Bart Posted March 12, 2004 Report Share Posted March 12, 2004 http://tuned-belgium.com/modules.php?name=...showpage&pid=72 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hellman Posted March 15, 2004 Report Share Posted March 15, 2004 Ik vind tunen wel mooi, maar om eerlijk te zijn vind ik een hoop van die auto's erg "overdone"...Als je dan leest, superuitgebouwd en alles erop en eraan.... maar een eenvoudig dieseltmotortje erin... dat vind ik dan weer zonde.Sorry hoor, maar ik ben meer van de onopvallende tuning, die onder de motorkap zit. Lekker met je standaard (aan de buitenkant) autoke volle damp wegknarren bij het stoplicht (uiteraard met rauw geluid als je optrekt). Natuurlijk mogen er wel wat aanpassingen aan de buitenkant zitten, maar het hoeft van mij geen kermisattractie te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart Posted March 16, 2004 Author Report Share Posted March 16, 2004 Ik ben het gedeltelijk met je eens..... Een mooi getunde auto moet EN snel zijn , EN er mooi uitzien vind ik................ echter, in sommige landen (Belgie Engeland bijv.) zijn er hele strenge eisen wat betreft motor tuning (en in mindere mate optische tuning) In Belgie is het bijna onmogelijk om als 20 jarige een Impreza STI te verzekeren. de bedragen zijn zoooooo hoog dat niemand het doet en misschien dat het zelfs niet eens mag....... hetzelfde geldt voor Engeland. Dit heeft to gevolg dat er super optisch getunde wagen rondrijden met een 1.25 bolkje erin.....Maar tuning is natuurlijk iets persoonlijks en das maar goed ook want anders reden we allemaal in dezelfde wagen.... Ik vind bijvoorbeeld die Paseo cabrio en die Toyota corolla heeeeeel mooi, maar zoals ik al zei........... das persoonlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razorh Posted March 16, 2004 Report Share Posted March 16, 2004 Ik ben het gedeltelijk met je eens..... Een mooi getunde auto moet EN snel zijn , EN er mooi uitzien vind ik................ echter, in sommige landen (Belgie Engeland bijv.) zijn er hele strenge eisen wat betreft motor tuning (en in mindere mate optische tuning) In Belgie is het bijna onmogelijk om als 20 jarige een Impreza STI te verzekeren. de bedragen zijn zoooooo hoog dat niemand het doet en misschien dat het zelfs niet eens mag....... hetzelfde geldt voor Engeland. Dit heeft to gevolg dat er super optisch getunde wagen rondrijden met een 1.25 bolkje erin.....Maar tuning is natuurlijk iets persoonlijks en das maar goed ook want anders reden we allemaal in dezelfde wagen.... Ik vind bijvoorbeeld die Paseo cabrio en die Toyota corolla heeeeeel mooi, maar zoals ik al zei........... das persoonlijk. wa's er mis met een 1.25 blok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart Posted March 16, 2004 Author Report Share Posted March 16, 2004 Ik ben het gedeltelijk met je eens..... Een mooi getunde auto moet EN snel zijn , EN er mooi uitzien vind ik................ echter, in sommige landen (Belgie Engeland bijv.) zijn er hele strenge eisen wat betreft motor tuning (en in mindere mate optische tuning) In Belgie is het bijna onmogelijk om als 20 jarige een Impreza STI te verzekeren. de bedragen zijn zoooooo hoog dat niemand het doet en misschien dat het zelfs niet eens mag....... hetzelfde geldt voor Engeland. Dit heeft to gevolg dat er super optisch getunde wagen rondrijden met een 1.25 bolkje erin.....Maar tuning is natuurlijk iets persoonlijks en das maar goed ook want anders reden we allemaal in dezelfde wagen.... Ik vind bijvoorbeeld die Paseo cabrio en die Toyota corolla heeeeeel mooi, maar zoals ik al zei........... das persoonlijk. wa's er mis met een 1.25 blok hahahaha, uhhhhh, niets maar als er een flink getunede wagen voor je staat verwacht je meestal 300 pk..................... en zelfs jij krijgt dat niet uit die grasmaaier...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted March 16, 2004 Report Share Posted March 16, 2004 Ik heb daarom voor het model met de grotere motorinhoud gekozen: 1.3 liter Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razorh Posted March 16, 2004 Report Share Posted March 16, 2004 dan kunnen we net zo goed allemaal stoppen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart Posted March 17, 2004 Author Report Share Posted March 17, 2004 haha, ja idd.................................... ik droom ook nog steeds van 250 pk uit mijn 1.6.......... hahahahaha...... nu nog geld........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hellman Posted March 17, 2004 Report Share Posted March 17, 2004 Tja ik ook, maar helaas moet ik voorzichtig zijn want het is een leasebak...*hehe*...beetje modden mag wel, maar hij moet in originele staat weer terug kunnen....Niet dat ik me eigen wat aantrek van dat leasegedoe, maar bij onderhoudsbeurten zet ik alles wel even terug in originele staat. Ik zal dus niet zo gauw de cilinderkop laten bewerken en nokkenassen vervangen....*lol*Zit er over te denken om hem na de lease over te nemen van de maatschappij, ik weet in ieder geval wat er allemaal mee gebeurt is dan en dat hij goed onderhouden is.Ik wist trouwens niet dat ze zo streng waren in belgie met dat engine tunen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkem Posted March 17, 2004 Report Share Posted March 17, 2004 Ik vind beide vormen van tunen eigenlijk wel grappig. Een zwaar bespoilerde diesel of juist een megagiftig snel ding in zo-goed-als standaard uitvoering, het heeft allebei wel wat.Mooiste is (in mijn ogen) als je beide in evenwicht hebt, maar variaties maken het juist leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted March 19, 2004 Report Share Posted March 19, 2004 full show no go tuning.. neee.. nix voor mij .. maar dat lezen jullie binnenkort.. lekker ffies een teaser.. 1 april (zonder grappen) in de winkelin het 4 pagina tellende item wordt het 'full show no go' principe even aangetipt.. de text ziet er ongeveer uit als:Je ziet wel eens van die auto's rijden die eruit zien alsof ze net van het circuit afkomen. Maar wanneer de motorkap omhoog gaat, stelt het allemaal maar bitter weinig voor. Deze mensen worden dan bij het stoplicht door een sportieve auto uitgedaagd en vervolgens helemaal zoek gereden. Ook zijn er tuners die de auto uiterlijk niet te veel veranderen maar motorisch het roer helemaal omgooien........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hellman Posted March 19, 2004 Report Share Posted March 19, 2004 Kijk, dat is pas stoer !Vind dat veeeeel gaver dan zo'n opgefokte *no offense, is puur mijn mening* rondom met plastic uitgeruste bak, die gewoon standaard rijdt.Daarnaast kost het gewoon belachelijk veel geld al die optische tuning imo. Het wagetje moet gewoon licht optisch getuned zijn *dus niet te opvallend, gewoon mooi* en onder de motorkap een beest zodra je hem in de toeren jaagt. Geef mij dus maar een wolf in schaapskleren.... *daarom heb ik ook nog gewoon wieltjes met wieldopjes, maarja je moet wel als je in Bergen op Zoom woont.... er wordt hier gejat bij de raven* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted March 19, 2004 Report Share Posted March 19, 2004 Daar ben ik het zeker mee eens, alhoewel ik nog weinig aan motortuning heb gedaan (alleen K&N 57I filter). Vind het altijd errug leuk om een volledig met spoilers behangen BMW 316 compleet zoek te rijden (Kan alleen als ik begin te rijden als het stoplicht minder rood wordt.... 1.3 8V heeft namelijk helemaal geen power....) Ooit (als Gaston met een gouden envelop op de stoep staat ) zal ik nog wel wat meer power willen, maar weet niet of ik dat met deze auto wil, of een andere met standaard al wat meer PK.Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart Posted March 20, 2004 Author Report Share Posted March 20, 2004 Ik ben het zeker eens met het wolf in schaaps kleren idee!!!! Echter wat mij soms een beetje tegehoud is het feit dat wanneer ik de auto zou willen verkopen (lees inruilen bij Ford als die ST er is) ik er met een opgefokt motortje, veel minder terug zal krijgen................ Als ik nu de standaard wielen terug zet, de achterlichten en de knipperlichten terug zoe is`ie weer bijna standaard en is meneer de Ford dealer ook weer blij....................... echter wanneer je gekozen hebt om de auto toch te houden tot de dood jullie scheid............................................. Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted March 22, 2004 Report Share Posted March 22, 2004 Till death due us part (-:en dat dat nog maar lang mag duren .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts