Jump to content

Blinderen

fiesta_m
 Share

Recommended Posts

ik heb het geprobeert totale mislukking, ik vond het zeer lastig te doen zelfs met de ruiten eruit. maar denk dat het een beetje is hoe handig je zelf bent. anders moet je eens contact opnemen met roger franssen, die heeft het ook gedaan bij zijn mk3 en dat zag er zeer netjes uit!

het is een kl*teklusje, maar ik heb het toch min of meer voor elkaar gekregen.. De achterruit moet nog, maar eerst moet ik mn ruitverwarming repareren.

Het vergt enige inspanning, en voor je het klaar hebt zijn er al de nodige krachttermen voorbij gekomen.

een paar tips:

- Maak vantevoren met krantenpapier mallen van je ramen, en snij aan de hand hiervan je folie op maat; als je de randen weg moet snijden als je folie er al op zit krijg je rafels en randen in je folie.

- begin er nooit aan als de temparatuur (voor de komende paar dagen) onder de 15 graden ligt, dan komt het er geheid weer af.

- Maak je ruit echt schoon, stof onder je folie lijkt alsof er zwerfkeien onder zitten.

- Zet je auto in de schaduw, je smelt binnen de kortste keren als het warm wordt, en je folie trekt niet mooi strak.

- En de laatste, neem er gewoon de tijd voor, als je gaat haasten lukt het écht niet.

Het kost energie, maar dan heb je wel wat:

DSC01389.jpg

het raam verwijderen: ik heb toen een stompe schroevendraaier gebruikt (kijk uit dat je geen gaten of zo in de rubber maakt). Om aan de binnen zijde de rubber dubbel te drukken en achter de metalen richel te duwen, welke nu nog tussen de rubbbers is. zo het heleraam rond gaan (pas op zet niet te veel spanning op het raam, hij knapt dan) als je zowat de helft van de rubber aanbuiten gedrukt hebt kun je het raam zo eruit nemen (anders nog effe verder gaan). Zij ramen kun je alleen doen het achetraam gaat het zelfde maar doe het met zijn 2 minimaal.

Het achterraam blinderen is het moeilijkste van de drie achterramen, maar te doen. Ik heb het raam (met zo'n tweeën) uit de achterklep gehaald, het raam goed schoon maken. leg het raam op een schone tafel of dergelijk. De folie grof uitsnijden, nu de bescherm laag verwijderen. de folie voorzichtig met genoeg sop op het raam leggen. Nu moet je (mijn ervaring het beste) het vocht van binnen uit (midden) naar buiten toe verwijderen. Er zullen boven en onder langs het raam vouwen ontstaan maar als je het goed doet blijven ze minim en zal het niet los tekken na verloop van tijd. Rond de verwarmings klemmen moet je voorzichtig langs snijden en zeer goed aandrukken (dit is een van de moeilijkste dingen. Nu de rubber voorzichtig op het raam drukken (Pas op dat de folie niet los gaat). nu met zijn tweeën het raam weer terug in de klep plaatsen.

voor het terug plaatsen van het raam kun je het beste een touwtje in de rubber leggen, dan het raam onder in de richel zetten en dan (binnen in) het touwje uit de rubber trekken maar zo danig dat de rubber geleidelijk over de richel komt.

100_0744.jpg

100_0745.jpg

topic over ramen blinderen, mischien vindt je hier ook nog wat info op.

http://www.fiestaclub.nl/forum/viewtopic.p...der=asc&start=0

deze site kan ook helpen

http://www.clioclub.nl/Ramen%20Blinderen_b...anden/index.htm

ik rij nu sinds midden juni 2005 rond met geblindeerde ramen zonder dat ze loskomen of andere problemen.

Hopelijk heb je wat aan de informatie, als er vragen zijn hoor ik het wel.

heb jij het raam eruit gehaald??

ik heb 8er un vast raam...

img03952ai.jpg

en als dat eruit moet heb k geen id hoe..

Nee, zoals ik al zei, ik heb met krantenpapier een mal gemaakt, met langs alle randen een milimeter vrije ruimte. Dat maakt dat je een miniscuul beetje kan schuiven, en je kan het heel mooi strak uitstrijken.

Jullie hebben geen 2spoilersachterop zitten...

Weet je wat voor een klus het dan is om het achterraam eruit te halen?  {cry}

kun je de spioler er niet af schroeven (die midden in het raam)?

de dakspoiler wel, ik heb me ene op de sloop gehaald.

Gaat los met 4a5 boutjes (onder de plastice kapjes in de achterklep) en door 2 klinknagels uit te boren. (zit nu ook al een heletijd om mijn wagen alleen geen recente foto's gemaakt ervan)

Share

• Create New...