Jump to content

Voor stellen


erikjr86
 Share

Recommended Posts

Hi,

 

Ik heb een account aangemaakt omdat mijn auto in limp mode zit. Turbo gaat niet meer aan.

Wil wat assistentie met Troubleshooten, heb de auto al uitgelezen en heb wat foutmeldingen. 

Kan ik deze hier neer zetten of in een apart topic ?

Link to comment
Share on other sites

gezien de andere topics zie ik dat ik het issue ook hier kan posten:

 

Ik zou graag wat assitentie willen bij troubleshooten en waar ik op moet letten., ik heb de dtc gereset maar de foutmelding komt meteen weer terug zodra de auto op 2000RPM zit.

Code: P0299 - Turbocharger/Supercharger 'A' Underboost Condition
Code: P132B - Turbocharger/Supercharger Boost Control A Performance
Code: P2562 - Turbocharger Boost Control Position Sensor 'A' Circuit
Code: P2562 - Turbocharger Boost Control Position Sensor 'A' Circuit
 

Ik heb een spreadsheet gemaakt met de sensor data, voor en na de reset stationair en op 2000 RPM

Kan iemand mij begeleiden waar ik op moet letten, ik zit trouwens in flevoland.

 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vR0GeZnMyIG0_XqfQMDki9TWnRyT-djMm-OyWG86pD26AtqcNHhNkgf65Z5f815AcApi1QORsDO-vwT/pubhtml

Volledige beschrijving van de DTC gezien de beschrijving bij sommige het zelfde is:

Code: P0299 - Turbocharger/Supercharger 'A' Underboost Condition

Status (-EC):
 - DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
 - Malfunction Indicator Lamp is On for this DTC
 - Test not complete

Module: Powertrain Control Module

 Freeze Frame  #1:
-EVENT_TIME: 318872036 s (Fri Apr 26 09:45:24 2024) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 378273 km - Total Distance
-MODULE_VOLTAGE: 59.0 V - Control Module Voltage
-PWR_MODE_KEY: Running  - Power Mode Key State
-PWR_MODE_QF: Power Mode OK  - Power Mode Quality Factor



Code: P132B - Turbocharger/Supercharger Boost Control A Performance

Additional Fault Symptom (:22):
 - Signal Amplitude Greater Than Maximum

Status (-6C):
 - DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
 - Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
 - Test not complete

Module: Powertrain Control Module

 Freeze Frame  #1:
-EVENT_TIME: 318871833 s (Fri Apr 26 09:42:01 2024) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 378270 km - Total Distance
-MODULE_VOLTAGE: 58.0 V - Control Module Voltage
-PWR_MODE_KEY: Running  - Power Mode Key State
-PWR_MODE_QF: Power Mode OK  - Power Mode Quality Factor


Code: P2562 - Turbocharger Boost Control Position Sensor 'A' Circuit

Additional Fault Symptom (:77):
 - Commanded Position Not Reachable

Status (-EC):
 - DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
 - Malfunction Indicator Lamp is On for this DTC
 - Test not complete

Module: Powertrain Control Module

 Freeze Frame  #1:
-EVENT_TIME: 318886212 s (Fri Apr 26 13:41:40 2024) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 378415 km - Total Distance
-MODULE_VOLTAGE: 59.0 V - Control Module Voltage
-PWR_MODE_KEY: Running  - Power Mode Key State
-PWR_MODE_QF: Power Mode OK  - Power Mode Quality Factor

Code: P2562 - Turbocharger Boost Control Position Sensor 'A' Circuit

Status (-43):
 - Confirmed - malfunction is confirmed

Module: On Board Diagnostic II

Code: U0401 - Invalid Data Received from ECM/PCM A

Additional Fault Symptom (:81):
 - Invalid Serial Data Received

Status (-28):
 - Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
 - Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC

Module: Front Distance Sensing Module

Link to comment
Share on other sites

Ik vermoed dat dit de schuldige is?    Dit is niet de schuldige...  lees beneden verder voor mij oplossing.

TIP_PRS-Boost 0.0 kPa het lijkt mij dat ik hier wel druk zou moeten meten, Het is mij alleen niet helemaal duidelijk waar deze zit.
Er zijn volgens mij 2 sensoren, 1 bij de lucht filter voor de motor.  en dan zit er nog een filter links achter in voor de intercooler.
Die op deze lijkt, is dat die ? https://www.autozone.com/engine-management/sensor-turbo-boost/p/bosch-map-sensor-0261230333/560421_0_0

 

Untitled.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Het was uiteindelijk niet de sensor.

Ik ben nog een keer gaan lek zoeken en kwam uit bij de vacuum pomp voor de Turbo, De slang gecontroleerd en hier zat een scheurtje in.

Deze 2 cm ingekort en alle errors zijn na een reset weg.

PXL_20240522_165816233.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

Gezien de maximale grote van 223 kb fotos waar de slang aan vast zit stuk voor stuk.. 

Beetje slecht te zien op deze foto, maar meer fotos mag ik hier niet uploaden.. 

Het gaat om de Bruine pomp  hier zitten 3 slangen aan, 1 met een witte slang na de koppeling, het was de middelste die naar de turbo toe loopt die een scheurtje had.  Dit type pomp heb je volgens mijn alleen bij een 1.6 TDCI 

 

 

 Gevonden na het kijken van de volgende filmpjes:

Bij mij is deze pomp volgens mij voor de remmen, maar had mij opweg geholpen.

Dit is de pomp in kwestie:

Eventueel als je de pomp nog schoon zou willen maken:

Locatie, maar mogelijk kun je dit ook wel vinden na de filmpjes. 

PXL_20240522_165650904.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...