Jump to content

Fiesta 1.0 ecoboost st-line

FiestaPetra
 Share

Recommended Posts

Als BMW rijder draag ik Ford een warm hart toe vanwege de aandacht die Ford geeft aan goed sturende auto's, net zoals BMW dat doet.

Ik kom hier op het forum om straks een frustrerend koppelingsprobleem voor te leggen van de auto van m'n vriendin.

Wij hebben dus een Ford Fiesta 1.0 ecoboost st-line uit maart 2017. Het betreft een model 6 uitvoering, maar dan 1 van de allerlaatste (aangezien die uit maart 2017 komt). De auto is dus bijna 7 jaar oud maar heeft nog maar 68000km gereden.

De Fiesta is een leuk en mooi autootje welke in mijn optiek verrassend leuk rijdt. Het 100pk 3-cylinder motortje draait prima en geeft ook nog een aardig geluid. Als ik in de Fiesta rijdt besef ik me altijd weer dat ik een handbak mis in m'n BMW.

kkvPq2K.jpg

1VAaULH.jpg

pR4KaSe.jpg

Oh ja... wat mij iedere keer verwarring geeft... is dit nu een mark 6 Fiesta of toch een mark 7? In de UK lijkt het of ze 1 modelletje hoger zitten? Als ik wikipedia mag geloven is dit toch gewoon een mark 6, maar ik zie een paar post onder deze waar iemand stelt dat zijn zelfde model Fiesta een mark 7 zou zijn...

https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Fiesta_(sixth_generation)

Welkom! In NL is dit een MK7 of MK7.5 preciezer zoals anderen al zeggen. Online vind je idd enig verschil met de typeaanduidingen tussen NL en UK.

On 11-11-2023 at 10:58, FiestaPetra said:

Mocht iemand nieuwsgierig zijn naar m'n eigen auto...

mDv6Vga.jpg

Ben ook zeer te spreken over BMW als sportieve Ford rijder, zijn trouwens 1 van de mooiste BMW velgen als je 't mij vraagt!