andre b Posted March 25, 2006 Report Share Posted March 25, 2006 ik wil mischien mijn fiesta verlagen met een koni 1130of 1150 kit maar ik moet de exacte produktie datum weten,hoe kom ik hier achter?er zit namelijk maar 2maanden verschil tussen de 1ne set en de andere ,tot 00-05 en van 00-05 mijn auto is in augustus op kenteken gezet maar dat zegt natuurlijk niks, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiesta2000 Posted March 25, 2006 Report Share Posted March 25, 2006 Wat is het verschil dan tussen die twee setjes? Zo op het eerste gezicht lijkt het te maken te hebben met de phase 1 en phase 2 versie van de Sport. De phase 1 versie heeft nog de metalen grill en de phase 2 heeft een zwarte kunststof grill. Maar of er ook verschil is m.b.t. het onderstel tussen beiden durf ik niet te zeggen... hmmm... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted March 25, 2006 Author Report Share Posted March 25, 2006 kijk hier even http://www.koni.com/konisport/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansie Posted March 25, 2006 Report Share Posted March 25, 2006 Kies de 1150-kit, dan weet je zeker dat je goed zit Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted March 25, 2006 Author Report Share Posted March 25, 2006 Kies de 1150-kit, dan weet je zeker dat je goed zit ja dat wel moet alleen eerst even de prijzen horen van mijn maat ze maat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted March 25, 2006 Report Share Posted March 25, 2006 Stuur Bart eens een PM, die heeft namelijk het zelfde probleem gehad met zijn MK5 Sport. HEeft te maken met de vorm van de de veren aan de achterkant: De ene loopt parallel, de andere wordt smaller (als een varkens staart...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted March 25, 2006 Author Report Share Posted March 25, 2006 Stuur Bart eens een PM, die heeft namelijk het zelfde probleem gehad met zijn MK5 Sport. HEeft te maken met de vorm van de de veren aan de achterkant: De ene loopt parallel, de andere wordt smaller (als een varkens staart...)hmm bedankt zal eens kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansie Posted March 27, 2006 Report Share Posted March 27, 2006 En anders even de importeur bellen, daar weten ze dat wel.EFKA ImportMax Plancstraat 342041 CZ ZandvoortTel. +31(0)23-57 40999Fax +31(0)23-57 40990 Mail: info@efkaimport.nlwww.efkaimport.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted March 27, 2006 Author Report Share Posted March 27, 2006 En anders even de importeur bellen, daar weten ze dat wel.EFKA ImportMax Plancstraat 342041 CZ ZandvoortTel. +31(0)23-57 40999Fax +31(0)23-57 40990 Mail: info@efkaimport.nlwww.efkaimport.nlthm8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted March 27, 2006 Report Share Posted March 27, 2006 Zou je de productiedatum niet terug kunnen vinden op het type plaatje ofzo?? Lijkt me toch dat er ergens geregistreerd wordt wanneer een auto gemaakt is, misschien dat ze bij Ford aan de hand van je chassisnummer iets terug kunnen vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted March 27, 2006 Author Report Share Posted March 27, 2006 Zou je de productiedatum niet terug kunnen vinden op het type plaatje ofzo?? Lijkt me toch dat er ergens geregistreerd wordt wanneer een auto gemaakt is, misschien dat ze bij Ford aan de hand van je chassisnummer iets terug kunnen vinden.ja denk ik ook wel,zal eens kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansie Posted March 27, 2006 Report Share Posted March 27, 2006 Misschien via www.hbase.nl achter te komen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted March 27, 2006 Author Report Share Posted March 27, 2006 Misschien via www.hbase.nl achter te komen?BINGO 02-00 tot 06-02 bedankt he Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted March 27, 2006 Report Share Posted March 27, 2006 Vraag ik me toch nog steeds af of je niet achter de exacte datum kan komen, op de dag of de week naukeurig ofzo. Zat net effe te googlen, en bij bepaalde merken schijnt het ergens op het type plaatje te staan, maar niet bij alle merken. Meestal staan er op zo'n plaatje zoveel cijfers dat je nooit weet wat nou de datum van productie is. Nou maakt het verder ook niet zo veel uit natuurlijk, maar ik vroeg het me gewoon af Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadmanJP Posted March 27, 2006 Report Share Posted March 27, 2006 Misschien via www.hbase.nl achter te komen?BINGO 02-00 tot 06-02 bedankt he Ja in die periode hebben ze de sport gemaakt maar let wel op er zijn twee types sports gemaakt in die periode. phase 1 en phase 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted March 28, 2006 Author Report Share Posted March 28, 2006 Misschien via www.hbase.nl achter te komen?BINGO 02-00 tot 06-02 bedankt he Ja in die periode hebben ze de sport gemaakt maar let wel op er zijn twee types sports gemaakt in die periode. phase 1 en phase 2ik heb phase 1 denk ik augustes 2000 op kenteken gezet,wat is eigelijk het verschil???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadmanJP Posted March 28, 2006 Report Share Posted March 28, 2006 het eerste wat me ff te binnen schiet is dat de phase 1 een stalen grill heeft tussen de koplampen en bij de phase 2 is dit plastic. Maar er zullen nog wel meer verschillen zijn en zoals Jeroen al aangaf zal er dan wel verschil zitten tussen de veren.Stuur Bart eens een PM, die heeft namelijk het zelfde probleem gehad met zijn MK5 Sport. HEeft te maken met de vorm van de de veren aan de achterkant: De ene loopt parallel, de andere wordt smaller (als een varkens staart...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted March 28, 2006 Author Report Share Posted March 28, 2006 het eerste wat me ff te binnen schiet is dat de phase 1 een stalen grill heeft tussen de koplampen en bij de phase 2 is dit plastic. Maar er zullen nog wel meer verschillen zijn en zoals Jeroen al aangaf zal er dan wel verschil zitten tussen de veren.Stuur Bart eens een PM, die heeft namelijk het zelfde probleem gehad met zijn MK5 Sport. HEeft te maken met de vorm van de de veren aan de achterkant: De ene loopt parallel, de andere wordt smaller (als een varkens staart...)ik heb een stalen gril Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadmanJP Posted March 28, 2006 Report Share Posted March 28, 2006 het eerste wat me ff te binnen schiet is dat de phase 1 een stalen grill heeft tussen de koplampen en bij de phase 2 is dit plastic. Maar er zullen nog wel meer verschillen zijn en zoals Jeroen al aangaf zal er dan wel verschil zitten tussen de veren.Stuur Bart eens een PM, die heeft namelijk het zelfde probleem gehad met zijn MK5 Sport. HEeft te maken met de vorm van de de veren aan de achterkant: De ene loopt parallel, de andere wordt smaller (als een varkens staart...)ik heb een stalen gril Weet alleen niet welke veren bij welke phase horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted March 28, 2006 Author Report Share Posted March 28, 2006 het eerste wat me ff te binnen schiet is dat de phase 1 een stalen grill heeft tussen de koplampen en bij de phase 2 is dit plastic. Maar er zullen nog wel meer verschillen zijn en zoals Jeroen al aangaf zal er dan wel verschil zitten tussen de veren.Stuur Bart eens een PM, die heeft namelijk het zelfde probleem gehad met zijn MK5 Sport. HEeft te maken met de vorm van de de veren aan de achterkant: De ene loopt parallel, de andere wordt smaller (als een varkens staart...)ik heb een stalen gril Weet alleen niet welke veren bij welke phase horen zo ver ik heb kunnen vinden zijn de veren gelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted March 28, 2006 Report Share Posted March 28, 2006 zo ver ik heb kunnen vinden zijn de veren gelijk Dat zijn ze NIET!! Ik weet dat Bart naar Engeland ging, en daar aangekomen, bleek dat de verkeerde veren waren verstuurd. (ik geloof dat hij de pigtail/varkensstaart exemplaren had gekregen, en dat hij de rechte moest hebben).Waar het verschil precies in zit, en of dat gelijk loopt met phase I en II weet ik niet, hopelijk kan Bart daar meer duidelijkheid in scheppen (stuur hem maar een PM, want ik weet dat hij op dit moment te weinig tijd heeft om alle topics door te lezen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted March 28, 2006 Author Report Share Posted March 28, 2006 zo ver ik heb kunnen vinden zijn de veren gelijk Dat zijn ze NIET!! Ik weet dat Bart naar Engeland ging, en daar aangekomen, bleek dat de verkeerde veren waren verstuurd. (ik geloof dat hij de pigtail/varkensstaart exemplaren had gekregen, en dat hij de rechte moest hebben).Waar het verschil precies in zit, en of dat gelijk loopt met phase I en II weet ik niet, hopelijk kan Bart daar meer duidelijkheid in scheppen (stuur hem maar een PM, want ik weet dat hij op dit moment te weinig tijd heeft om alle topics door te lezen )heb even gekeken ,bij mij zijn ze zo plat als een dubbeltje zowel voor als achter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiesta2000 Posted March 28, 2006 Report Share Posted March 28, 2006 Dit is weer typisch Ford... Heeft inderdaad met de vorm van de achterveren te maken: cylindrisch (de oudere veren) of pigtail/conisch. Heb een tijdje geleden ook al eens met iemand van Apex hierover gemaild aangezien zij ook deze twee varianten hebben.In de praktijk blijkt echter dat Ford het niet zo nou neemt met het type achterveren en de produktiedatum... dus het beste is om effe te kijken welk type achterveren je hebt, zit je altijd safe! Mijn achterveren waren overigens ook cylindrisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tha Spank Posted March 31, 2006 Report Share Posted March 31, 2006 En ben je er al uit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted March 31, 2006 Author Report Share Posted March 31, 2006 En ben je er al uit? yep heb je de post boven niet gelezen phase 1 platten veren 02-00 tot 06-02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts