Jump to content

Kofferdeksel mk7

Recommended Posts

Het kofferdeksel van de achterbak gaat telkens uit eigen beweging op slot, irritant. Als je met de wagen gereden hebt, uitstapt en vervolgens iets in de achterbak wilt mikken zit ie op slot. Je kunt hem weer ontgrendelen met de sleutel door op het icoontje te drukken maar de volgende keer zit ie weer op slot enz. Waar gaat het mis, ik zie niets daarover in het boekje volgens mij.

Zal s ff langs bij de garage dan want als je de schakelaar gaat demonteren sluit de deksel niet meer en gaat ie automatisch open staan en regent vol waarschijnlijk

On 10-5-2024 at 13:25, Jodocus said:

Het kofferdeksel van de achterbak gaat telkens uit eigen beweging op slot, irritant. Als je met de wagen gereden hebt, uitstapt en vervolgens iets in de achterbak wilt mikken zit ie op slot. Je kunt hem weer ontgrendelen met de sleutel door op het icoontje te drukken maar de volgende keer zit ie weer op slot enz. Waar gaat het mis, ik zie niets daarover in het boekje volgens mij.

Er is hoogstwaarschijnlijk water binnengekomen via de ruitenwisser aan de achterzijde.

Deze heeft een rubberen afsluiting.

Hier zit ongetwijfeld een scheur in. Een bekende kwaal. Deze moet je vervangen.

In de schakelaar, om de kofferbak te openen, vormt zich de zogenaamde "sludge" op.

Kan je gemakkelijk zelf vervangen. Mits je een beetje handig bent en de uitdaging aan wil gaan.

Scheelt je HEEL veel geld wanneer je dit zelf doet...

Zie onderstaande link voor de schakelaar.

EVGATSAUTO Vervanging Auto Achterklep Opener Schakelaar, Achterklep Boot Opener Schakelaar voor Ford Focus Fiesta C-Max S-Max Galaxy Mondeo Kuga 6M5119B514AD : Amazon.nl: Auto & motor

En hier het rubbertje van de wisser:

YINETTECH 2 STKS Auto Achter Ruitenwisseras Grommet Compatibel met Ford Fiesta Mk7 Mk8 (2008-2019) Ruitenwissermotor Grommet Vervanging Deel 1701120, Zwart : Amazon.nl: Auto & motor

On 17-5-2024 at 13:43, Jodocus said:

Is die bewuste schakelaar voor iedere ford fiesta mk7?

Yep. Past gewoon...

Zou ook meteen het rubbertje van de ruitenwisser vervangen.

Je hebt immers alles toch al open liggen...

Share

• Create New...