Dieselaar Posted March 4, 2006 Report Share Posted March 4, 2006 Heeft iemand hier misschien een handleiding met duidelijke foto's over het demonteren van de tellerunit van een Fiesta MK3?Ik ga namelijk witte wijzerplaten monteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roger franssen Posted March 4, 2006 Report Share Posted March 4, 2006 Foto's heb ik nog niet, kan ik vanmiddag effe maken.Het tellerhuis uit het dash halen:De zwarte kap verwijderen met 2 schroeven aan de onderzijde. en dan eraf trekken (boven met een klik bevestiging). Dan erachter de 4 schroeven van het teller huis zelf verwijderen (2 boven 2 beneden).dan moet je de kilometertellerkabel in de motorruimte los maken.als dit is gebeurt trek je het teller huis naar je toe en haal je de connector aan de achterzijde los en de kilometerklabel los.Nu kun je het teller huis zo eruit halen.Het tellerhuis zelf openen:eerste de 2 lampjes boven op het huis verwijderen. dan wordt het effe prichelen, nu moet je 2 zwarte klipjes boven en 2 beneden indrukken, dit om het zwarte deel met het 'glas' te verwijderen. (nu liggen de tellerplaten 'blood').om de meters verder uit te bouwen met je aan de achterkant van het tellerhuis schroeven los draaien. Bij de kilometerteller 2 + schroeven en bij zowel de toerenteller als brandstof/temp meter met torx schroven (van die 6 kante schroeven, GEEN IMBUS) bij de toeren teller dacht ik 1 en bij de temp/brandstof meter 2 schroeven.nu kun je alle meters uit het huis nemen.hopelijk is dit wat je wil wetenGroeten Rogertip: bij het demonteren van de wijzers let op de neutraal stand, dus als ze met de veer helemaal op het eind punt staan (bij de toerenteller, kilometerteler en de temp meter, de temp meter een stukje omhoog tillen en dan zul je zien dat hij verder zakt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tha Spank Posted March 4, 2006 Report Share Posted March 4, 2006 @Roger schrijf er anders ff n how2 voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dieselaar Posted March 4, 2006 Author Report Share Posted March 4, 2006 Foto's heb ik nog niet, kan ik vanmiddag effe maken.Het tellerhuis uit het dash halen:De zwarte kap verwijderen met 2 schroeven aan de onderzijde. en dan eraf trekken (boven met een klik bevestiging). Dan erachter de 4 schroeven van het teller huis zelf verwijderen (2 boven 2 beneden).dan moet je de kilometertellerkabel in de motorruimte los maken.als dit is gebeurt trek je het teller huis naar je toe en haal je de connector aan de achterzijde los en de kilometerklabel los.Nu kun je het teller huis zo eruit halen.Het tellerhuis zelf openen:eerste de 2 lampjes boven op het huis verwijderen. dan wordt het effe prichelen, nu moet je 2 zwarte klipjes boven en 2 beneden indrukken, dit om het zwarte deel met het 'glas' te verwijderen. (nu liggen de tellerplaten 'blood').om de meters verder uit te bouwen met je aan de achterkant van het tellerhuis schroeven los draaien. Bij de kilometerteller 2 + schroeven en bij zowel de toerenteller als brandstof/temp meter met torx schroven (van die 6 kante schroeven, GEEN IMBUS) bij de toeren teller dacht ik 1 en bij de temp/brandstof meter 2 schroeven.nu kun je alle meters uit het huis nemen.hopelijk is dit wat je wil wetenGroeten Rogertip: bij het demonteren van de wijzers let op de neutraal stand, dus als ze met de veer helemaal op het eind punt staan (bij de toerenteller, kilometerteler en de temp meter, de temp meter een stukje omhoog tillen en dan zul je zien dat hij verder zakt)Thanks!!Hier kan ik wel wat mee.Als je nog bepaalde foto's hebt van deze handeling.Zou je die dan willen posten?Bedankt!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stereo Posted March 4, 2006 Report Share Posted March 4, 2006 zo witte tellerplaten in een dieseltje fotos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dieselaar Posted March 4, 2006 Author Report Share Posted March 4, 2006 zo witte tellerplaten in een dieseltje fotos Ik zal binnenkort even een update van de gehele Fiesta posten als de wijzerplaten zijn gemonteerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts