Erwin hut Posted February 6, 2024 Report Share Posted February 6, 2024 Wij hebben nu ong. Een jaar de fiesta 1,25 mk6. Nu doet er zich een storing voor die ik niet kan oplossen. En ook niet kan opwekken. Geen foutcodes bij uitlezen. De motor valt in een soort noodloop.(blijft wel normaal stationair lopen) Vaak in de 2e versnelling. Als je het gas dan volledig intrapt gebeurt er niets. Als je dan even terug schakelt dan pakt de motor het weer normaal op. Ik heb al vervangen: bobine, bougiekabels, nokkenassensor,luchtmassa sensor, gasklep,gaspedaal,bougies. Het is een vervelende storing omdat je niet weet wanneer hij optreed. Wat bij het oversteken van kruisingen soms spannend is. Wie o wie kan me helpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielM Posted February 7, 2024 Report Share Posted February 7, 2024 Klinkt inderdaad mysterieus. Heb je ook met forscan uitgelezen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin hut Posted February 7, 2024 Author Report Share Posted February 7, 2024 Ja, zeker hebben we hem uitgelezen. Het enige wat we zagen waren een aantal missies op cilinder 3. Na het vervangen van bougies bobine en kabels. Was die foutcode ook weg. Maar het andere probleem blijft. Dit weekend de spanning van de accu even meten en de laadspanning. En een half uur de polen eraf. (Resetten) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicoooo Posted December 13, 2024 Report Share Posted December 13, 2024 Is het probleem hier van al gevonden. Klinkt net als bij ons nl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin hut Posted December 13, 2024 Author Report Share Posted December 13, 2024 Hoi nicooo, Ja het probleem is verholpen. Na het vervangen/ uitwisselen van gaspedaal, gasklephuis, bobine en bougiekabels wat geen overbodige luxe was. Ik heb hem uit laten lezen door een Ford garage. En die zeiden dat het de lambda was. Kosten 273 euri. 1 stuks pffff Ik heb een set van 2 op een oderdelenlijn gekocht. 60 euro. Na deze eerste lambda te hebben geplaatst nooit geen haperingen weer gehad. Hoop dat je er wat aan hebt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicoooo Posted December 14, 2024 Report Share Posted December 14, 2024 Bedankt. Gaan de lambda ook eens bekijken. Rest is ook al gedaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin hut Posted December 14, 2024 Author Report Share Posted December 14, 2024 Laat even weten of het de lambda was. 2e hands is goed genoeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts