Jump to content

Tikkend geluid links voor.

Technicks
 Share

Recommended Posts

Beste clubleden. 

Onlangs heb ik mijn 2015 Fiesta 1.0 voor groot onderhoud naar de garage gebracht. Ik heb oa de schijven en remblokken laten vervangen. 

Met het mooie weer met het raam open merkte ik op dat er een tikkend geluid bij het linker voorwiel vandaan kwam als ik naar rechts stuurde.

Mijn gedachte was een wiellager of misschien de homokineet. 

Vorige week terug naar de garage. Paar uur later bericht dat de auto weer klaar was. Bij aankomst bleek dat hij niets had kunnen vinden en alles er ook ok uitzag. Geen speling of slecht lopende lager. Kosten €150. Ok prima. Al lang blij dat het niet weer een dikke rekening was. 

Het geluid was niet meer merkbaar. Ben nu een paar dagen verder en hij begint weer te tikken. Merkte het bij achteruit inparkeren. Tikt het meest bij volledige stuur uitslag. 

Heeft iemand van jullie enig idee wat het zou kunnen zijn? Vind het erg vreemd dat hij het alleen maar opnieuw gemonteerd heeft en het geluid weg was. 

Alvast bedankt voor het meedenken. 

Mvg. 

• 2 weeks later...

Deze mag gesloten worden. Ik heb zelf de velg weer gedemonteerd en kwam erachter dat de monteur blijkbaar niet de wielmoeren eerst handvast heeft aangedraaid maar meteen de eerste vast heeft gedraaid. Wat er in resulteerde dat die er eigenlijk een beetje geforceerd op zat. Ik heb alu wielmoeren die ik nu ga vervangen voor stalen maar ik kon zie dat die wielmoer iets was beschadigd. Zelf eerst alle moeren handvast erop gezet en daarna goed vastgedraaid en het probleem is weg. 

Share

• Create New...