CWH Posted November 2 Report Share Posted November 2 Ik heb hier al eens gevraagd naar een manier om meer licht op de weg te krijgen. Uiteindelijk heb ik besloten om een set Autobeams (blauw) te monteren. Een paar dagen geleden reed ik 's nachts in de regen en het viel me weer!! op hoe bar weinig licht op de weg terecht komt. Als je voor de auto staat lijkt het nog heel wat maar in de auto lijkt er op de weg niks van over te blijven. Vraag is of er nog manieren zijn om meer lichtopbrengst te genereren? Bv, levert xenon nog iets extra op? Of zijn er andere typen lamphuizen te vinden, (ik heb ze niet gevonden, allemaal projector-lamphuizen)? Of ipv de mistlampen andere halogeen/led/xenon die bijgeschakeld kunnen/mogen worden om meer licht te krijgen? Of andere zaken waar ik nu niet aan denk. De Fiesta is een fijne auto die we nog lang willen rijden maar het moet wel veilig kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielM Posted November 6 Report Share Posted November 6 Volgens mij geeft blauw licht sowieso minder opbrengst dan wit licht. En iets geel geeft weer meer contrast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CWH Posted November 8 Author Report Share Posted November 8 Met "blauw" bedoelde ik eigenlijk de serie lampen van Autobeam, ze hebben nl ook een rode serie, (die ik eigenlijk ook heb, kwam ik na posten achter). Op auto-onderdelen24.nl vond ik trouwens koplamphuizen van (oa) het merk Abakus, met wat op het plaatje lijkt op een reflectorhuis. Iemand ervaring of een idee of dit een verbetering op zou kunnen leveren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts