Cocktail Posted April 21, 2006 Report Share Posted April 21, 2006 Zag vandaag een stukje op de website van Bollen Racing"Tuning Zetec-motoren 1992-1996 -aangepast groter gasklephuis, set nokkenassen, chiptuning. Vermogenswinsten vanaf 25 pk. Nu vanaf 1250 euro incl. btw en montage!!"Op mijn xr2i blokje staat toevallig ook "Zetec" en komt uit 95 Als ik voor 1250euries er 25pk bij kan krijgen.....zou dat volgens mij niet verkeerd zijn.Echter rijst bij mij de vraag of de motor dan evengoed soepel blijft lopen. Heb wel eens gehoord dat na het vervangen van de standaard nokkenas voor een sportievere de auto stationair niet meer zo lekker loopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tha Spank Posted April 21, 2006 Report Share Posted April 21, 2006 25pk extra is best veel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cocktail Posted April 21, 2006 Author Report Share Posted April 21, 2006 Idd. en dat voor "maar" ?1250,-Als dat zo is en er zitten geen concequenties aan dan staat mijn bakkie na de zomer bij bollen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansie Posted April 24, 2006 Report Share Posted April 24, 2006 Zeker een goede prijs voor dat aantal pk's. En als de nokkenassen niet te scherp zijn (voor circuitgebruik) maar redelijk tam (voor sportief weggebruik) dan valt het wel mee met dat stationair lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tha Spank Posted April 24, 2006 Report Share Posted April 24, 2006 Idd. en dat voor "maar" ?1250,-Als dat zo is en er zitten geen concequenties aan dan staat mijn bakkie na de zomer bij bollen!tis wel veel geld, maar voor die pk's is het niet veel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kevinio Posted April 24, 2006 Report Share Posted April 24, 2006 Als het voor sportief weggebruik is valt dat best mee hoor, en hij wordt ook gechipt, dus hij wordt er ook op aangepast.Anders moet je kijken of iemand zown kitje al heeft en vragen of je er mssn wellicht even mee mag rijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cocktail Posted April 26, 2006 Author Report Share Posted April 26, 2006 Als het voor sportief weggebruik is valt dat best mee hoor, en hij wordt ook gechipt, dus hij wordt er ook op aangepast.Anders moet je kijken of iemand zown kitje al heeft en vragen of je er mssn wellicht even mee mag rijden.Ken niemand met zon kitje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tha Spank Posted April 26, 2006 Report Share Posted April 26, 2006 Ken niemand met zon kitje iemand moet de eerste zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cocktail Posted April 26, 2006 Author Report Share Posted April 26, 2006 Ken niemand met zon kitje iemand moet de eerste zijn Sponsors zijn welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kevinio Posted April 27, 2006 Report Share Posted April 27, 2006 Succes met vinden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tha Spank Posted April 27, 2006 Report Share Posted April 27, 2006 Sponsors zijn welkom zekerz moet ik mijn rekening nummer hier plaatsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted May 5, 2006 Report Share Posted May 5, 2006 hmmje kunt toch ook gewoon 130 pk spec nokkenassen, injectoren, ECU en gasklephuis monteren van een 1.8 of 2.0 zetec ?? Die kun je met redelijk gemak weghalen op een sloperij / demontage bedrijf...mocht je nog andere nokkenassen willen, kun je dat alsnog doen.Ik vind het aardig aan de prijs... (maar goed, ben dan ook geen fan van Bolluh...Groet,Martein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc Posted May 6, 2006 Report Share Posted May 6, 2006 je kunt toch ook gewoon 130 pk spec nokkenassen, injectoren, ECU en gasklephuis monteren van een 1.8 of 2.0 zetec ?? Die kun je met redelijk gemak weghalen op een sloperij / demontage bedrijf...De 1.8 xr2i is al 130 pk spec. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted May 6, 2006 Report Share Posted May 6, 2006 hmmje kunt toch ook gewoon 130 pk spec nokkenassen, injectoren, ECU en gasklephuis monteren van een 1.8 of 2.0 zetec ?? Die kun je met redelijk gemak weghalen op een sloperij / demontage bedrijf...mocht je nog andere nokkenassen willen, kun je dat alsnog doen.Ik vind het aardig aan de prijs... (maar goed, ben dan ook geen fan van Bolluh...Groet,Marteinnee ? vertel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted May 6, 2006 Report Share Posted May 6, 2006 hmmje kunt toch ook gewoon 130 pk spec nokkenassen, injectoren, ECU en gasklephuis monteren van een 1.8 of 2.0 zetec ?? Die kun je met redelijk gemak weghalen op een sloperij / demontage bedrijf...mocht je nog andere nokkenassen willen, kun je dat alsnog doen.Ik vind het aardig aan de prijs... (maar goed, ben dan ook geen fan van Bolluh...Groet,MarteinBen zelf ook geen grote "bollen" fan .en vind het nog een aardige smak geld voor 'slechts' 25 pk.. Ik ken 1.8 zetec blokjes (115pk) die nu met slechts een setje nokkenassen, een 2.0 gasklephuis en een open luchtfilter al op ruim 165pk zitten. Nokkenassen: 450 euro .. gasklephuis (gebruikt) 50 euro .. open lucht filter (k&n ofzo) een 150 eurodas de helft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cocktail Posted May 11, 2006 Author Report Share Posted May 11, 2006 Toch maar eens wat meer gaan verdiepen dan.....Helaas ben ik niet zo auto-technisch aangelegd en zal ik praktisch alles moeten laten doen....dit kost natuurlijk ook een smak geld.Hoor trouwens van verschillende mensen dat ze niet zo`n fan zijn van bolle.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts