Jump to content

tuning fiesta mk8 100pk Eindhoven

Recommended Posts

hallo mede-fiestaliefhebbers,

Ik zou graag mijn fiesta willen tunen naar stage 1.
Nu zijn er 1001 verschillende bedrijven die dit doen alleen weet ik niet zo goed waar ik op moet letten.

Wie kent er een goed bedrijf in omgeving Eindhoven die mij kan helpen om dit te realiseren?

groetjes Max

Ligt een beetje wat je belangrijk vindt. Wat mij betreft zijn REVO en Mountune het hoogst aangeschreven maar iets duurder. Je kan volgens mij op vrij veel plekken een stage1 remap voor je Fiesta regelen. Ik raad Mebu aan, die hebben ook nog andere remaps naast REVO dacht ik.

• 1 month later...

Ik ben van plan om binnenkort precies hetzelfde met mijn MK8 ST-Line doen. Wat Max ook al zegt, tegenwoordig kun je bij iedereen en zijn schoonmoeder aankloppen voor een tune dus ik zie ook door de bomen het bos niet meer. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten maar heb ook geen zin om een orgaan af te staan om zo'n tune te kunnen betalen.

Zijn er specifieke voordelen als je kiest voor Mountune of REVO? Ik ken Mountune alleen van de hardware upgrades die youtuber Shmee150 ooit bij zijn Focus RS heeft gedaan. REVO zegt me niets. Het niveau van een echte ST ga ik niet bereiken met mn ST line, maar zou wel graag zo dichtbij mogelijk willen komen. Ik hoor graag jullie expertise!

Hmm, voordelen wat mij betreft de staat van dienst (betrouwbaarheid). Deze bedrijven hebben jaren ervaring met snelle Ford modellen, wat overigens niet betekent dat andere partijen slecht zijn. Maar ik heb nog nooit problemen gezien of gehoord met REVO of mountune remaps bij normaal gebruik. Maar deze zijn gewoon duurder dan de rest, simpel. Ik vond het zelf belangrijk dat ik een fijn gevoel over de remap had. Daar had ik zelf dus wat meer voor over.

Ik zou gewoon ff checken in NL wat verschillende remaps kosten.

• 2 weeks later...

Ik vind betrouwbaarheid ook erg belangrijk, van zowel de tune zelf als de partij die het installeert. Ik zie dat Mebu de enige autorised dealer van REVO is en dat toch wel een eindje vanaf Den Bosch gevestigd is, dus ik denk er even over na. Geautoriseerde Mountune dealers zie ik zo gauw niet.

Hee Boudewijn,

Ik zit er al langere tijd over na te denken, maar inderdaad vanuit Brabant is het wel een eindje rijden.
Maar voor een zeer betrouwbare tuner + software is dat naar mijn mening wel de moeite waard. Hier hangt dan wel weer een prijskaartje aan :)
Ik merk bij mijzelf (100pk versie ) dat als ik in een hogere versnelling rij dat ik bij een lager toerental "weinig" koppel heb onderin. Dus wat extra koppel zou wel fijn zijn.

Hi Max,

Ja dat merk ik ook. Ik heb ook de 100pk versie. Ik heb in Tilburg FRST Chiptuning gevonden en die lijkt me op het eerste oog ook een interessante partij. Zoals ik het lees is het daar maatwerk waarbij ze de software uit jouw auto downloaden, herschrijven het op basis van jouw specifieke motorblok en uploaden het weer.

Ik ben echt een leek op technisch gebied, maar het lijkt me dat je daarbij dan het meeste auto je auto haalt?

• 2 weeks later...
On 8-1-2024 at 15:19, Boudewijn said:

Hi Max,

Ja dat merk ik ook. Ik heb ook de 100pk versie. Ik heb in Tilburg FRST Chiptuning gevonden en die lijkt me op het eerste oog ook een interessante partij. Zoals ik het lees is het daar maatwerk waarbij ze de software uit jouw auto downloaden, herschrijven het op basis van jouw specifieke motorblok en uploaden het weer.

Ik ben echt een leek op technisch gebied, maar het lijkt me dat je daarbij dan het meeste auto je auto haalt?

Ik heb contact gehad met FRST om een afspraak te maken. Ik zal hier binnenkort mijn ervaringen posten.

Ik weet niet of je de auto al getuned heb anders kun je naar Br performance.

onze fiesta is daar getuned met goede resultaten. Auto rijd echt top!

vraag even naar Geert.

Share

• Create New...