Jamapumo Posted March 24 Report Share Posted March 24 Hoi Allemaal, Sinds enkele weken heb ik een 2021 Fiësta ST-Line met start stop systeem en connected services. Start-stop werkte correct en connected services ook. Nu blijkt Start-stop niet meer te werken (ook niet als de motor op bedrijfstemperatuur is) en meldt het display dat connected services is uitgeschakeld om de accu te sparen. Een kennis heeft een garage en die heeft de accu doorgemeten (65 Ah / 600A) en de meter meldt dat de accu 90% is. Starten etc heeft de auto ook helemaal geen problemen mee, echter deze melding blijft terug komen. Om te voorkomen dat ik € 300,- uitgeef aan een nieuwe accu bij de dealer, graag even jullie advies. Is het een accu probleem (ondanks dat die nog 90% is, of waar kan ik naar zoeken, ik heb helaas geen andere accu) Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamapumo Posted March 24 Author Report Share Posted March 24 Aanvulling: Ook de parkeersensor klinkt zachter / minder scherp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snorrie Posted March 25 Report Share Posted March 25 Herkenbaar probleem.. Der is een trucje om de BMS te resetten. staat hier wel ergens op het forum. Heb deze melding zelf ook gehad, moest bij mij ook uiteindelijk wel een nieuwe accu in. Edit;https://forum.fiestaclub.nl/index.php?/topic/30698-fiesta-mk8-gaat-snel-in-diepe-slaap-om-accu-te-sparen/&do=findComment&comment=353812 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gompy Posted March 27 Report Share Posted March 27 On 24-3-2025 at 11:40, Jamapumo said: € 300,- uitgeef aan een nieuwe accu bij de dealer Als je een accu koopt bij de dealer, vraag dan ook om een kus op je mond. Want genaaid wordt je zeker... Een accu kan je bij een autozaak of online kopen en kan je gemakkelijk zelf plaatsen. Ben je voor +/- € 100,- klaar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamapumo Posted yesterday at 06:44 Author Report Share Posted yesterday at 06:44 Ik ben bang dat ik ook een nieuwe accu moet. BMS reset gedaan maar nog steeds geen Start/Stop (Connect werkt wel). Ook krijg ik soms bij starten spontaan de gesproken melding "Taal is ingesteld op Nederlands" Zou dit ook de accu zijn, of mogelijk een los contact (marter oid)? Tekenen voor marter zijn overigens niet aanwezig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts