Sublime Posted February 27, 2006 Report Share Posted February 27, 2006 Morgen krijg ik via FORD mijn handgrepen binnen, ter vervanging van de standaard zwarte die nu aan de binnenkant deur zitten.Nu mijn vraag, waar moet ik wat loshalen en hoe, deurpanelen beschadigen wil ik natuurlijk niet............ Had al iets gevonden over handgrepen, maar weet niet meer waar.Zoekmachine levert ook niks op.Wie o wie?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted February 27, 2006 Report Share Posted February 27, 2006 Morgen krijg ik via FORD mijn handgrepen binnen, ter vervanging van de standaard zwarte die nu aan de binnenkant deur zitten.Nu mijn vraag, waar moet ik wat loshalen en hoe, deurpanelen beschadigen wil ik natuurlijk niet............ Had al iets gevonden over handgrepen, maar weet niet meer waar.Zoekmachine levert ook niks op.Wie o wie??Er staat inderdaad iets over, maar ik kan het ook zo snel niet vinden. Ik heb de Haynes er even bijgepakt en zal proberen je een eindje op weg te helpen, ik weet namelijk niet of je het hele deurpaneel moet weghalen.Het kapje om de deurgreep heen, waarin de schakelaar van de elektrische ramen zit kan je er volgens de Haynes zo afklikken. Probeer aan de onderkant van dat kapje met een schroevendraaier het kapje naar je toe te trekken, en dan moet hij losklikken. Ik kan op het plaatje in het boek niet zien of je grepen dan los kan schroeven, maar als dat niet lukt moet je het hele paneel er uit halen.Paneel er af halen:- Afdekkapje aan de binnenkant van de spiegel losklikken.- Bij je greep waarmee je van binnenuit de deur open doet, zit een dopje met daar achter een schroefje. Dopje eraf halen, en schroefje losdraaien.- Dan het kapje bij de schakelaar van de elektrische ramen zoals hierboven beschreven losmaken, stekkertje loshalen en kapje eraf halen Achter dat kapje zitten nog 2 schroeven, deze ook loshalen.- Dan je deur open doen, onder de deur (onder het vakje wat in de deur zit) zitten nog 2 schroeven of clips, deze ook losmaken.- Dan het hele paneel naar je toe trekken tot het losklikt en dan naar boven wegtrekken.Nog een tipje van mij, bij het losklikken moet je soms flink wat kracht zetten, dus wees niet bang als je het niet los krijgt, maar trek ook niet te hard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sublime Posted February 27, 2006 Author Report Share Posted February 27, 2006 Ok danke, zal morgen maar es gaan frobelen............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted February 27, 2006 Report Share Posted February 27, 2006 Ok danke, zal morgen maar es gaan frobelen............ Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedFox Posted February 28, 2006 Report Share Posted February 28, 2006 Hier een uitgebreide handleiding gejat van ukfn: Here it is again.Undo this screw.Pull the handle out abit.Then you can remove the bezel like so.Then just pull the handle right off like so.When your putting the handle back on its a little different. You need to push this rod down on the drivers side it will lock down on the passenger side it wont so you need to hold it down with a screwdriver.Like soThen just reinsert the handle, bezel and do up the screw and your done. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spandel Posted February 28, 2006 Report Share Posted February 28, 2006 @edwin: volgens mij heeft ie hetover de grepen aan de binnenkant Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedFox Posted February 28, 2006 Report Share Posted February 28, 2006 @edwin: volgens mij heeft ie hetover de grepen aan de binnenkantOhja ik zie het nou die aan de binnenkant gaan heel erg simpel.Het deurgedeelte om de electrische ramen/handgreep lostrekken. echt flink trekken lijkt wel of het kappot gaat, maar dat gaat het niet.weet niet zeker meer of je het schroefje in de deuropenaar ook nog los moet maken.en dan kan je gewoon de 2/3 schroeven losdraaien en de handgrepen loshalen/vervangen.Voor de handgrepen is het niet nodig om de spiegelkappen los te halen!! je hoeft helemaal geen panelen los te halen alleen het paneel om de handgreep/electrische ramen Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted February 28, 2006 Report Share Posted February 28, 2006 Voor de handgrepen is het niet nodig om de spiegelkappen los te halen!! je hoeft helemaal geen panelen los te halen alleen het paneel om de handgreep/electrische ramenAch ja ik heb ook alleen maar de Haynes over getikt Maar dat schroefje bij de deur opennaar moet er wel uit als ik het zo zie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sublime Posted February 28, 2006 Author Report Share Posted February 28, 2006 Thx Redfox en Vitro, ik ga het proberen, foto's volgen nog............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansie Posted February 28, 2006 Report Share Posted February 28, 2006 Thx Redfox en Vitro, ik ga het proberen, foto's volgen nog............. Mooi zo. Kun je meeteen een duidelijke how-to maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted February 28, 2006 Report Share Posted February 28, 2006 Thx Redfox en Vitro, ik ga het proberen, foto's volgen nog............. Mooi zo. Kun je meeteen een duidelijke how-to maken Ja vind ik ook een goed idee, als ik de foto's zie en het is niet te moeilijk doe ik het misschien ook nog wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sublime Posted February 28, 2006 Author Report Share Posted February 28, 2006 No problemo, hoop dat de belichting jullie zal bekoren........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Crow Posted February 28, 2006 Report Share Posted February 28, 2006 Ohja ik zie het 'Op verre afstand heeft een vos moeite om dingen duidelijk te zien, alleen bewegende (of extreem opvallende) voorwerpen zullen dan z?n aandacht trekken.' Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedFox Posted March 1, 2006 Report Share Posted March 1, 2006 Ohja ik zie het 'Op verre afstand heeft een vos moeite om dingen duidelijk te zien, alleen bewegende (of extreem opvallende) voorwerpen zullen dan z?n aandacht trekken.' mmmm... Kraai Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lander Posted March 1, 2006 Report Share Posted March 1, 2006 Ohja ik zie het 'Op verre afstand heeft een vos moeite om dingen duidelijk te zien, alleen bewegende (of extreem opvallende) voorwerpen zullen dan z?n aandacht trekken.' mmmm... Kraai smakelijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pqg617 Posted March 2, 2006 Report Share Posted March 2, 2006 ik wil de mijne ook vervangen ben benieuwd naar de pics hoe ik ze moet vervangen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sublime Posted March 2, 2006 Author Report Share Posted March 2, 2006 Morgen heb ik een dagje vrij en cross ff bij de FORD-dealer langs die sinds vorige week(bestelling) nog niks van zich heeft laten horen.Normaal heeft ie het binnen 1 a 2 werkdagen binnen, dus vertrouw er maar op dat het er is.Als ik de spullen heb monteer ik ze meteen (mits goed weer) en maak er foto's van.Word wel een beetje zenuwachtig van al die meekijkers............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lander Posted March 2, 2006 Report Share Posted March 2, 2006 Morgen heb ik een dagje vrij en cross ff bij de FORD-dealer langs die sinds vorige week(bestelling) nog niks van zich heeft laten horen.Normaal heeft ie het binnen 1 a 2 werkdagen binnen, dus vertrouw er maar op dat het er is.Als ik de spullen heb monteer ik ze meteen (mits goed weer) en maak er foto's van.Word wel een beetje zenuwachtig van al die meekijkers............. anders neem je ze mee nr de meetings, meen me te herinneren dat we vroeger een fiestaclub fix it all team hadde... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Crow Posted March 2, 2006 Report Share Posted March 2, 2006 anders neem je ze mee nr de meetings, meen me te herinneren dat we vroeger een fiestaclub fix it all team hadde... Yup...dat is het Fiestaclub klusteam bestaande uit Rob en Nico. Hier nog een foto van Rob in actie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sublime Posted March 2, 2006 Author Report Share Posted March 2, 2006 Och, ik wil alles zelf doen he, heb hier ook oldtimers (DAF) waar ik aan sleutel, oa motorwissels etc. dus ga zelf wel ff frutten......... Doe bij de Mondeo ook alles zelf, dus zal wel lukken........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedFox Posted March 3, 2006 Report Share Posted March 3, 2006 anders neem je ze mee nr de meetings, meen me te herinneren dat we vroeger een fiestaclub fix it all team hadde... Yup...dat is het Fiestaclub klusteam bestaande uit Rob en Nico. Hier nog een foto van Rob in actie Ejjj. hebbie ook nog een foto van Nico in actie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiesta2000 Posted March 3, 2006 Report Share Posted March 3, 2006 anders neem je ze mee nr de meetings, meen me te herinneren dat we vroeger een fiestaclub fix it all team hadde... Yup...dat is het Fiestaclub klusteam bestaande uit Rob en Nico. Hier nog een foto van Rob in actie Ejjj. hebbie ook nog een foto van Nico in actie? LOL... Da's waar ook... EFE 2004 en de Sparco pedaaltjes... Daar zijn we wel effe zoet mee geweest... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedFox Posted March 3, 2006 Report Share Posted March 3, 2006 Alleen de sparco gaspedaal zit er nog opdie andere 2 heb ik eraf gesloopt omdat die noppen alleen maar los gingen. en alleen dat sparco gas pedaal staat ook wel stoer Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Crow Posted March 3, 2006 Report Share Posted March 3, 2006 Ejjj. hebbie ook nog een foto van Nico in actie? Nico pakt hier ff z'n rust...niet wetend dat die pedaaltjes nog 2 uur van z'n tijd in beslag zouden nemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedFox Posted March 4, 2006 Report Share Posted March 4, 2006 owww dan hebben we zeker 2 nico's hier. ik dacht dat jeroen nico was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts