Jump to content

Zelf een trekhaak monteren, is dat te doen?

Timmiej93
 Share

Recommended Posts

Ik ben de prijzen aan het bekijken van het (laten) monteren van een trekhaak onder m'n Mk6.5. Zelf doen komt ergens rond de €350 uit, laten doen zit je al snel aan de €700. Nu ben ik best handig, maar aan auto's heb ik nog nooit veel gedaan. Vooral omdat het ding MOET werken blijf ik er vaak zelf toch maar vanaf, maar €350 is toch een goeie zak geld.

Met veel rondkijken ben ik bij trekhaakland.nl uitgekomen. Zij geven me qua website het beste gevoel. Alles staat duidelijk beschreven, alleen wat weinig foto's en de handleiding niet beschikbaar voordat je het product koopt. Qua trekhaak ben ik bij deze uitgekomen, vooral omdat er geen insnede in de bumper nodig is en vanwege de hoge kogeldruk. Dat ik deze gemonteerd krijg geloof ik wel. 

Dan de kabelset, dat zou deze moeten zijn. Ook dat geloof ik qua montage nog wel, ook al heb ik een hekel aan het losmaken van alle plastic onderdelen in auto's, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Wat me hier het meest aan stoort is dat erbij staat "Inleren/coderen noodzakelijk". Mijn auto heeft geen parkeersensoren o.i.d., maar ik geloof dat dat voor de ESP ook moet? Nu is mijn vraag - waarvan ik niet verwacht dat jullie 'm 100% kunnen beantwoorden: Is dit coderen/inlezen met FORScan te doen, en zou hier ook maar iets over in de handleiding van de kabelset staan? Als ik na de complete montage alsnog naar een Ford dealer moet en daar een paar honderd euro af mag tikken om een paar instellingen in de auto te laten veranderen heeft het natuurlijk weinig zin om dit zelf te gaan ondernemen.

Share

• Create New...