eeghie Posted September 23 Report Share Posted September 23 Na mijn voorstelling op de gebruikelijke plek, duik ik maar gelijk hierin met het volgende: Mijn tacho rapporteert -11% snelheid tov GPS app(s). Dwz dat het dashboard snelheid altijd lager aangeeft dan minstens 2 GPS apps. De apps baseren zich op de mobile telefoon GPS module van een Iphone. Reden om hier te posten is omdat ik als volgende stap met FORScan de BCM module parameter 'Tire circumference, mm' wil controleren, waarvan ik vermoed dat die te laag staat, tov van de correcte 1976mm. Heeft iemand dit al eens gehad of van gehoord? Heeft iemand ideeën of er een andere oorzaak kan zijn voor de geobserveerde snelheids afwijking? Is er iemand tussen Antwerpen en Tilburg of in Limburg die mijn BCM settings kan uitlezen? THX, Gene Ten overvloede: de wielmaat klopt en er was geen garantie bij de recente aankoop, auto had APK keuring in NLD dik een jaar geleden, GPS is reeds jaren 'in-tune' met ander verkeer en met herkenbare snelheden bij overtredingen, mijn hoofddoel is het voorkomen van onverwachte boetes zonder constant eigenhandig compenseren van dit verschil; Kben niet op zoek naar deze zijsporen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eeghie Posted October 23 Author Report Share Posted October 23 Nog voor dat ik aan de controle van de 'Tire circumference, mm' toe kwam, heb ik een 3.1>3.4 Sync upgrade gedaan . Khad niet gedacht dat dit gerelateerd zou zijn, edoch de tacho geeft nu de bekende +3-4% aan. Dat is met name fijn om geen zorgen te hebben over onverwachte boetes. Jammer dat de echte oorzaak niet meer vindbaar gaat zijn, maar daar kan ik mee leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts