Jump to content

Hard metaal schrappende geluid links voor

Recommended Posts

Alrighty. Meerdere hersenen weten meer dan 1 vandaar de volgende vraag. 

Ik heb sinds een klein jaar een ST180. Ben er blij mee! Fijn om wat meer PK onder me te hebben en wil er echt een show auto van maken. We wisten dat er wat dingen bij kwamen kijken want de koppeling was niet al te best, een kapotte wiellager rechts achter en een verzakte motorsteun. 

Laatst begon mijn, soms stuur, soms rempedaal en soms de stoel te trillen bij het remmen. Plus ik hoorde een hard metaal schrappend geluid links voor. Mijn vrienden (beide monteurs) die in hun vrije tijd bij klussen en zelf ook Ford Fiesta ST’s rijden hebben er naar geluisterd en dachten dat de schijven misschien verbogen waren. Dit in combinatie met de verzakte motorsteun veroorzaakte waarschijnlijk het geluid. 

Er zit een nieuwe en betere koppeling (die van de ST200) op. De verzakte motorsteun is vernieuwd, plus de onderste bij de koppeling heeft een upgrade gehad. Nieuwe wiellager rechts achter. Nieuwe remschijven en blokjes rondom. Noem maar op, er wordt niet op bezuinigd. 

Hij reed als een zonnetje! Maar gisteren tijdens de weg terug uit Duitsland, toen ik file reed hoorde ik het weer. Een hard  metaal schrapend geluid. Alleen links voor en alleen als je onder de 50KM/pu als je rustig remt. Omstanders draaien er letterlijk voor om zo luid is het. De auto trekt niet scheef rijd verder als een zonnetje maar we weten niet wat dit geluid kan veroorzaken. Anderen die dit probleem hebben gehad? Het klinkt letterlijk alsof je auto in elkaar draait. 

wie o wie kan mij helpen? Dan kan hij, als dit is gefixt, binnenkort naar de spuiter voor de custom kleur. 

Share

• Create New...