Bent8 Posted August 17, 2025 Report Share Posted August 17, 2025 Hoi allemaal, Ik ben sinds een paar maanden eigenaar van een 2010 1.4 Fiesta. Enorm tevreden met de auto op een puntje na: De sleutel is en fob in plaats van een echte sleutel waardoor het contactloos starten is met de knop. De laatste tijd lukt het steeds slechter om de auto te starten omdat de auto de sleutel niet herkent. Ik moet meerdere keren de auto op slot en weer open doen voordat ik überhaupt het contact aan krijg. Ook zie ik tijdens het rijden het immobilizer lampje op het dashboard willekeurig knipperen. Daarbij hoor ik een relais achter het dashboard kastje klikken. De interval hiervan is niet structureel dus lijkt ook geen code te geven of iets. Daarnaast geeft hij tijdens het rijden ook wel eens de melding: sleutel niet herkend. Verder gebeurt er dan niks. Beiden sleutels hebben dit probleem. Ik heb uitgelezen middels een obd2 dingetje, hier komt foutcode U0167(00) uit. Weet iemand of ik hier zelf iets mee kan om het te fixen of is dit een probleem voor de garage? Bij voorbaat dank! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielsicq Posted August 25, 2025 Report Share Posted August 25, 2025 Heb je de batterijen al eens vervangen? wel een kwaliteits batterijen gebruiken. Bijv Varta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts