedaan ondertussen is er een grote beurt gedaan nieuwe db riem incl waterpomp en nieuwe v snaar 
zou het er ook mee kunnen maken dat er een stage 3 geflowde kop op zit met een compleet ashley uitlaat systeem van voor naar achter of zal dit niet uitmaken?
de garage zij dat dit komt omdat ik geen cat heb maar volgens de ford dealer is de mijne niet met cat geleverd.

hebben jullie nog tips wat ik kan regelen of moet ik hem gewoon laten keuren?

heb ook geen zin om nog 5 keer keurings kosten te betalen

ik hoor het graag mvg Tommy

Share

• Create New...