Jump to content

Speed & Design 2005

Cocktail
 Share

Recommended Posts

ik ga nooit meer naar zon beurs , als ik tuning wil zien koop ik wel een boekje....

Ik ben 2 jaar geleden naar Speed&Design geweest, en we waren wat laat van huis gegaan. Gevolg: De meeste bezoekers hadden het wel gezien, dus we hadden alle ruimte om rustig rond te kijken. De formule1 wagens van Lotus en de bodypaint modellen konden we van alle kanten bekijken, zonder dat er constant mensen tussendoor liepen :cheerlie:

Dus tipje: Ga OF retevroeg, of aan het einde van de middag {knipoog}

enigste waar ik nog heen ga is EFE of iets van onze club. {knipoog}

Dat zijn goede voornemens :duim:

Rijswijk 7 november 2005 Tijdens Speed & Design 2005 vindt een heel bijzonder evenement plaats. Speed & Design is de sportiefste Auto & Motorbeurs van Nederland en vindt dit jaar plaats van 10 t/m 13 november plaats in de Jaarbeurs in Utrecht.

Pitbox Race Events en JP Art zal tijdens deze beurs een uniek kunstwerk tot stand laten komen met de titel: Nederlanders & Formule 1. De Grand Prix Formule 1 2005 is nog maar net achter de rug en iedereen heeft de debutanten Christijan Albers en Robert Doornbos nog vers in het geheugen. Dit Double Dutch team heeft de nodige publiciteit weten te behalen zowel tijdens de races als in de gebeurtenissen daar om heen. Je zou bijna vergeten dat Nederland nog veel meer coureurs in de Formule 1 heeft gehad.

Nederlanders & Formule 1 is dan ook een ode aan alle Nederlandse coureurs die vanaf het begin van de Grand Prix in de Formule 1 hebben mogen meerijden. Wat gaat er gebeuren? Tijdens Speed & Design zal een blanco Formule 1 auto worden geplaatst die gedurende de beurs zal veranderen in een kunstwerk met de titel Nederlanders & Formule 1. De bekende airbrush kunstenaar Johan Pluister zal op elke beursdag live aan het werk te zien zijn als hij alle Nederlandse Formule 1 coureurs zal vastleggen op de bolide. Wie herinnert zich nog Carel Godin de Beaufort of Ben Pon, Gijs van Lennep, Roelof Wunderink? En uit een recenter verleden Jan Lammers, Huub Rothengatter en Jos Verstappen. Natuurlijk mogen Albers en Doornbos ook niet ontbreken. Al deze illustere coureurs zullen vereeuwigd worden op deze unieke Formule 1 wagen en zo een historisch object vormen met de even simpele als veelzeggende titel Nederlanders & Formule 1.  

bitbox.jpgNew%20logo%20jp%20art5c.jpg

Bron: http://www.jpart.nl/

kijk dat is dan wel weer vet dat airbrushe , vooral als je ziet hoe ze dat doen.

maar voor de autos ga ik er niet meer heen , tkomt toch allemaal op het zelfde neer....een sticker , velgje ,

voor 10.000 euro aan plastic dr tegenaan , spoilertje hier en een vleugeltje daar...

:thumbdown: nee voor mij hoeft het niet meer..

k steek liefer mn geld in mn eigen auto!

kijk dat is dan wel weer vet dat airbrushe , vooral als je ziet hoe ze dat doen.

maar voor de autos ga ik er niet meer heen , tkomt toch allemaal op het zelfde neer....een sticker , velgje , voor 10.000 euro aan plastic dr tegenaan , spoilertje hier en een vleugeltje daar...

:thumbdown: nee voor mij hoeft het niet meer..

Dat klopt zeker. De meeste auto's die daar staan zijn ook totaal niet mijn smaak (Beetje te hoog "Tupperware-gehalte"). Sommige zijn echter van zeer goede kwaliteit, dat maakt weer een hoop goed :duim:

Verder gewoon leuk om alvast te zien waar de omgeving straks mee vervuild gaat worden (Na de lexuslampen en de spinner-wieldoppen :wacko: )

En dat airbrushen is inderdaad errug vet :kwijl: (ik heb zo'n geval in mijn woonkamer hangen {knipoog} )

nou ehhh heb me juist voorgenomen om voorlopig niets aan de auto uit te geven mar aan de bike... Die ga ik nog verder mod..

en als ik naar zon beurs ga krijg ik altijd de nijging om wer dingen te gaan kopen...... :kwijl:

Dus nee denk het niet.. {cry}

maar een beetje bij de Clio club rondgehangen ;))

1 van mijn vrienden heeft een Clio, en die zag allerlei leuke spoilers/velgen etc... Die heeft voor een paar duizend euro aan ideeen op gedaan :)

@Cocktail: Ik heb wel foto's gemaakt, maar het geheugenkaartje werkt effe niet mee. Ik hoop dat ik de foto's nog kan redden :wacko:

ps. heb je dat airbrushe nog gezien?

Je bedoelt dat airbrushen op de F1 auto? Tuurlijk! :)

Ik was er vrijdag, en hij begon toen net. Op donderdag had hij een uur of 5 gewerkt aan het portret van Doornbos, daar ging hij op vrijdag weer mee verder.

Die gozer weet wel hoe dat moet :kwijl::kwijl:

(Heb zelf een stukkie van zijn werk aan de muur hangen van hem :mrgreen:)

(Heb zelf een stukkie van zijn werk aan de muur hangen van hem    :mrgreen:)

stuk van die racewagen afgebroken ofzo?? :)

Nope, gewoon een doek van zijn hand... Die auto was nog te grijs om mee te nemen :mrgreen:

Deze dus :P

JP-Hakk.jpg

Maar mocht die auto ooit gesloopt worden, dan is de voorvleugel altijd leuk als boekenplank :biglaugh:

Share

• Create New...