Fatal_Fiesta Posted January 25, 2006 Report Share Posted January 25, 2006 Weet iemand de binnen diameter van een ST uitlaat?Ben op internet tegengekomen dat tussen het spruitstuk en de kat een "verbindingspijpje" / restrictor van 42mm zit met als gevolg iets minder vermogen. Er is van Milltek een "verbindingspijpje" van 60mm en zouden een vermogenswinst geven van +/- 5pk.Dit heeft natuurlijk alleen zin als de diameter van de uitlaat groter is dan die 42mm (natuurlijk niet de diameter van het sierstuk) Ik kan natuurlijk wel een gehele uitlaatlijn van Milltek kopen, maar ik zit niet echt te wachten "herrie".Deze "herrie" is voor even wel leuk, maar als je wat kilometers vreet dan gaat dit op den duur tegenstaan denk ik zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tha Spank Posted January 25, 2006 Report Share Posted January 25, 2006 dat zou mooi zijn, ander pijpje voor 5pk Krijg weer helemaal het scooter gevoel hahahahah Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted January 25, 2006 Report Share Posted January 25, 2006 Ik weet de binnendiameter niet, maar ik heb ooit van een kenner gehoord dat het door jou genoemde stukkie buis dezelfde diameter heeft als de uitlaat van een Ford Ka... Ik moet zeggen dat de "herrie" erg meevalt met de Milltek die ik er onder heb hangen. Kan je gelukkig nog normaal 120 mee rijden zonder doof te worden Tot nu toe nog niemand hier met een ST en een volledig Milltek systeem, Harry-ST heeft alleen de einddemper van dit merk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadmanJP Posted January 25, 2006 Report Share Posted January 25, 2006 Ben nog in afwachting van mijn miltek dus kan je nog niet zeggen hoe het klinkt een heel systeem.Maar ik verwacht er al wel heel wat van vermogen Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedFox Posted January 26, 2006 Report Share Posted January 26, 2006 Ik moet zeggen dat de "herrie" erg meevalt met de MilltekKuch kuch...ik kan je altijd van verre horen aankomen (wellicht ook omdat je expres op je pedaal trapt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted January 26, 2006 Report Share Posted January 26, 2006 Ik moet zeggen dat de "herrie" erg meevalt met de MilltekKuch kuch...ik kan je altijd van verre horen aankomen (wellicht ook omdat je expres op je pedaal trapt)Of hij rijd harder als 120 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted January 26, 2006 Report Share Posted January 26, 2006 Ik moet zeggen dat de "herrie" erg meevalt met de MilltekKuch kuch...ik kan je altijd van verre horen aankomen (wellicht ook omdat je expres op je pedaal trapt)Ach, geluidsbeleving is relatief Ik moet inderdaad toegeven dat er een aardig diepe vrooaarrr uitkomt als je het pedaal richting matje gooit, maar op constante snelheid valt het alles mee En als je gewoon schakelt volgens het nieuwe rijden (elke 10 km/u 1 versnelling hoger, dus bij 50 al in 5) dan hoor je nauwelijks iets, terwijl je toch goed met de rest van het verkeer mee kan komen (Toch wel lekker al die powerrrrr ) Ik kan ook naar 50 zonder uit de eerste versnelling te gaan, maar dan hoor je toch wel wat uitlaat-geluid geloof ik @Madman: Ben erg benieuwd wat zo'n systeem met de 1.6 doet Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadmanJP Posted January 26, 2006 Report Share Posted January 26, 2006 @Madman: Ben erg benieuwd wat zo'n systeem met de 1.6 doet Anders ik wel Vind hem al aardig klinken met de openluchtfilter maar dit gaat wat beloven Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedFox Posted January 26, 2006 Report Share Posted January 26, 2006 En als je gewoon schakelt volgens het nieuwe rijden (elke 10 km/u 1 versnelling hoger, dus bij 50 al in 5) danen dat werkt echt. heb in die opel astra een verbruiks meter zitten.in z'n 4 50 rijden is iets van 15 - 18 liter bij 100km en zet je hem in zijn 5 dan is het 6 liter per 100km dus zodra je kan schakelen en de motor vindt het goed, doen dus als je toch op een constante snelheid moet blijven rijden. bij flink optrekken natuurlijk wel later schakelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr3i_cabrio Posted January 26, 2006 Report Share Posted January 26, 2006 ...opel astra... Hadden ze geen Ford?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tha Spank Posted January 26, 2006 Report Share Posted January 26, 2006 ...opel astra... Hadden ze geen Ford??idd. ben ook geen slopel fan. En n astra moet je wel met 50in z'n 5 anders knapt de distrubutie ketting (wat ik dus had bij 60.000 km's ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razorh Posted January 26, 2006 Report Share Posted January 26, 2006 Ik geloof dat pumaspeed deze pijpjes los verkoopt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fatal_Fiesta Posted January 26, 2006 Author Report Share Posted January 26, 2006 Inderdaad verkoopt Pumaspeed deze Milltek "flexy pipe".Maar het heeft alleen zin als de binnen diameter van de uitlaat groter is dan die 42mm.Niemand die het weet?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadmanJP Posted January 26, 2006 Report Share Posted January 26, 2006 Ik heb wel een filmpje gevonden met een st die een volledig miltek systeem heeft http://www.millteksport.com/media/custom/315.avien misschien heb je hier wat aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted January 27, 2006 Report Share Posted January 27, 2006 wow dat klinkt super,vooral die ploffen aan het eind Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tha Spank Posted January 27, 2006 Report Share Posted January 27, 2006 Klinkt idd lekker Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted January 27, 2006 Report Share Posted January 27, 2006 Klinkt erg nice Link to comment Share on other sites More sharing options...
HarryRST Posted January 28, 2006 Report Share Posted January 28, 2006 Inderdaad verkoopt Pumaspeed deze Milltek "flexy pipe".Maar het heeft alleen zin als de binnen diameter van de uitlaat groter is dan die 42mm.Niemand die het weet??Ik heb de orginele uitlaat van de ST in de garage liggen, welke niet om de hoek is, en dan zal ik morgen even voor je opmeten wat de binnendiameter er van is en dan meld ik me weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HarryRST Posted January 30, 2006 Report Share Posted January 30, 2006 De binnendiameter van de orginele uitlaat is 51mm.Na de demper komen er 2 pijpjes uit van ongeveer 30mm die weer samenvoegen tot het sierstuk wat je ziet. zie foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tha Spank Posted January 30, 2006 Report Share Posted January 30, 2006 Dus dan zou het moeten kunnen Ze hebben zeker geen meet gegevens? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fatal_Fiesta Posted February 26, 2006 Author Report Share Posted February 26, 2006 Nou, als de prijs een beetje meevalt incl montage, dan ga ik dat flexy pipe eronder hangen.Ik hou jullie op de hoogte van de resultaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fatal_Fiesta Posted February 28, 2006 Author Report Share Posted February 28, 2006 Over ongeveer 2 weken gaat die Flexy pipe van Milltek eronder...Ben erg benieuwd hoe dat gaat rijden.Ze zeggen in Engeland dat het een "good mod" is. +/- 10pk en wat koppel erbij....Kan niet wachten Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted March 1, 2006 Report Share Posted March 1, 2006 Over ongeveer 2 weken gaat die Flexy pipe van Milltek eronder...Ben erg benieuwd hoe dat gaat rijden.Ze zeggen in Engeland dat het een "good mod" is. +/- 10pk en wat koppel erbij....Kan niet wachten en de prijs????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fatal_Fiesta Posted March 1, 2006 Author Report Share Posted March 1, 2006 Is niet goedkoop, Euro 200,- maar als het bij iedereen goed bevalt dan heb ik dat er wel voor over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre b Posted March 1, 2006 Report Share Posted March 1, 2006 Is niet goedkoop, Euro 200,- maar als het bij iedereen goed bevalt dan heb ik dat er wel voor over.200eoro voor 10pk is een koopje ben benieuwd ,hoeveel koppel krijg je er bij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts