andre1997 Posted December 6, 2023 Report Share Posted December 6, 2023 Goeieavond allemaal, Bij mijn vorige auto sprong het slot erop bij het wegrijden met de auto. Is er iemand die mij hierin kan helpen on het aan te zetten bij mij fiesta ? Woonachtig in den haag Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeverDespair Posted December 7, 2023 Report Share Posted December 7, 2023 Ik heb dat jaren geleden aan mijn (Ford)dealer gevraagd en die deelde mij mee dat dit helaas niet mogelijk is op de MK8........ Als iemand dat wel kan regelen ben ik ook zeer geïnteresseerd....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielsicq Posted December 8, 2023 Report Share Posted December 8, 2023 Is zeker mogelijk met forscan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre1997 Posted December 8, 2023 Author Report Share Posted December 8, 2023 Diegene die het kan en redelijk in de buurt woont zou diegene zich kunnen laten horen dan komen we er wel uit 👌😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeverDespair Posted December 9, 2023 Report Share Posted December 9, 2023 Als het met Forscan zou kunnen waarom kan een Ford-dealer dat dan niet? Hij wordt er ook nog voor betaald :-)............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesevo Posted December 9, 2023 Report Share Posted December 9, 2023 Ik heb vanmiddag even zitten spelen met Forscan en met de nieuwe Vlinker, op onze nieuwe Fiesta MK8.5 ST-Line Werkt een stuk beter en sneller dan voorheen, dan met de oude OBD adapter met schakelaar Bij de Vorige MK7.5 en Focus MK3.5 had ik ook wat dingetjes aangepast, zoals mistlampen, achteruitrijcamera, uitgebreid menu en autolock, maar bij de nieuwe Fiesta had ik het nog steeds niet gedaan Heb de volgende 3 dingen aangepast, dankzij de handleidingen op de Focusclub over de MK4 Die dus ook (deels) toegepast kunnen worden op de MK8/8.5 Autolock: Perimeter alarm zonder interieursensoren in BdyCM en in IPC: Filmpje alarm test: Alarm werkt dus niet op beweging, maar bij openen van de deuren en kofferbak zonder sleutel. En achterlichten altijd aan icm DRL( wat bij de Focus MK3.5 en Fiesta Mk7.5 niet kon) Dus ik zou op een MK8/MK8.5 wat dingen kunnen aanpassen voor gegadigden (Utrecht, alleen in het weekend) Of als je zelf een beetje handig bent, een Vlinker aanschaffen, slechts circa 3 tientjes: https://nl.aliexpress.com/item/1005005065055828.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.10.10bf79d2A2850F&gatewayAdapt=glo2nld icm Forscan op Windows laptop Autolock zal sowieso bij elke MK8 en MK8.5 kunnen Andere opties en mogelijkheden verschilt denk ik per uitvoering en Sync 2.5/Sync 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre1997 Posted December 9, 2023 Author Report Share Posted December 9, 2023 3 hours ago, keesevo said: Ik heb vanmiddag even zitten spelen met Forscan en met de nieuwe Vlinker, op onze nieuwe Fiesta MK8.5 ST-Line Werkt een stuk beter en sneller dan voorheen, dan met de oude OBD adapter met schakelaar Bij de Vorige MK7.5 en Focus MK3.5 had ik ook wat dingentjes aangepast, zoals mistlampen, achteruitrijcamera, uitgebreid menu en autolock, maar bij de nieuwe Fiesta had ik het nog steeds niet gedaan Heb de volgende 3 dingen aangepast, dankzij de handleidingen op de Focusclub over de MK4 Die dus ook (deels) toegepast kunnen worden op de MK8/8.5 Autolock: Perimeter alarm zonder interieursensoren in BdyCM en in IPC: Filmpje alarm test: Alarm werkt dus niet op beweging, maar bij openen van de deuren en kofferbak zonder sleutel. En achterlichten altijd aan icm DRL( wat bij de Focus MK3.5 en Fiesta Mk7.5 niet kon) Dus ik zou op een MK8/MK8.5 wat dingen kunnen aanpassen voor gegadigden (Utrecht, alleen in het weekend) Of als je zelf een beetje handig bent, een Vlinker aanschaffen, slechts circa 3 tientjes: https://nl.aliexpress.com/item/1005005065055828.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.10.10bf79d2A2850F&gatewayAdapt=glo2nld icm Forscan op Windows laptop Autolock zal sowieso bij elke MK8 en MK8.5 kunnen Andere opties en mogelijkheden verschilt denk ik per uitvoering en Sync 2.5/Sync 3 Ik heb op amaron voor 34 euro een vlinker forscan gevonden. Op de laptop een kwestie van iets downloaden? dan komt het automatisch naar voor en dan een kwestie van autolock en alarm en drl zoeken? 3 hours ago, keesevo said: Ik heb vanmiddag even zitten spelen met Forscan en mijn nieuwe Vlinker, op onze nieuwe Fiesta MK8.5 Werkt een stuk beter en sneller dan voorheen, met de oude OBD adapter met schakelaar Bij de Vorige MK7.5 had ik ook wat dingentjes aangepast, zoals mistlampen, achteruitrijcamera en autolock, maar bij de nieuwe Fiesta had ik het nog niet gedaan Heb de volgende 3 dingen aangepast, dankzij de handleidingen op de Focusclub over de MK4 Autolock, Achterlichten aan icm DRL en het Perimeter alarm: Dus ik zou op een MK8/MK8.5 wat dingen kunnen aanpassen voor gegadigden (locatie Utrecht) Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesevo Posted December 9, 2023 Report Share Posted December 9, 2023 19 hours ago, andre1997 said: Ik heb op amaron voor 34 euro een vlinker forscan gevonden. Op de laptop een kwestie van iets downloaden? dan komt het automatisch naar voor en dan een kwestie van autolock en alarm en drl zoeken? Je moet je even aanmelden op het Forscan forum: https://forscan.org/home.html Forscan voor Windows downloaden: https://forscan.org/download.html En een gratis 2 maanden trial license aanvragen: https://forscan.org/support/prepare_trial_el_request.php?lang=en (zonder de licence kun je niks aanpassen, alleen uitlezen) Dan heb je alles in huis Daarna even verdiepen in hoe Forscan werkt, is niet moeilijk, maar je moet het even weten Is veel over op Youtube te vinden, maar er zijn ook mooie stap voor stap handleidingen van de Focusclub: Deze is van de Autolock: https://drive.google.com/file/d/1AQFJhIhWkZZwBaZKpDMlUGYHzM2hCEex/view En deze van de DRL: https://drive.google.com/file/d/1oqS1bUPatjuyU7yOBt0m6ZzMTlRykZH1/view Alarm: https://drive.google.com/file/d/1KKTzY3MFXqfs6uFYiVVU2IMmeo2PqPPP/view Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre1997 Posted December 9, 2023 Author Report Share Posted December 9, 2023 11 minutes ago, keesevo said: Je moet je even aanmelden op het Forscan forum: https://forscan.org/home.html Forscan voor Windows downloaden: https://forscan.org/download.html En een gratis 2 maanden trial license aanvragen: https://forscan.org/support/prepare_trial_el_request.php?lang=en Dan heb je alles in huis Daarna even verdiepen hoe forscan werkt, is niet moeilijk, maar je moet het even weten Is veel over op Youtube te vinden, maar er zijn ook mooie stap voor stap handleidingen van de Focusclub: Deze is van de Autolock: https://drive.google.com/file/d/1AQFJhIhWkZZwBaZKpDMlUGYHzM2hCEex/view En deze van de DRL: https://drive.google.com/file/d/1oqS1bUPatjuyU7yOBt0m6ZzMTlRykZH1/view Alarm: https://drive.google.com/file/d/1KKTzY3MFXqfs6uFYiVVU2IMmeo2PqPPP/view Okee dankjewel alvast voor de linkjes! Ik wil me registreren krijg alleen de laatste vraag niet rond ( een code ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesevo Posted December 9, 2023 Report Share Posted December 9, 2023 Ja, ik zie dat je nu een invitation code nodig hebt: https://forscan.org/support/show_content.php?lang=en&issue=forum_account_invitation_code Niet eerder gezien, maar lees op reddit dat registreren op het forum schijnbaar niet nodig is. En dat het ook lukt om die licence key te krijgen door gewoon je emailadres in te vullen Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre1997 Posted December 9, 2023 Author Report Share Posted December 9, 2023 1 minute ago, keesevo said: Ja, ik zie dat je nu een invitation code nodig hebt Niet eerder gezien, maar lees op reddit dat registreren op het forum schijnbaar niet nodig is. En dat het ook lukt om die licence key te krijgen door gewoon je emailadres in te vullen Okee, ik ga even kijken moet eerst even de forscan downloaden zodat ik daarna door kan naar de license key aanvraag Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesevo Posted December 9, 2023 Report Share Posted December 9, 2023 7 minutes ago, andre1997 said: Okee, ik ga even kijken moet eerst even de forscan downloaden zodat ik daarna door kan naar de license key aanvraag Ja, download en installeer die maar vast Want dan kun je daarin ook je hardware ID vinden, die je moet invullen: Die key krijg je in 30 minuten staat er, maar mijn ervaring is dat het ook wel 1 of 2 dagen kan duren. Maar je hebt de Vlinker toch nog niet, dus als je het nu vast aanvraagt, dan heb je straks alles mooi binnen om te kunnen starten Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre1997 Posted December 9, 2023 Author Report Share Posted December 9, 2023 18 minutes ago, keesevo said: Ja, download en installeer die maar vast Want dan kun je daarin ook je hardware ID vinden, die je moet invullen: Die key krijg je in 30 minuten staat er, maar mijn ervaring is dat het ook wel 1 of 2 dagen kan duren. Maar je hebt de Vlinker toch nog niet, dus als je het nu vast aanvraagt, dan heb je straks alles mooi binnen om te kunnen starten Heb het aangevraagd, staat inderdad 30 minuten maar zal nu gelijk even de vlinker bestellen. Als ik de code krijg is het gewoon invullen waar ik de hardware id gevonden heb en dan krijg ik meer te zien want alles staat nu op wit ( waarschijnlijk omdat ik geen licentie heb ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesevo Posted December 9, 2023 Report Share Posted December 9, 2023 Je krijgt pas meer te zien, als je hem aangesloten hebt op de auto Of je moet hem bij tandwiel even op Demo mode zetten, dan kun je wat zien Als je de Vlinker hebt, moet je ook nog even wat instellen bij connection, maar dat staat in de handleiding die erbij zit Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre1997 Posted December 9, 2023 Author Report Share Posted December 9, 2023 Just now, keesevo said: Je krijgt pas meer te zien, als je hem aangesloten hebt op de auto Of je moet hem bij tandwiel even op Demo mode zetten, dan kun je wat zien Als je de Vlinker hebt, moet je ook nog even wat instellen bij connection, maar dat staat in de handleiding zie erbij zit Okee top dat je me ieder geval al een stuk op weg heb geholpen! Dankjewel daarvoor zal me morgen even verdiepen in de forscan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesevo Posted December 9, 2023 Report Share Posted December 9, 2023 Graag gedaan hoor. Altijd makkelijk als je het zelf kunt doen. Als je eens storing met je auto hebt, kun je zelf DTC's uitlezen en wissen, zonder dat je eerst naar een garage moet. Dan is die na 1 keer al terugverdiend Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre1997 Posted December 9, 2023 Author Report Share Posted December 9, 2023 Just now, keesevo said: Graag gedaan hoor. Altijd makkelijk als je het zelf kunt doen. Als je eens storing met je auto hebt, kun je zelf DTC's uitlezen en wissen, zonder dat je eerst naar een garage moet. Dan is die na 1 keer al terugverdiend Precies! Heb hem besteld ga van de week maar eens kijken hoe en wat 👌 Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesevo Posted December 9, 2023 Report Share Posted December 9, 2023 17 minutes ago, andre1997 said: Precies! Heb hem besteld ga van de week maar eens kijken hoe en wat 👌 Gaat vast goed komen! Zie nu dat ik de license key ook eens met een ander emailadres heb aangevraagd, dan waarmee ik op het Forscan forum ben aangemeld, dus dat moet goed komen. Als die na 2 maanden verlopen is, kun je altijd weer een nieuwe aanvragen voor 2 maanden, mocht je later wat willen uitlezen/wijzigen Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre1997 Posted December 10, 2023 Author Report Share Posted December 10, 2023 12 hours ago, keesevo said: Gaat vast goed komen! Zie nu dat ik de license key ook eens met een ander emailadres heb aangevraagd, dan waarmee ik op het Forscan forum ben aangemeld, dus dat moet goed komen. Als die na 2 maanden verlopen is, kun je altijd weer een nieuwe aanvragen voor 2 maanden, mocht je later wat willen uitlezen/wijzigen De code heb ik al gekregen, weet jij toevallig ook of die front camera aangezet kan worden. Zag nog ergens iets voorbij komen heb verkeersbordherkenning en lijkt mij dat zoiets dan er wel bij kan of zie ik dat verkeerd ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesevo Posted December 10, 2023 Report Share Posted December 10, 2023 16 minutes ago, andre1997 said: De code heb ik al gekregen, weet jij toevallig ook of die front camera aangezet kan worden. Zag nog ergens iets voorbij komen heb verkeersbordherkenning en lijkt mij dat zoiets dan er wel bij kan of zie ik dat verkeerd ? Dat is dan al snel, dat is mooi, nu nog ff wachten op Amazon en je kunt beginnen Wat is je doel precies met die frontcamera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre1997 Posted December 10, 2023 Author Report Share Posted December 10, 2023 11 minutes ago, keesevo said: Dat is dan al snel, dat is mooi, nu nog ff wachten op Amazon en je kunt beginnen Wat is je doel precies met die frontcamera? Jaa precies! Bij sommige auto's dienen de front camera's als een soort dashcam geloof ik. Weet niet hoever ford daarin gaat en wat je met de front camera zou kunnen doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesevo Posted December 10, 2023 Report Share Posted December 10, 2023 7 hours ago, andre1997 said: Jaa precies! Bij sommige auto's dienen de front camera's als een soort dashcam geloof ik. Weet niet hoever ford daarin gaat en wat je met de front camera zou kunnen doen Denk niet dat het kan, ik heb er nooit wat over gezien in ieder geval. Persoonlijk vind ik een achteruitrijcamera een stuk interessanter, is ook zelf in te bouwen en te activeren, alleen aardig wat werk. Ik heb Sync 2.5 in de Fiesta zitten, en de camera aansluiting zit dan bij de ACM ipv de IPMA APIM bij SYNC 3 Had het eventjes geactiveerd om vast te testen, ga dat volgend jaar een keertje inbouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre1997 Posted December 10, 2023 Author Report Share Posted December 10, 2023 49 minutes ago, keesevo said: Denk niet dat het kan, ik heb er nooit wat over gezien in ieder geval. Persoonlijk vind ik een achteruitrijcamera een stuk interessanter, is ook zelf in te bouwen en te activeren, alleen aardig wat werk. Ik heb Sync 2.5 in de Fiesta zitten, en de camera aansluiting zit dan bij de ACM ipv de IPMA bij SYNC 3 Had het eventjes geactiveerd om vast te testen, ga dat volgend jaar een keertje inbouwen Okee, camera achter zit er bij mij wel op anders indd achter belangrijker. Ga wel even zoeken van de week. Heb ook dit gezien bij het bestellen van de vlinker. Dit moet ik voordat ik ga beginnen instellen neem ik aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesevo Posted December 10, 2023 Report Share Posted December 10, 2023 Ja, zo heb ik het ook staan in Forscan 👌 Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre1997 Posted December 10, 2023 Author Report Share Posted December 10, 2023 1 minute ago, keesevo said: Ja, zo heb ik het ook staan in Forscan 👌 Super! Weet ik even genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts