Jump to content

Neon vragen

nettiws
 Share

Recommended Posts

Hey allemaal,

zoals je mss al kan raden wik neon in mijn auto leggen ( onder dashboard) nu heb ik al verschillende forums afgezocht en overal raden ze aan een aparte kabel van je batterij af te takken en naar een schakelkastje in je wagen en daaop je neon aan te sluiten.

Theoretisch snap ik het perfect.

Praktisch heb ik echter veel vragen.

Welke kabeldikte van batterij naar binnen, Zekering??, langswar kabel naar binnen halen, en moet je die kabel gewoon vastmaken op de + pool van je batterij.

Heeft er iemand ervaring met dit soort zaken en wil die mij hierbij helpen.

Alvast badank voor de hulp.

Je kabel moet inderdaad aan de + pool

de dikte van de ader hangt af van de stroom die je neon gaat opnemen maar denk dat 1,5 kwadraad wel dik genoeg zal zijn in dit geval.

En een zekering lijkt me zeker verstandig om er tussen te zetten gewoon een lege plaats in je zekeringenkastje gebruiken. De sterkte van de zekering hangt weer af van de stroom die je neon gaat opnemen.

En je kan je kabel als het goed is ergens bij je motorblok naar binnen steken er gaan al meer draden door heen ergens in het midden bovenin net onder je raam. Er zullen vast nog wel meer plaatsen zijn maar die kan ik zo 1,2,3 niet zeggen.

zoals in een ander topic ook staat vermeld. zou het gewoon op de plus van je sigarette aansteker doen.. die is gezekerd (verzekerd? :blink: ) plus dat je niks geen overbodige kabels hoef te trekken. in mn poloke had ik daar ook de stekker. lekker " stealth" dus coppers kunne je niks maken :mrgreen:

neonknopje.JPG

klein korte handleiding:

http://members.lycos.nl/wllmzzie/neon.htm

succes :duim:

Share

• Create New...