MetallicaIsCool Posted September 10 Report Share Posted September 10 Uitvoering: Ford Fiesta 1.25 Titanium 2012 2 jaar geleden toen ik de wasstraat uit reed branden er allerlei lampjes en kon ik niet meer rijden zonder dat de auto uitviel en/of hapert. Het bleek dat de dynamo stuk was gegaan (waterschade). Dynamo, multiriem en accu laten vervangen voor ongeveer 750 euro. Het ging een maandje goed en toen kreeg ik ineens dat de toerenteller bleef schommelen bij stationair. - Ik heb in de tussentijd de auto laten uitlezen en eventuele foutcodes laten verwijderen. - Dynamo weer laten vervangen (bleek dat die steeds viel naar 10v). - Accu vervangen (2e keer). - Bougies vervangen en de kabels. - Naar de Ford garage geweest en die vond het een raar iets, maar kon niet echt vertellen wat de oorzaak was. Teruggeweest naar de garage waar ik het had laten repareren, want ik had van Ford begrepen dat er een 150a dynamo in moet en geen 120a. Garage gaf aan dat beide kunnen en dat de originele dynamo die er in zat een 120a was en dat die daarom ook dus een 120a opnieuw er in had gedaan. Ik heb gecheckt op stroomlek en alle zekeringen er 1 voor 1 uitgehaald om ze te controleren. Ik heb de auto vaker op een brug gehad, alle kabels waren intact. Dynamo is vaker doorgemeten en getest, lijkt correct te zijn volgens 3 verschillende garages. Met een multimeter op de accu zie je nu dat die dus niet meer valt naar 10v maar hij blijft 13.5v en schiet soms naar 14.7v, op dat moment schiet ook de toerenteller omhoog. In tussen ben ik in totaal dus ongeveer 600-700 (totaal dus ongeveer 1300 met nw. Dynamo, Accu en multiriem) euro verder en nog is het niet opgelost. Iemand de gouden tip? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts