MichiMess Posted December 10, 2024 Report Share Posted December 10, 2024 Hoi iedereen, Ik heb zowel mijn eerste, tweede en derde Fiesta ge-chiptuned. De eerste en tweede Fiesta via een lokale dealer, de derde Fiesta via PumaSpeed. Mijn eerste MK7 was perfect. Bij m'n tweede MK8 was de power een beetje zoekerig in het begin. Pas na een tijdje (warm) rijden was alles oké. Daar kon ik mee leven. Maar bij mijn nieuwe 2020 Fiesta MK8 1.0 EcoBoost heb ik hetzelfde probleem maar dan vele malen erger. Als de motor warm is wil ik een beetje meer gas geven en dan voel je de motor soms een beetje inhouden en plots heb ik de power die ik verwacht. Dit gebeurd over het heel toerengebied. Voorbeeld: 3000rpm 100pk, 4000rpm 150pk, 5000rpm 100pk, etc. Dus een beetje schokkerig. Alsof traction control ingrijpt terwijl dit totaal niet nodig en uitstaat. Pas na een lange tijd te hebben gereden rijdt de auto perfect. Maar dat duurt wel te lang. Het lijkt op als ik een paar keer vol gas moet geven om de motor het weer aan te leren. Sterker nog, de eerste paar dagen had de auto nauwelijks extra power, deze kwam pas na een paar dagen gereden te hebben. Erg bijzonder! Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? PumaSpeed moet juist goed zijn toch? Het betreft een MK8 ST-Line 2020 EcoBoost, new type engine met ketting Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted December 11, 2024 Report Share Posted December 11, 2024 Ik heb destijds mijn (2018) MK8 ook laten chippen, er staat me wat van bij dat die software deels 'zelflerend' is als het ware. Althans, dat is me zo uitgelegd door de tuner. Maar als dat het geval is dan moet PumaSpeed je dat toch ook uit kunnen leggen lijkt me? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichiMess Posted December 11, 2024 Author Report Share Posted December 11, 2024 9 minutes ago, Leon Fiesta said: Ik heb destijds mijn (2018) MK8 ook laten chippen, er staat me wat van bij dat die software deels 'zelflerend' is als het ware. Althans, dat is me zo uitgelegd door de tuner. Maar als dat het geval is dan moet PumaSpeed je dat toch ook uit kunnen leggen lijkt me? Klopt, maar ze zijn erg karig en lastig in communicatie... Ik heb zelfs moeten dreigen om via Paypal m'n geld terug te krijgen. Daarna reageerde ze wel sneller maar nog steeds geen juiste support. Dat zelflerende weet ik inderdaad, maar zo erg moet dat niet zijn toch? P.s. ik heb gisteren de accu even losgekoppeld en daarnaast al het belangrijke gereset met Forscan. Auto liep weer rustig en snel kwam de power terug. Vanochtend had ik ook het idee dat ik de power nog steeds had. Geen schokkerigheid iig. Ik kijk het nog even aan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon Fiesta Posted December 11, 2024 Report Share Posted December 11, 2024 2 hours ago, MichiMess said: Klopt, maar ze zijn erg karig en lastig in communicatie... Ik heb zelfs moeten dreigen om via Paypal m'n geld terug te krijgen. Daarna reageerde ze wel sneller maar nog steeds geen juiste support. Dat zelflerende weet ik inderdaad, maar zo erg moet dat niet zijn toch? P.s. ik heb gisteren de accu even losgekoppeld en daarnaast al het belangrijke gereset met Forscan. Auto liep weer rustig en snel kwam de power terug. Vanochtend had ik ook het idee dat ik de power nog steeds had. Geen schokkerigheid iig. Ik kijk het nog even aan! Jammer dat het zo 'moet' gaan. Hoe lang de periode van inleren/inregelen is weet ik zo niet, even uit mijn hoofd werd mij geadviseerd om de eerste week nog even wat rustiger aan te doen. Maar dat is alweer een aantal jaren geleden, dat heb ik niet meer scherp. Het grote verschil dat jij omschrijft kan ik me overigens niet herinneren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts