Jump to content

Na 30 jaar weer een XR2i


Grunt
 Share

Recommended Posts

Hallo. Al sinds ik 'm in 1999 verkocht heb denk ik regelmatig terug aan mijn oude (en destijds al roze) XR2i YL-89-GN terug. Regelmatig keek ik wat er zoal te koop stond, en dat werd maar steeds minder, maar ook duurder.. Un nu dacht ik "F*ck it, ik koop er een". Dit is 'm, *exact* dezelfde als die ik had! Tijdens de rit van FR terug naar LB bleef ik maar smilen. De wegligging is nog prima. Hij rijdt als een kart en stuurt als een Massey-Furgeson 😁

Er zijn wat aandachtpuntjes waar ik naar moet (katen) kijken, en tips zijn welkom.

1. Houdt een beetje in met optrekken (autobaan).
2. Loopt stationair (indien warm) onrustig (1000-1300 rpm fluctuaties), motor / auto wiebelt dan ook een beetje).
3. Ontgrendelschakelaar achterklep werkt goed, maar klep 'springt' niet open.
4. Stuur trilt met remmen, en tijdens rijden boven de 135 km/u.
5. Knipperlicht rechts werkt 1 op de 50 keer niet (relais hoor je dan ook niet).
6. Eén wiellager loopt aan (je hoort dan "shuch-shuch-shuch"wat in frequentie mee verandert met de snelheid), ik denk rechtsachter?).
7. ABS controlelampje zou (als test) moeten branden na aantrekken handrem, gebeurt echter niet.
8. Klepreubber zouden vervangen moeten worden, verbruikt wat olie (maar dat had mijn oude ook al).
9. Twee nieuwe banden voor nodig.

Bedankt voor het kijken! Ik is blij...

2BJR4wv.jpg

ZPPqki3.jpg

adljVY9.jpg

mqJjFrR.jpg

wHfm8kB.jpg

KoH4cuF.jpg

dqwfN1D.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...