Pink-Fiesta Posted April 2, 2006 Report Share Posted April 2, 2006 Zaterdag 1 april 2006Vandaag was het dan de beurt aan mijn uitlaat.Ik had er al wel een sportdemper onder zitten, maar helaas gaf dit niet het resultaat dat ik wou...Gedurende de wintermaanden lekker mee gereden, maar nu werd het wel eens tijd om hem te laten klinken zoals het bedoeld is.Daar stond ik dan om 8.30 bij de garageNa even overlegd te hebben, reed ik dan Pink de brug op.Zo die staat, en nu omhoog ermee, ik wil sleutelen hahahEerst de einddemper losgedraaid, en daarna de voorkant van de pijp losgehaald ( NB. Fiesta's van dit type MK3 hebben maar 2 dempers, einddemper en middendemper, daarvoor sit de katalysator en de vlamdover)Toen de pijp eronder uit was, werd er door de monteur gretig geslepen in de demperToen die losgeslepen was, kom alles eruit dat eruit moest...Toen aslles er weer onder zat, en afgemonteerd was, de brug laten zakken, en de auto eens gestart... en wat denk je...GEEN extra geluid... helemaal NIKS!!Héél apart... maar ja, wat nu?De monteur zei meteen, dat dan de demper weg moest..Oké dat gaat dan ook gebeuren ookEn hup weer alles omhoog, en losdraaien..Daarna de demper los gezaagd...Toen dit allemaal klaar was, werd er van een oude uitlaat een stukje pijp afgesneden, en tussen de mijne gelast...Daarna weer snel alles gemonteerd,En natuurlijk luisteren of alles nu wel goed was...En ja hoor!!!! nu klonk het wel lekker!!! Je kunt ook even luisteren.. op mijn website staat een geluidsfragment..Het geluid is een beetje vertekend, aangezien dit met een simpele microfoon is opgenomen, maar het geeft wel een beetje een beeld van hoe het klinkt!!Misschien dat ie hier ook werkt....http://familie-kroezen.com/pink-fiesta/uit...aat/uitlaat.wma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiesta2000 Posted April 2, 2006 Report Share Posted April 2, 2006 Zo te zien is de uitlaat dus niet veel anders dan bij een mk4 of mk5... enne... klinkt niet verkeerd hoor! Leuke website heb je overigens! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted April 2, 2006 Report Share Posted April 2, 2006 Klinkt goed! (alleen nog wel even je achterbumper aanpassen aan dit uitlaat-einde ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pink-Fiesta Posted April 2, 2006 Author Report Share Posted April 2, 2006 Klinkt goed! (alleen nog wel even je achterbumper aanpassen aan dit uitlaat-einde )Ja ik weet het, alleen weet ik nog niet hoe ik dit ga aanpakken!!Suggesties?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadmanJP Posted April 2, 2006 Report Share Posted April 2, 2006 Klint goed Misschien hoef je voor je bumper alleen maar het gat dicht te maken van de orginele uitlaat dan ben je al een heel eind op weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tha Spank Posted April 3, 2006 Report Share Posted April 3, 2006 Mooi pijpje , geeft dit geen problemen met de apk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansie Posted April 3, 2006 Report Share Posted April 3, 2006 APK moet geen probleem zijn als alles netjes gasdicht is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted April 3, 2006 Report Share Posted April 3, 2006 Alleen met de 4gastest kan het problemen opleveren en als je aangehouden wordt door oom agent voor een dB meeting Maar ziet er netjes allemaal gelikt uit Een oplossing voor je demper/bumper is een andere demper.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_m Posted April 4, 2006 Report Share Posted April 4, 2006 Komt dit uit een fiesta mk3 wat heb je daar allemaal der voor uitgehaald??ik wil ook zown geluid onder men auto.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pink-Fiesta Posted April 4, 2006 Author Report Share Posted April 4, 2006 Komt dit uit een fiesta mk3 wat heb je daar allemaal der voor uitgehaald??ik wil ook zown geluid onder men auto..Op mijn website staat het hele verslag!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kevinio Posted April 4, 2006 Report Share Posted April 4, 2006 Mooi geluidje! Maar zou wel ff een oplossing zoeken voor de uitsparing, wat dit is niet egt mooi natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pink-Fiesta Posted April 4, 2006 Author Report Share Posted April 4, 2006 Mooi geluidje! Maar zou wel ff een oplossing zoeken voor de uitsparing, wat dit is niet egt mooi natuurlijk. Wordt aan gewerkt!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansie Posted April 5, 2006 Report Share Posted April 5, 2006 Alleen met de 4gastest kan het problemen opleveren en als je aangehouden wordt door oom agent voor een dB meeting Denk niet dat een agent standaard een dB-meter bij zich heeft, laat staan die hij die goed weet te gebruiken. Meten van geluid is niet zomaar ff de meter bij de uitlaat houden.Ennuh, hoe zit het dan met auto's met standaard "ietjes" meer geluid zoals bijv. een TVR Tuscan? Die produceert meer geluid dan al onze Fordjes bij elkaar, bij wijze van spreken Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted April 5, 2006 Report Share Posted April 5, 2006 Er is een bepaald regelement, waarin per automerk, type en uitvoering, staat beschreven hoeveel geluid de uitlaat maximaal mag produceren. Het aantal DB's zoals beschreven bij b.v. een Fiesta zal dus lager zijn als bij b.v. de TVR Tuscan. Maar aangezien de politie standaard geen DB meters bij zich heeft, laat staan het regelement waarin staat hoeveel dat per type auto mag zijn, zal de kans dat je een boete krijgt voor het geluid vrij klein zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted April 5, 2006 Report Share Posted April 5, 2006 Klinkt goed! (alleen nog wel even je achterbumper aanpassen aan dit uitlaat-einde )Ja ik weet het, alleen weet ik nog niet hoe ik dit ga aanpakken!!Suggesties??uitsparing met een dremel of zo gelijk maken en dan een uluminium plaat (niet te dik ) vormen naar je bumper en dan vast popen of met rvs zelf tappers vast zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pink-Fiesta Posted April 5, 2006 Author Report Share Posted April 5, 2006 Klinkt goed! (alleen nog wel even je achterbumper aanpassen aan dit uitlaat-einde )Ja ik weet het, alleen weet ik nog niet hoe ik dit ga aanpakken!!Suggesties??uitsparing met een dremel of zo gelijk maken en dan een uluminium plaat (niet te dik ) vormen naar je bumper en dan vast popen of met rvs zelf tappers vast zetten.Dat is dus ook wat er nu voor mij gemaakt wordt... dus komt goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts