skyflyer Posted March 12, 2006 Report Share Posted March 12, 2006 Iemand moet hier de risico"s nemen voor te vernieuwen eh. Das juist!!!En hou ons op de hoogte...!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lander Posted March 13, 2006 Report Share Posted March 13, 2006 binnenkort iemand die een nieuwe motor zoekt ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadmanJP Posted March 13, 2006 Report Share Posted March 13, 2006 binnenkort iemand die een nieuwe motor zoekt ?? Zit er wel in je motor voor de gek houden kan nooit goed zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted March 13, 2006 Report Share Posted March 13, 2006 Klopt, ik heb dit al gekocht in Duitsland op Ebay voor mijn 1.1 die kon wel 10% meer vermogen gebruiken.Persoonlijk is het gewoon geld klopperij.Je krijgt een weerstandje thuis gestuurd met een handleiding met vage foto's.That's it.De verkoper kon mij niet eens vertellen waar je precies de weerstand in moest pluggen.En als het 5pk zou opbrengen, zou Ford het wel meteen zelf gedaan hebben lijkt mij En op school zeiden leraren ook dat de motor gewoon voor de gek gehouden wordt, en dat komt niet tengoede van het blok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boosterboy Posted March 14, 2006 Author Report Share Posted March 14, 2006 Waarom altijd direct zo negatief?Mss doet het ford het gewoon niet omdat de auto dat gewoon meer gaat verbruiken...Een lege kat geeft ook meer vermogen, waarom doet ford dit dan niet?Een kelk geeft ook een mooier geluidje, waarom steekt ford er dan geen in?Een verlaging geeft betere wegligging, waarom doet ford dit dan niet...ZO kan je blijven gaan eh...Het "item" is verstuurd en komt normaal binnen de week aan, dan zal ik hier het resultaat posten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted March 14, 2006 Report Share Posted March 14, 2006 Een lege kat geeft ook meer vermogen, waarom doet ford dit dan niet?Een kelk geeft ook een mooier geluidje, waarom steekt ford er dan geen in?Een verlaging geeft betere wegligging, waarom doet ford dit dan niet...-Lege kat = illegaal ivm uitstoot-Mooi geluid is persoonlijke smaak, en ik gok dat Ford er alles aan doet om het aantal dB zo laag mogelijk te houden, omdat de gemiddelde Ford-rijder dat zo wil-Betere wegligging is niet altijd beter/veiliger. De grens ligt verder weg, waardoor ALS het misgaat, en ook GOED misgaat. Daarbij is het comfort wat minder. De fabrieksafstellingen zijn een comprimis tussen comfort en wegligging, voldoende vermogen, zuinigheid en levensduur, en dat allemaal ook nog voor een redelijke prijs. Het aanpassen van afstelling (van onderstel, motorblok enz.) zorgt ervoor dat het comprimis naar 1 kant doorslaat en het andere aspect dus op de achtergrond komt te staan (zo heeft mijn auto weinig comfort meer, maar wel een lekkere strakke wegligging.) Ik zal dan ook niet verbaasd zijn als je er wat mee zal winnen door zo'n ding te monteren, maar vraag me eerlijk af wat je er mee gaat verliezen. Ik hoop dat de winst opweegt tegen het verlies, en zal dit topic dus ook zeker in de gaten houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted March 14, 2006 Report Share Posted March 14, 2006 Amen Maar je kunt het altijd proberen natuurliujk boosterboy Als alle mensen het nu eens proberen is de verkoper een kapitaal rijker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kevinio Posted March 14, 2006 Report Share Posted March 14, 2006 Valt almaal wel mee met de motorschade die je kan oplopen, de ene x is het weer ook 40 graden en de andere x -10.Op www.tuningclubzeeland.nl/index/forum/index.php is er ook een discussie gaande hierover. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tha Spank Posted March 14, 2006 Report Share Posted March 14, 2006 ben toch benieuwd wie het het eerste gaat proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razorh Posted March 14, 2006 Report Share Posted March 14, 2006 Een lege kat geeft ook meer vermogen, waarom doet ford dit dan niet?Een kelk geeft ook een mooier geluidje, waarom steekt ford er dan geen in?Een verlaging geeft betere wegligging, waarom doet ford dit dan niet...Lege kat : geeft meer vermogen omdat er minder lucht weerstand is en je motor de uitlaat gassen dus sneller kwijt kan. Waarom ford dit niet doet logisch er zijn tegenwoordig milieu eisen. (vroeger zat er helemaal geen kat onder een auto )Een kelk ( bedoel je een inductie filter ? ) Omdat deze te afhankelijk is van temperatuur verschillen .. bv te warm .. zuigt hij warme lucht aan, te koud start je motor moeilijker... (tenzij je een gesloten systeem hebt a bmc / viper ) Een luchtfilter box heeft hier minimaal last van en geeft dus een grotere betrouwbaarheid, bovendien houd niet iedereen van dat gebrom bij het acceleren.Verlaging geeft een betere wegligging, maar daarmee maak je een auto ook meteen een stuk stugger, meeste mensen willen niet helemaal doorelkaar getrilt en geschut zijn voordat ze op hun bestemming zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
boosterboy Posted March 14, 2006 Author Report Share Posted March 14, 2006 Die dingen wat ik zei waren maar gewoon voorbeelden hoor...Ik weet ookwel voor wat alles dient hoor. :-SMaarja, voor verder te gaan op jullie redenering:BIJVOORBEELD:die "chip" geeft 5 pk meer maar is niet rendabel omdat het verbruik gaat steigen en Ford zowiezo al aan zijn 60 pk geraakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted March 14, 2006 Report Share Posted March 14, 2006 Ik hoor al een paar keer een "kelk" voorbij komen, maar dat is een nieuwe term voor mij, wat moet ik me daarbij voorstellen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted March 14, 2006 Report Share Posted March 14, 2006 Ik hoor al een paar keer een "kelk" voorbij komen, maar dat is een nieuwe term voor mij, wat moet ik me daarbij voorstellen??"Kelk" = Vlaams voor "openlucht filter" Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted March 14, 2006 Report Share Posted March 14, 2006 Ah weer wat geleerd, ik blijf het toch een apart taaltje vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lander Posted March 16, 2006 Report Share Posted March 16, 2006 Ah weer wat geleerd, ik blijf het toch een apart taaltje vinden das dan wederzijds... Link to comment Share on other sites More sharing options...
boosterboy Posted March 17, 2006 Author Report Share Posted March 17, 2006 Ok, ik heb dus het "pakketje" aangekregen...Het was gewoon een brief met ewat info en dan 2 weerstanden.ik natuurlijk gans blij en wou het direct installeren...Maar nu vind ik mijn IAT-sensor niet direct...iat= inlet air temperatureHet zou makkelijk te vinden zijn in de haynes manual....maar spijtig genoeg heb ik er zo geen. Kom iemand mij verder helpen?tnx! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted March 17, 2006 Report Share Posted March 17, 2006 Ik zat dus met precies hetzelfde probleem.Hij moet ergens bij je injectie zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kevin L Posted March 17, 2006 Report Share Posted March 17, 2006 ik zou het bij je luchtfilter zoeken. Zelf heb ik een KN openluchtfilter (kelk) en daar zit een sensor in de filter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
boosterboy Posted March 17, 2006 Author Report Share Posted March 17, 2006 Ik heb ook een kelk, en daar zat nergens een sensor in hoor...Iemand anders een idee?het is dus een mk4 1.25 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lander Posted March 17, 2006 Report Share Posted March 17, 2006 dat staat dan niet in die info brief... zelf de ikea geeft betere instructies mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiesta2000 Posted March 17, 2006 Report Share Posted March 17, 2006 Ik heb ook een kelk, en daar zat nergens een sensor in hoor...Iemand anders een idee?het is dus een mk4 1.25De luchtmassameter zou bij een mk4 direct achter de kelk moeten zitten in het metalen gedeelte van de aanvoerbuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted March 18, 2006 Report Share Posted March 18, 2006 dat staat dan niet in die info brief... zelf de ikea geeft betere instructies mee Respect voor mijn werkgever he ; ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
boosterboy Posted March 18, 2006 Author Report Share Posted March 18, 2006 De ikea is wel overdreven duidelijk eh. En daar is een aparte handleiding voor ieder model, hier dus niet...Morgen nog eens op expeditie onder de motorkap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boosterboy Posted March 20, 2006 Author Report Share Posted March 20, 2006 Niemand een heynes manual voor mij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tha Spank Posted March 20, 2006 Report Share Posted March 20, 2006 dat staat dan niet in die info brief... zelf de ikea geeft betere instructies mee Respect voor mijn werkgever he ; ) ikea? Heb zelf in Oosterhout bij het magazijn gewerkt (alszaterdag baantje) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts