Fuite Posted February 7, 2024 Report Share Posted February 7, 2024 Goedendag leden, ben al even lid van de club maar mijzelf en Black Betty nog niet eerder aan jullie voorgesteld. Ik ben Jan Fuite geboren in '96 en sinds 2017 is een blauwe Fiesta mk2 uit '87 in mijn leven aanwezig. Toen vol met gaten in de spatschermen voor, verrotte wielkasten en achter beide voorwielen rottigheid in de bodem. Met geduld en veel nieuw plaatwerk en lassen kwam deze door de APK. Toen is de auto zwart gespoten door mijzelf. Door mijn studentenhuis heeft de Fiesta de naam Black Betty gekregen en die rock ik nog steeds. Is een lekker deuntje ook, wat ik ook erg leuk vind! Auto is een genot, is laag op de veren en zitten grotere banden onder die er net onder passen. En geen taak te groot voor deze kleine strijder. Op vakantie passen alle spullen er in en rijden en genieten maar. Een nieuwere radio met bluetooth en twee goede speakers in de deuren zorgen voor vermaak en dan hoor je het windgeruis ook niet zo erg. En zoals de foto's vertellen past er meer in dan men verwacht. Kan er zelf meer in mee nemen dan de gemiddelde station, als je niet te bang bent aangelegd natuurlijk. En wanneer ik lief voor het gaspedaal ben haal ik 1:15 wat ik heel netjes vind voor een wagen van 37 jaar. Onder de motorkap ligt nog de oude 1.1 Valencia Kent met een Ford VV carburateur erboven. Los wat er verteld wordt nog nooit problemen met de carburateur gehad of dat de uitstoot te hoog was voor de APK. Het enige is dat cilinder 1 zwarte bougie heeft, maar eens kijken wat er aan de hand is in de cilinder...... Verder is deze auto door de vorige eigenaar verlaagd, en is er door juiste velgen eronder geen problemen meer met aanlopen van de banden zelfs met maximale lading. Zit de luxe uitvoering dashboard in en stoelhoezen om de bekleding omdat de bestuurdersstoel versleten is. Tja, oude auto is slijtage.... Volgende dingen staan op het lijstje voor komende zomer: APK Uitzoeken wat er aan de hand is met cilinder 1 (hoop dat compressie niet lager is dan de andere Bumpers repareren (zitten scheurtjes in) Ronde verstralers op bumper monteren Wanneer weer warmer is de auto voorzien van een nieuwe zwarte lak Raamrubbers van beide ramen in de deuren vervangen. Hier en daar isolatie aanbrengen om het iets stiller te maken. Rond Zwolle/Kampen zul je mij en Black Betty vaakst aantreffen, niet van plan om ooit deze weg te doen dus hopelijk nog vele jaren nog genieten van die heerlijke bakje met karakter! Groeten van ons! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielM Posted February 10, 2024 Report Share Posted February 10, 2024 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackFocus Posted February 11, 2024 Report Share Posted February 11, 2024 Welkom hier 👋 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raitis Posted February 14, 2024 Report Share Posted February 14, 2024 Geniale wagen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Femke Posted April 4, 2024 Report Share Posted April 4, 2024 Gaaf ding! Heb zelf een mk3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts