Jump to content

Afwijkend geluid parkeersensoren (gordel check dito)

Recommended Posts

Mijn Fiesta (95pk Connected uit 2020) laat een afwijkend geluid horen met betrekking tot de parkeersensoren (en dito met de sensor of de veiligheidsgordel wel vast zit)

Link hieronder met een amateuristisch filmpje.

Wanneer het zich voordoet is het geluid gewoon een heel stuk hoger ipv een mooi voller lager toon geluid. Elke keer te verhelpen door de motor opnieuw te starten.

Het doet zich voor met zowel koude als warme motor, waarmee al een poos gereden is. Het doet zich niet altijd voor en ongeacht weer/temperatuur buiten. Maar wanneer het zich voordoet dan is het geluid weer normaal na opnieuw starten.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? 

Ik dacht eerst de accu, maar zoals gezegd doet het probleem zich niet altijd voor en gebeurt het ook na een poos rijden. Los draadje? Zou niet verwachten dat t dan elke keer na opnieuw starten opgelost is. Software? Speaker of andere module?

https://youtube.com/shorts/JrH5Pt9mk88?feature=share

Mij is toen eens vertelt door de garage dat op het moment dat de batterij dit doet als een soort spaarstand.
Deze treed in als de batterij onder een bepaald percentage komt.
Deze kan je zelf resetten (BMS reset)  of een stukkie rijden wil ook wel eens helpen.

On 6-2-2024 at 18:04, Ardi said:

Mijn Fiesta (95pk Connected uit 2020) laat een afwijkend geluid horen met betrekking tot de parkeersensoren (en dito met de sensor of de veiligheidsgordel wel vast zit)

Link hieronder met een amateuristisch filmpje.

Wanneer het zich voordoet is het geluid gewoon een heel stuk hoger ipv een mooi voller lager toon geluid. Elke keer te verhelpen door de motor opnieuw te starten.

Het doet zich voor met zowel koude als warme motor, waarmee al een poos gereden is. Het doet zich niet altijd voor en ongeacht weer/temperatuur buiten. Maar wanneer het zich voordoet dan is het geluid weer normaal na opnieuw starten.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? 

Ik dacht eerst de accu, maar zoals gezegd doet het probleem zich niet altijd voor en gebeurt het ook na een poos rijden. Los draadje? Zou niet verwachten dat t dan elke keer na opnieuw starten opgelost is. Software? Speaker of andere module?

https://youtube.com/shorts/JrH5Pt9mk88?feature=share

Heb het filmpje bekeken. Wat mij opvalt bij het display is het volgende:

Bij het 1e beeld is te zien dat de gehele achterzijde gescand wordt.

Bij het 2e beeld verspringt deze naar de rechterzijde.

Het kan zijn dat het normaal is dat er dan ook een ander geluid hoorbaar is.

Wellicht om aan te geven in welke hoek het "gevaar" zich bevind. Het instructieboekje biedt misschien uitkomst.

Je kan proberen wat @Snorrie zegt. Niet geschoten is altijd mis...

Wanneer het systeem defect is kan je misschien garantie claimen.

Ford geeft standaard 2 jaar garantie.

Bij aanschaf uit te breiden tegen meerprijs.

Of jouw auto deze verlengde garantie heeft kan ik uiteraard niet zeggen.

Via onderstaande link kan je het kenteken invullen en bekijken of je nog garantie hebt.

ford.nl/ondersteuning/garantie-controle

Share

• Create New...