Jump to content

Inhouden ford fiesta 1.25 60 pk

Noémi
 Share

Recommended Posts

Goede avond, 

Sinds vorig jaar augustus ben ik in het bezit van een ford fiesta mk6 1.25 60 pk 2010. Sinds kort houd hij in tijdens het rijden en maakt de brandstof pomp lawaai. Het inhouden merk ik vooral tijdens het gebruik van de airco. Nu heb ik verschillende dingen gelezen over dat het type fiesta wat ik heb een 'afgeknepen' versie is van de 1.4 (82 pk dacht ik). Zijn er hier mensen op dit forum die de auto hebben laten 'terugtunen ' naar de 82 pk en hier voordeel van hebben gehad? Ook vraag ik me af waarom de motor inhoud tijdens het rijden en waarom het erger word tijdens het gebruik van de airco.

Als de benzinepomp meer geluid maakt als normaal dan kan dat het inhouden verklaren.

Een aircopomp geeft nogal wat weerstand en laat de motor al wat harder werken, in de auto's die ik heb gehad werd dit netjes gecompenseerd door stiekem iets gas te geven.

Maar als je benzinepomp al op zijn tenen loopt door verstopping of ouderdom dan kan dat verklaren waarom jij het gevoel hebt dat hij inhoud met airco extra inhoud.

Mogelijk is de zeef verstopt en staat de pomp nu gedeeltelijk droog te draaien wat extra slijtage meebrengt.

Als je de 1.25 60pk hebt dan kan deze voorzien worden van de software van een 1.25 82pk. Je zult het verschil vooral merken met harder optrekken of bij hogere toeren.

wellicht dat de auto ook wat minder inhoud.

• 4 months later...
On 25-8-2025 at 16:57, Nielsicq said:

Als je de 1.25 60pk hebt dan kan deze voorzien worden van de software van een 1.25 82pk. Je zult het verschil vooral merken met harder optrekken of bij hogere toeren.

wellicht dat de auto ook wat minder inhoud.

Had een 1.25 Titanium met 82pk, maar ook dan kon je merken als de airco aan stond en je aanzienlijk minder vermogen had. Het duurde gewoon langer om op snelheid te komen.  Ook op 80km. wegen 

Ik vermoed dat het motorisch / pk gerelateerd is. In eerdere auto's (met meer liter qua inhoud) dat nooit ondervonden.

Share

• Create New...