Jump to content

exacte produktie datum

andre b
 Share

Recommended Posts

ik wil mischien mijn fiesta verlagen met een koni 1130of 1150 kit maar ik moet de exacte produktie datum weten,hoe kom ik hier achter?

er zit namelijk maar 2maanden verschil tussen de 1ne set en de andere :wacko: ,tot 00-05 en van 00-05 mijn auto is in augustus op kenteken gezet maar dat zegt natuurlijk niks,

Wat is het verschil dan tussen die twee setjes? :blink:

Zo op het eerste gezicht lijkt het te maken te hebben met de phase 1 en phase 2 versie van de Sport. De phase 1 versie heeft nog de metalen grill en de phase 2 heeft een zwarte kunststof grill. Maar of er ook verschil is m.b.t. het onderstel tussen beiden durf ik niet te zeggen... hmmm...

Stuur Bart eens een PM, die heeft namelijk het zelfde probleem gehad met zijn MK5 Sport. HEeft te maken met de vorm van de de veren aan de achterkant: De ene loopt parallel, de andere wordt smaller (als een varkens staart...)

Stuur Bart eens een PM, die heeft namelijk het zelfde probleem gehad met zijn MK5 Sport. HEeft te maken met de vorm van de de veren aan de achterkant: De ene loopt parallel, de andere wordt smaller (als een varkens staart...)

hmm bedankt zal eens kijken :duim:

En anders even de importeur bellen, daar weten ze dat wel.

EFKA Import

Max Plancstraat 34

2041 CZ Zandvoort

Tel. +31(0)23-57 40999

Fax +31(0)23-57 40990

Mail: info@efkaimport.nl

www.efkaimport.nl

En anders even de importeur bellen, daar weten ze dat wel.

EFKA Import

Max Plancstraat 34

2041 CZ Zandvoort

Tel. +31(0)23-57 40999

Fax +31(0)23-57 40990  

Mail: info@efkaimport.nl

www.efkaimport.nl

thm8 :duim:

Zou je de productiedatum niet terug kunnen vinden op het type plaatje ofzo?? Lijkt me toch dat er ergens geregistreerd wordt wanneer een auto gemaakt is, misschien dat ze bij Ford aan de hand van je chassisnummer iets terug kunnen vinden.

Zou je de productiedatum niet terug kunnen vinden op het type plaatje ofzo?? Lijkt me toch dat er ergens geregistreerd wordt wanneer een auto gemaakt is, misschien dat ze bij Ford aan de hand van je chassisnummer iets terug kunnen vinden.

ja denk ik ook wel,zal eens kijken.

Vraag ik me toch nog steeds af of je niet achter de exacte datum kan komen, op de dag of de week naukeurig ofzo. Zat net effe te googlen, en bij bepaalde merken schijnt het ergens op het type plaatje te staan, maar niet bij alle merken. Meestal staan er op zo'n plaatje zoveel cijfers dat je nooit weet wat nou de datum van productie is. Nou maakt het verder ook niet zo veel uit natuurlijk, maar ik vroeg het me gewoon af

Misschien via www.hbase.nl achter te komen?

BINGO :duim: 02-00 tot 06-02 bedankt he :mrgreen:

Ja in die periode hebben ze de sport gemaakt maar let wel op er zijn twee types sports gemaakt in die periode. phase 1 en phase 2

Misschien via www.hbase.nl achter te komen?

BINGO :duim: 02-00 tot 06-02 bedankt he :mrgreen:

Ja in die periode hebben ze de sport gemaakt maar let wel op er zijn twee types sports gemaakt in die periode. phase 1 en phase 2

ik heb phase 1 denk ik augustes 2000 op kenteken gezet,wat is eigelijk het verschil????

het eerste wat me ff te binnen schiet is dat de phase 1 een stalen grill heeft tussen de koplampen en bij de phase 2 is dit plastic.

Maar er zullen nog wel meer verschillen zijn en zoals Jeroen al aangaf zal er dan wel verschil zitten tussen de veren.

het eerste wat me ff te binnen schiet is dat de phase 1 een stalen grill heeft tussen de koplampen en bij de phase 2 is dit plastic.  

Maar er zullen nog wel meer verschillen zijn en zoals Jeroen al aangaf zal er dan wel verschil zitten tussen de veren.

ik heb een stalen gril :cheerlie:

Weet alleen niet welke veren bij welke phase horen {cry}

Weet alleen niet welke veren bij welke phase horen {cry}

zo ver ik heb kunnen vinden zijn de veren gelijk :duim:

Dat zijn ze NIET!!

Ik weet dat Bart naar Engeland ging, en daar aangekomen, bleek dat de verkeerde veren waren verstuurd. (ik geloof dat hij de pigtail/varkensstaart exemplaren had gekregen, en dat hij de rechte moest hebben).

Waar het verschil precies in zit, en of dat gelijk loopt met phase I en II weet ik niet, hopelijk kan Bart daar meer duidelijkheid in scheppen

(stuur hem maar een PM, want ik weet dat hij op dit moment te weinig tijd heeft om alle topics door te lezen {knipoog} )

Dat zijn ze NIET!!

Ik weet dat Bart naar Engeland ging, en daar aangekomen, bleek dat de verkeerde veren waren verstuurd. (ik geloof dat hij de pigtail/varkensstaart exemplaren had gekregen, en dat hij de rechte moest hebben).

Waar het verschil precies in zit, en of dat gelijk loopt met phase I en II weet ik niet, hopelijk kan Bart daar meer duidelijkheid in scheppen

(stuur hem maar een PM, want ik weet dat hij op dit moment te weinig tijd heeft om alle topics door te lezen {knipoog} )

heb even gekeken ,bij mij zijn ze zo plat als een dubbeltje zowel voor als achter :mrgreen:

Dit is weer typisch Ford... :mrgreen:

Heeft inderdaad met de vorm van de achterveren te maken: cylindrisch (de oudere veren) of pigtail/conisch. Heb een tijdje geleden ook al eens met iemand van Apex hierover gemaild aangezien zij ook deze twee varianten hebben.

In de praktijk blijkt echter dat Ford het niet zo nou neemt met het type achterveren en de produktiedatum... dus het beste is om effe te kijken welk type achterveren je hebt, zit je altijd safe! {knipoog}

Mijn achterveren waren overigens ook cylindrisch.

Share

• Create New...