Jump to content

Fiesta (2013 MK7.5); verwarming blaast alleen maar warme lucht

Klienur
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal. Ik heb een probleem met de verwarming van mijn Fiesta (2013 MK7.5). De verwarming geeft maar 1 temperatuur; warm. Als ik 'm op 'LO' set gaat ie koud blazen (je hoort ook een klep), en als ik 'm op 'HI' zet blaast ie bloedheet. Alles ertussen, of ik 'm nou op 16 zet of op 24, het is dezelfde warme temperatuur op dezelfde blaassnelheid. Als ik wat google en op dit forum rondkijk zie ik dat het vaker voorkomt en vaak aan de sensor of de kachelkraan (?) ligt. Nu heb ik het probleem aan m'n garage voorgelegd (een Autovakmeester); die ziet geen foutmelding en weet niet zo goed hoe het op te lossen. Hij wijst op een mogelijke reparatie die flink in de papieren gaat lopen, en vraagt zich af of de auto het nog wel waard is. 

Mijn vraag is eigelijk aan jullie; weten jullie een garage, het liefst in Zuid-Holland, waar jullie ervaring mee hebben en die wel weet wat te doen? Het mag best geld kosten maar ik zit niet te wachten op een rekening waar vele uren aan 'onderzoekskosten' op staan.

Ik zou zelf eerst voor de sensor gaan, dat is tientjes werk, voor de sensor dan,  als je hem er zelf ik kunt zetten.

Mocht dat niet helpen, kun je altijd nog verder kijken. 

Misschien zit de sensor vol stof en wellicht is schoonblazen al voldoende, ipv vervangen 

Share

• Create New...