Jump to content

Controlelamp motor

MadDog2K
 Share

Recommended Posts

Oi,

Iemand bekend met een mk6-probleem waarbij de controlelamp van de motor blijft branden na het starten van de motor (en de hele rit dus) ?

En soms gaat het lampje wel weer uit na het starten, het treed onwijs onregelmatig op. M'n dealer heeft alles nagelopen, maar kan het niet vinden. Hij is het momenteel aan het navragen bij Ford NL of die iets van zo'n probleem weten. De storing uitlezen geeft niet echt een foutmelding zeiden ze.

Wordt er beetje knetter van nu...kan toch ook niet zo gezond wezen ?

Thx & grtz :)

Zodra het motor lampje bij de MK6 gaat branden, gaat deze alleen nog uit na het uitlezen->reset van de storing of bij het herstarten van de auto.

ik heb het gehad toen m'n auto steeds op 3 cilinders ging lopen ipv 4. maar da's weer een ander verhaal.

Het is raar dat je dealer helemaal geen storing zou uitlezen. ze zouden een code terug moeten krijgen. waarschijnlijk snappen ze alleen die code niet helemaal.

is in elk geval niet gezond idd

• 4 months later...

Mja,

ik heb het nog steeds :(

Soms gaat ie direct branden na het starten, soms na een paar 100m met bijv. 40km/u maar soms ook midden op de snelweg.

En gemiddeld blijft ie tegenwoordig zo'n 5 dagen branden.

Als ik 'm door de wasstraat gooi gaat ie soms sneller uit, of soms pas nadat ik 'm dan nog een tijdje (5 - 120m) heb laten staan.

Echt zoooooooooo vaag, en ze krijgen gewoon geen goeie storing eruit.

1x iets van 'uitgangssignaal snelheidsmeter', maar verder niks bruikbaars.

Ze hebben het bij Ford NL neergelegd een paar maanden geleden, maar opschieten doet dat niet :(

't is echt zo'n maandag-ochtend product (met bijbehorende pech zeg maar) :(

Verder had ik na m'n aanrijding last van dat me parkeersensoren 99% van de tijd gewoon 1 lange piep gaven (stoek dus). Eindelijk nieuwe gekregen....

Hebben ze eerst de foute kabel, moest ik nog een keer terug.

Blijkt nu dat ze ze niet in kleur hebben gespoten, moet ik maandag weer bellen :(

Over dat lampje: misschien helpt resetten inderdaad. De dealer waar mijn auto in onderhoud is, trekt de accupolen eraf, laat dat tien minuten loszitten, en sluit ze dan weer aan.

het is een paardenmiddel, maar bij mij werkte het wel

Over dat lampje: misschien helpt resetten inderdaad. De dealer waar mijn auto in onderhoud is, trekt de accupolen eraf, laat dat tien minuten loszitten, en sluit ze dan weer aan.  

Klopt als een bus, als je dan maar wel de code van de FORD audio bij de hand hebt VOORDAT je dat doet, anders werkt je radio niet meer ivm ontbrekende code.............. :oneens:

Klopt als een bus, als je dan maar wel de code van de FORD audio bij de hand hebt VOORDAT je dat doet, anders werkt je radio niet meer ivm ontbrekende code.............. :oneens:

dat probleem heb ik niet, ik heb geen standaard Ford audio..

klopt had ik bij de opel ook :oops:

• 1 month later...

klopt had ik bij de opel ook :oops:

en dat had ik dus... maar achter inhet boekje staat de code vermeld

Share

• Create New...