Jump to content

12v aansluiting voor extra oplaadpunt en bluetooth-module in Fiesta uit 2009

Recommended Posts

Beste forumgenoten,

ย 

Ik heb online veel gezocht maar niet gevonden ๐Ÿ˜…. Ik ben in het bezit van een Ford Fiesta uit 2009 en wil een extra oplaadpunt en een bluetooth-module toevoegen. De bluetooth-module is een speciale variant welke je kunt aansluiten op de bestaande radio en deze vervangt de aux-aansluiting. De oude aux-aansluiting is dan niet meer te gebruiken. Om de module werkend te krijgen heb ik echter 12v nodig en moet ik de rode en zwarte draad ergens op aansluiten. Graag wil ik ook dat de module uit gaat wanneer het contact uit staat. Ik heb het dashboard open liggen maar kan niet vinden waar ik de 12v van af kan tappen. Daarnaast wil ik een extra oplaadpunt in het dashboard maken en die moet ook aangesloten worden op de 12v en ook hierbij geldt dat ik het opladen uit wil schakelen wanneer het contact uit is.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?

PS het blauwe dashboard op de foto is niet mijn auto maar geeft wel weer hoe de indeling van mijn Fiesta is. Het dashboard van mijn eigen Fiesta ligt nu namelijk openย ๐Ÿ˜‰. Op de andere foto is de bluetooth-module te zien.

Bluetooth module.jpg

Voorbeeld dashboard.jpeg

Share

ร—
ร—
  • Create New...