Jump to content

tijd voor men motortje (advies graag!)

Recommended Posts

Okay, zoals reeds bekend heb ik een dieselke. Dus het moet sneller. Ik heb beetje geld uitgespaard door paar dingetjes dus kan weer wat doen :)

1) Hij moet sneller optrekken, vooral in hogere snelheden.

Met een chip of een powerboost of hoe heet zo'n ding? Wat is het minst riskant, wat zijn de prijzen. Het is niet te bedoeling dat ik 5sec met gierende banden op de grond sta voor ik vertrek (kan ook nooit goed zijn voor de motor zelf)

2) Een leuker geluidje

Ik dacht aan een K&N filter? goede keus? En welke advieser jullie en heeft het veel effect op een diesel?

alvast bedankt,

Kevin

Fiesta 1.4 TDCi

68 Pk / 160 Nm naar 93 Pk / 200 Nm

http://www.bullpower.nl

Maakt niet uit waar je hem laat chippen als het maar professioneel gebeurt, met garantie op de motor, aandrijflijn en alle bewegende onderdelen! Let op de garantie! Garantie kan niet genoeg dikgedrukt staan.

Power Boost Valve heeft geen nut op een diesel. TDCi is een common rail diesel die de brandstof inspuit met 1600 bar. Daar kan die 5 bar van de pbv niet tegenop ;)

Ander luchtfilter kan wel, K&N heeft nog geen 57i (open) luchtfilterkit, maar wel een paneelfilter (ander filter voor in de normale behuizing die je al onder de kap hebt). Het artikelnummer daarvan is: 33-2840. Firma Green heeft er ook een, het artikelnummer daarvan is: GRP950366.

Ik hoop dat je zo genoeg informatie hebt en anders roep nog maar eens. Je komt in ieder geval dicht in de buurt van 100 Pk uit en met een 200 Nm koppel (de 1.6 benzine heeft 100 Pk en 146 Nm koppel), dus in principe heb je dan gelijk één van de snelste Mk6'en van de club.

Ander luchtfilter kan wel, K&N heeft nog geen 57i (open) luchtfilterkit, maar wel een paneelfilter (ander filter voor in de normale behuizing die je al onder de kap hebt). Het artikelnummer daarvan is: 33-2840. Firma Green heeft er ook een, het artikelnummer daarvan is: GRP950366.

Dat is toch zo'n platte (soort matje) vervangingsfilter? Hebben ze die nu ook al voor het 2004 model? Heb toen gekeken maar voor het 2004 model waren ze nog niet te krijgen van Green of K&N.

http://www.digitaltuning.ch/php/product.php4?id=1370

Dati tecnici originali Dati tecnici Digitaltuning

Potenza [CV] a regime di 4000 min-1 68 Potenza [CV] a regime di 4100 min-1 100

Coppia [Nm] a regime di 1750 min-1 160 Coppia [Nm] a regime di 1660 min-1 208

Velocità [Km/h] 164 Velocità [Km/h] 183

Acc 0-100Km/h 14.9 Acc 0-100Km/h 12.5

Consumo [l/100Km] 4.5 Consumo [l/100Km] 4.3

:D

leuk, leuk... maar is dit niet schadelijk voor je motor ???  :D
Nee hoor. Niet als je goede kwaliteit peut er in blijft gooien. Er zit altijd een reserve in de motor ingebouwd bij elk merk, omdat ze die auto's met die motoren ook wensen te verkopen in bijv Polen, Turkije, Afrika, China, Amerika en daar laat de kwaliteit van de diesel/benzine nog wel eens te wensen over (ja ook in Amerika, daar rijden ze nog op ouderwetse 91 octaan benzine; maar sinds kort stappen ze daar over op 95 octaan, en aangezien dat een nogal grote invloed heeft op de vraag naar 95 octaan-benzine levert dat een giga-prijsverhoging op)

Maar over de motor: die kan dat makkelijk hebben.

Share

• Create New...