Iliaso Posted November 14, 2024 Report Share Posted November 14, 2024 SInds kort ben ik eigenaar van een mk6 fiesta st line. Heel erg blij mee, tot ik er na 2 dagen achter kwam dat de achter as voor een groot deel gescheurd is. Erg balen. De verkoper wilt niets compenseren en voelt zich nul verantwoordelijk. Maar goed, ik wil dus zelf de achteras gaan vervangen om de kosten een beetje te drukken. Ik heb enige ervaring met sleutelen, maar wil dit graag in 1 keer goed doen. Ik mag van een kennis in t weekend de autolift gebruiken maar moet na het weekend wel weer weg zijn. Heeft iemand hier ervaring mee, misschien punten waar ik vast zou kunnen lopen? Ik zit te denken een achteras van de sloop te halen. Van te voren een beetje oplappen, denk aan een verfje en wat vet in de lagers. Alle advies is welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iliaso Posted November 14, 2024 Author Report Share Posted November 14, 2024 Puntje misschien, het betreft een ghia st-line. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackFocus Posted December 29, 2024 Report Share Posted December 29, 2024 Gescheurd? Zou dan de rest van de auto ook maar is na laten kijken nog nooit gehoord ! Tenzij er een verleden aan hangt Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeverDespair Posted December 29, 2024 Report Share Posted December 29, 2024 Daar ben ik het grondig mee eens, die as scheurt niet zo maar......... Met betrekking tot de vervanging van de achteras is er veel te vinden op bijv. YouTube: How To Remove The Rear Axle On A Mk6 Ford Fiesta Changing Rear Axle Bushings (Ford Fiesta Mk6/Mk5) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts