Jump to content

Ford Fiesta MK8 2020 ST-Line Trekhaak ?

Xtinction
 Share

Recommended Posts

Ik sta op het punt om een Ford Fiesta MK8 2020 ST-Line aan te schaffen, alleen is de voorwaarde dat er een trekhaak op kan, en liefst afneembaar. 

Aangezien ik veel verschillende verhalen lees met betrekking tot de Ford Fiesta MK8 2020 ST-Line in combinatie met een trekhaak zou ik graag meer willen weten. 
Ford Fiesta MK8 2020 ST-Line met reservewiel in het kofferbak, geen panoramadak. 
Op de RDW site wordt aangegeven dat er 1000kg getrokken mag worden. 

Het doel van de trekhaak is met name om een fietsendrager te monteren waar 2 MTB's op zouden kunnen. 
Misschien een hele enkele keer een kleine aanhanger zou fijn zijn. 

Via Brink wordt aangegeven dat een ST-Line uitgesloten is. 
Via de dealer (Hekkert Maastricht) wordt aangegeven dat het kan, maar dat ze alleen een vaste trekhaak hebben, en dat er een stuk uit de bumper gezaagd moet worden. 
Dit lijkt me heel sterk, aangezien ik al diverse foto's gezien heb waar een afneembare trekhaak op zit en niks uit de bumper gehaald is. 

In bovenstaande link op dit forum zie ik overduidelijk een afneembare trekhaak, dan zou ik verwachten dat het dus wel moet kunnen? 

Via Gaspedaal heb ik ook op ST-Line gezocht en trekhaak en vindt diverse auto's van deze uitvoering met afneembare trekhaak (alleen reservewiel zie je nooit op de foto's / opties)

Wie zou me uitsluitsel kunnen geven ?
Bij voorbaat dank.

Op de achterzijde van je kentekenbewijs staat aan de onderkant:

Techn.max.massa AHW(geremd) en idem (ongeremd). De waarden geven aan wat je eventueel mag trekken, dus als daar getallen staan dan heb je ook een trekhaak nodig.

Als je hier je kenteken invult wordt je vraag waarschijnlijk officieel beantwoordt:

https://caravantrekker.nl/rdw/advies.php

Suc6 ermee!!

Dankjewel voor de reactie. 

Zoals ook in de beginpost staat weet ik dat er 1000kg getrokken mag worden. Het probleem zit hem meer in het ST-Line of het kan qua montage. Het verschilt per aanbieder en zou graag zekerheid hebben alvorens tot koop over te gaan. 

• 2 months later...
On 14-8-2024 at 13:44, Xtinction said:

Ik sta op het punt om een Ford Fiesta MK8 2020 ST-Line aan te schaffen, alleen is de voorwaarde dat er een trekhaak op kan, en liefst afneembaar. 

Aangezien ik veel verschillende verhalen lees met betrekking tot de Ford Fiesta MK8 2020 ST-Line in combinatie met een trekhaak zou ik graag meer willen weten. 
Ford Fiesta MK8 2020 ST-Line met reservewiel in het kofferbak, geen panoramadak. 
Op de RDW site wordt aangegeven dat er 1000kg getrokken mag worden. 

Het doel van de trekhaak is met name om een fietsendrager te monteren waar 2 MTB's op zouden kunnen. 
Misschien een hele enkele keer een kleine aanhanger zou fijn zijn. 

Via Brink wordt aangegeven dat een ST-Line uitgesloten is. 
Via de dealer (Hekkert Maastricht) wordt aangegeven dat het kan, maar dat ze alleen een vaste trekhaak hebben, en dat er een stuk uit de bumper gezaagd moet worden. 
Dit lijkt me heel sterk, aangezien ik al diverse foto's gezien heb waar een afneembare trekhaak op zit en niks uit de bumper gehaald is. 

In bovenstaande link op dit forum zie ik overduidelijk een afneembare trekhaak, dan zou ik verwachten dat het dus wel moet kunnen? 

Via Gaspedaal heb ik ook op ST-Line gezocht en trekhaak en vindt diverse auto's van deze uitvoering met afneembare trekhaak (alleen reservewiel zie je nooit op de foto's / opties)

Wie zou me uitsluitsel kunnen geven ?
Bij voorbaat dank.

Wellicht ben je er al uit, maar ik kan je bevestigen dat een MK8 ST-Line wel degelijk een afneembare trekhaak kan krijgen. Reservewiel staat daar los van (maar kan wel). Ik heb mijn ST-Line destijds voorzien van een afneembare trekhaak door de dealer. Dat gaat prima. Zoals aangegeven, de trekgewichten die je op kenteken hebt staan zijn van belang. Als dat 1000 kg (geremd) is dan zit je goed. Technisch komen ze daar wel uit. En ja, dan moet er wel een stukje uit je bumper gezaagd worden maar daar zie je niks van. Ik heb de mijne overigens ingeruild op een Focus, als het goed is komt die binnenkort wel online :)

Share

• Create New...