erikjr86 Posted April 28, 2024 Report Share Posted April 28, 2024 Hi, Ik heb een account aangemaakt omdat mijn auto in limp mode zit. Turbo gaat niet meer aan. Wil wat assistentie met Troubleshooten, heb de auto al uitgelezen en heb wat foutmeldingen. Kan ik deze hier neer zetten of in een apart topic ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erikjr86 Posted April 28, 2024 Author Report Share Posted April 28, 2024 gezien de andere topics zie ik dat ik het issue ook hier kan posten: Ik zou graag wat assitentie willen bij troubleshooten en waar ik op moet letten., ik heb de dtc gereset maar de foutmelding komt meteen weer terug zodra de auto op 2000RPM zit. Code: P0299 - Turbocharger/Supercharger 'A' Underboost Condition Code: P132B - Turbocharger/Supercharger Boost Control A Performance Code: P2562 - Turbocharger Boost Control Position Sensor 'A' Circuit Code: P2562 - Turbocharger Boost Control Position Sensor 'A' Circuit Ik heb een spreadsheet gemaakt met de sensor data, voor en na de reset stationair en op 2000 RPM Kan iemand mij begeleiden waar ik op moet letten, ik zit trouwens in flevoland. https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vR0GeZnMyIG0_XqfQMDki9TWnRyT-djMm-OyWG86pD26AtqcNHhNkgf65Z5f815AcApi1QORsDO-vwT/pubhtml Volledige beschrijving van de DTC gezien de beschrijving bij sommige het zelfde is: Code: P0299 - Turbocharger/Supercharger 'A' Underboost Condition Status (-EC): - DTC Maturing - Intermittent at Time of Request - Malfunction Indicator Lamp is On for this DTC - Test not complete Module: Powertrain Control Module Freeze Frame #1: -EVENT_TIME: 318872036 s (Fri Apr 26 09:45:24 2024) - Event time -TOTAL_DISTANCE: 378273 km - Total Distance -MODULE_VOLTAGE: 59.0 V - Control Module Voltage -PWR_MODE_KEY: Running - Power Mode Key State -PWR_MODE_QF: Power Mode OK - Power Mode Quality Factor Code: P132B - Turbocharger/Supercharger Boost Control A Performance Additional Fault Symptom (:22): - Signal Amplitude Greater Than Maximum Status (-6C): - DTC Maturing - Intermittent at Time of Request - Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC - Test not complete Module: Powertrain Control Module Freeze Frame #1: -EVENT_TIME: 318871833 s (Fri Apr 26 09:42:01 2024) - Event time -TOTAL_DISTANCE: 378270 km - Total Distance -MODULE_VOLTAGE: 58.0 V - Control Module Voltage -PWR_MODE_KEY: Running - Power Mode Key State -PWR_MODE_QF: Power Mode OK - Power Mode Quality Factor Code: P2562 - Turbocharger Boost Control Position Sensor 'A' Circuit Additional Fault Symptom (:77): - Commanded Position Not Reachable Status (-EC): - DTC Maturing - Intermittent at Time of Request - Malfunction Indicator Lamp is On for this DTC - Test not complete Module: Powertrain Control Module Freeze Frame #1: -EVENT_TIME: 318886212 s (Fri Apr 26 13:41:40 2024) - Event time -TOTAL_DISTANCE: 378415 km - Total Distance -MODULE_VOLTAGE: 59.0 V - Control Module Voltage -PWR_MODE_KEY: Running - Power Mode Key State -PWR_MODE_QF: Power Mode OK - Power Mode Quality Factor Code: P2562 - Turbocharger Boost Control Position Sensor 'A' Circuit Status (-43): - Confirmed - malfunction is confirmed Module: On Board Diagnostic II Code: U0401 - Invalid Data Received from ECM/PCM A Additional Fault Symptom (:81): - Invalid Serial Data Received Status (-28): - Previously Set DTC - Not Present at Time of Request - Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC Module: Front Distance Sensing Module Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erikjr86 Posted April 28, 2024 Author Report Share Posted April 28, 2024 Ik vermoed dat dit de schuldige is? Dit is niet de schuldige... lees beneden verder voor mij oplossing. TIP_PRS-Boost 0.0 kPa het lijkt mij dat ik hier wel druk zou moeten meten, Het is mij alleen niet helemaal duidelijk waar deze zit. Er zijn volgens mij 2 sensoren, 1 bij de lucht filter voor de motor. en dan zit er nog een filter links achter in voor de intercooler. Die op deze lijkt, is dat die ? https://www.autozone.com/engine-management/sensor-turbo-boost/p/bosch-map-sensor-0261230333/560421_0_0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erikjr86 Posted May 22, 2024 Author Report Share Posted May 22, 2024 Het was uiteindelijk niet de sensor. Ik ben nog een keer gaan lek zoeken en kwam uit bij de vacuum pomp voor de Turbo, De slang gecontroleerd en hier zat een scheurtje in. Deze 2 cm ingekort en alle errors zijn na een reset weg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erikjr86 Posted May 22, 2024 Author Report Share Posted May 22, 2024 Gezien de maximale grote van 223 kb fotos waar de slang aan vast zit stuk voor stuk.. Beetje slecht te zien op deze foto, maar meer fotos mag ik hier niet uploaden.. Het gaat om de Bruine pomp hier zitten 3 slangen aan, 1 met een witte slang na de koppeling, het was de middelste die naar de turbo toe loopt die een scheurtje had. Dit type pomp heb je volgens mijn alleen bij een 1.6 TDCI Gevonden na het kijken van de volgende filmpjes: Bij mij is deze pomp volgens mij voor de remmen, maar had mij opweg geholpen. Dit is de pomp in kwestie: Eventueel als je de pomp nog schoon zou willen maken: Locatie, maar mogelijk kun je dit ook wel vinden na de filmpjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielM Posted May 22, 2024 Report Share Posted May 22, 2024 Goed bezig hoor! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.