Jump to content

57I kit

Share

Recommended Posts

Hallo,

Als ik een K&N 57i kit bestel voor mijn ford fiesta mk4. Word de aanzuigbuis waar de meetsensoren inzitten dan ook vervangen? En wordt de elektronica dan weer op die vervangende buis aangesloten? Ik heb namelijk een K&N inlegfilter gehad en daardoor kwamen de sensoren in mijn aanzuigbuis onder de olie te zitten waardoor ik mijn vermogen kwijt raakte. Vandaar mijn vraag.

Ik geloof dat er voor die lucht sensor nog een extra plekje zit... maar zeker weten doe ik het niet. En wat betreft dat metale ding wat er ngo tussen zit (met dat zwarte kastje) die moet er zowiezo nog tussen

Ik heb op mijn MK4 1.3 8v een K&N 57i kit gemonteerd, en daarbij vervang je alleen het filter... Het nieuwe filter wordt rechstreeks aan de oude buis gemonteerd, waar de sensoren dus nog aan zitten.

Zie onderstaande link voor de handleiding van dit filter

http://www.kandn.com/instructions/57-0149.pdf (57-0149 is meteen het onderdeelnummer, makkelijk als je het bestelt :) Ik heb mijne bij een bedrijf uit Veldhoven vandaan gehaald. Inclusief de verzendkosten was ie nog 30 euro goedkoper dan de shops hier om de hoek.... Ik zal nnog effe zoeken of ik de naam nog ergens kan vinden.

Succes, en mocht je nog vragen hebben.....

Jeroen 8)

Nee, geen problemen, alleen was het verwijderen van de oude filterbox nogal een karwei... Stond bij mijn auto namelijk klem tussen spatbord en accu. Leek wel een bevalling: Je weet dat ie er uit kan, maar vraagt je af hoe... :oops:

Ik heb effe gezocht, en heb het volgende adres voor je:

http://www.hap-automaterialen.nl

info@hap-automaterialen.nl

Hoop dat ie nog steeds zo goedkoop is, ik heb er (uit mijn hoofd) 98 euro voor betaald, terwijl ik van 3 andere bedrijven 130 euro als prijs op kreeg...

Jeroen 8)

• 2 months later...

Yes!!! :D Ik heb die 57i van mij er vanochtend op gezet! Het was idd een hele strijd om de oude filterbak ertussenuit te krijgen, maar na enig hak- en sloopwerk kwam 'ie er toch tussen vandaan!!

En daarna een stukje rijden... En het geluid is inderdaad stukken lekkerderder!! :D{dance}{kwijl}

Weet je waar ik nu zo ontzettend van baal?!

Dat ik 'm er niet eerder op gezet heb.... :wink:

Greetz,

Vince

Dan gaat ik hem ook maar 'ns gauw bestellen! Ik wil niet meer van dat zoemende geluid, ik wil rauwe motorgeluiden!!!!  :twisted:

Doe dat zeker!! Die 1.3 8V had heeft ongeveer het geluid van een stofzuiger {sleepy} . Het leuke is als ik 'halfgas' rij, hoor ik 'm niet. Dan hoor ik alleen het einddempertje zachtjes meesnorren. Maar als ik volgas geef, begint 'ie lekker laag te snerpen :lol: ! En nog een stuk harder ook :lol::lol: !! Maar dit is eigenlijk niks nieuws; meerdere hebben hun enthousiasme geuit over het KN57i kitje en diens geluid.

hallo

ik had me fiesta mk6 net en wou vrijwel gelijk een andere luchtfilter,

maar bestond toen nog nie,

dus heb zelf een systeem gemaakt, en wat blijkt dat die identiek is aan die van k&n. en weet je hoeveel geld het mij bespaard hebt zeker 90% van de prijs van k&n.

maar zeker leuk zo'n luchtfilter.

greetz kevin

Dan gaat ik hem ook maar 'ns gauw bestellen! Ik wil niet meer van dat zoemende geluid, ik wil rauwe motorgeluiden!!!!  :twisted:

Doe dat zeker!! Die 1.3 8V had heeft ongeveer het geluid van een stofzuiger {sleepy} . Het leuke is als ik 'halfgas' rij, hoor ik 'm niet. Dan hoor ik alleen het einddempertje zachtjes meesnorren. Maar als ik volgas geef, begint 'ie lekker laag te snerpen :lol: ! En nog een stuk harder ook :lol::lol: !! Maar dit is eigenlijk niks nieuws; meerdere hebben hun enthousiasme geuit over het KN57i kitje en diens geluid.

hallo  

ik had me fiesta mk6 net en wou vrijwel gelijk een andere luchtfilter,

maar bestond toen nog nie,

dus heb zelf een systeem gemaakt, en wat blijkt dat die identiek is aan die van k&n. en weet je hoeveel geld het mij bespaard hebt zeker 90% van de prijs van k&n.

maar zeker leuk zo'n luchtfilter.

greetz kevin

:shock: zo dan, nog een monteur zeker op het forum? Dat zou ik dus nooit durven want als er dan iets mis gaat kan je zeker weten fluiten naar je garantie.

gewoon veel uitzoeken hoe alles werkt hoe het moet, opleidingtjes volgen.

wat van andere aut's geleerd maar ben alleen geen monteur ben een kok.

dus verschilt wel , maar ben bezig met de verdere opleiding monteur vindt het namelijk een stuk leuker werkje.

greetz kevin

• 5 weeks later...

Eindelijk is het dan zover!!! Mijn 57i kitje is onderweg en als het goed is heb ik hem volgende week al!!! Gekocht in Duitsland nabij Berlijn!! Voor de magistrale prijs van................79,99 pleuro!! Dat scheelt nog eens een slok op een borrel!

Het typenummer is 57-0149, voor 1.25, 1.3 en 1.4 tot 09-1998 by the way...

• 4 weeks later...

ik heb ook zef een kit gemaakt!! van een filter van een Hyundai scoupe... Pvc bui er tussen met een gat voor het voelertje en klaar.... Een K&N kit....

en idd.

DAT GELUID!!!!!!! WHAAAA!!!

mzzls Miquel.

Share

• Create New...