Olly Posted September 18, 2023 Report Share Posted September 18, 2023 Weet er iemand of het mogelijk is om een radio + scherm om te wisselen van een 1.4 Fiesta Titanium uit 2011 naar een Fiesta 1.25 non titanium uit 2012? Ik heb er op het moment de meest simpele radio met een heel klein schermpje in zitten maar ik vind die aftermarket breed beeld schermen maar helemaal niks. Het ziet er veel te groot uit en het verpest naar mijn mening het hele design van het dashboard. Het scherm uit de titanium versie is naar mijn mening perfect, het is een stukje groter en er zitten 2 extra knoppen op de andere radio. Al met al ziet dat er goed uit maar dan moet het wel allemaal passen natuurlijk😅 Heeft iemand hier ervaring mee of tips? dan hoor ik het graag! (Ik zou graag mijn verhaal willen toelichten met wat mooie afbeeldingen maar op deze website kan ik alleen maar afbeeldingen toevoegen van onder de 3kb.....🤔 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackFocus Posted September 22, 2023 Report Share Posted September 22, 2023 Als beide de rode scherm kleur hebben kan het echter kunnen mogelijk de voor keuze zenders niet juist werken dit is met Forscan simpel aan te passen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olly Posted September 25, 2023 Author Report Share Posted September 25, 2023 Bedankt voor de reactie, volgens mij zijn alle display schermen van Fiestas met een silvergrijs radio paneel rood en dit is t/m bouwjaar 2013. De Fiestas van & naar 2014 (en oudere modellen) met een zwart radio paneel hebben de blauwe schermen dus dan zou dat goed moeten komen hoop ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olly Posted September 26, 2023 Author Report Share Posted September 26, 2023 Ik heb even met 2 verschillende Ford dealers gebeld, de een zei dat het zou moeten werken als ik de juiste kabels er bij krijg (Zitten er überhaupt nog aparte kabels bij de radio en het display of zit alles vast aan de kabel boom?) De andere dealer zei dat het waarschijnlijk wel past maar dat de auto in geleerd moet worden en dan is het nog maar de vraag of alles het doet omdat de radio versie met het grotere scherm (multidisplay) en de 4 extra knoppen bepaalde functies heeft die niet in mijn auto zitten. ( Ik dacht dat de knoppen op de radio voor de radio waren ??) Als de telefoon bediening of de voorkeuze zenders het niet doen dan vind ik dat niet erg, het gaat me om dat het scherm display en de basis functies zoals usb, aux & radio knoppen werken. Beide dealers hadden hier ook geen ervaring mee en dit had niemand hun ook nog ooit gevraagd dus wie zijn hun om te zeggen dat het niet kan? het zou niet de eerste keer zijn dat de Ford dealer fout zit😆 Black Focus, had je dit trouwens al eerder gedaan en met succes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueFiestaPG Posted September 26, 2023 Report Share Posted September 26, 2023 59 minutes ago, Olly said: De andere dealer zei dat het waarschijnlijk wel past maar dat de auto in geleerd moet worden Bind me er niet op vast, maar de kans is groot dat dit met Forscan kan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olly Posted September 26, 2023 Author Report Share Posted September 26, 2023 Oke wat is Forscan precies? Ik heb er nog nooit eerder van gehoord. Zolang de basis functies van de radio het doen en het scherm vind ik het de moeite en het geld wel waard Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackFocus Posted September 27, 2023 Report Share Posted September 27, 2023 Forscan is een programma waarmee je verschillende instellingen in modules kan aanpassen/wijzigen maar eerst is kijken wat er wel/en niet werkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olly Posted September 27, 2023 Author Report Share Posted September 27, 2023 Ik zal van het weekend mijn radio wel eerst demonteren en even kijken of de stekker aansluitingen wel hetzelfde zijn als die van de radio die ik wil kopen. Ik vrees dat het niet eens past want ik zie op youtube veel videos waarin mensen een zelfde soort radio demonteren als wat ik nu heb en er gaan 2 of 3 stekkers in. De radio die ik wil kopen met de extra opties en het grotere scherm heeft maar 1 stekker aansluiting… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olly Posted September 28, 2023 Author Report Share Posted September 28, 2023 Of hebben alle Fiestas vanaf/tot een bepaald bouwjaar de radio module met 1 stekker? (die van mij komt uit 2012) Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackFocus Posted September 29, 2023 Report Share Posted September 29, 2023 De modellen 2009/half 2010 hebben twee stekkers daarna een de modellen 2012/2013 passen zonder problemen mits de displays rood zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olly Posted September 29, 2023 Author Report Share Posted September 29, 2023 Gelukkig, dat is goed nieuws ! bedankt voor de info! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olly Posted September 30, 2023 Author Report Share Posted September 30, 2023 Ik heb het spul ff losgehaald en ik heb inderdaad de grote enkele stekker. **Wat wel heel gek is dat er vlak naast de antenne stekker nog een vierkante zwarte stekker zit met wat kleine dunne draden gewikkeld in een zwarte stoffen mantel.. Dit heb ik nergens eerder gezien, dit is toch geen voeding kabel hoop ik?🙄😬 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackFocus Posted October 1, 2023 Report Share Posted October 1, 2023 10 hours ago, Olly said: Ik heb het spul ff losgehaald en ik heb inderdaad de grote enkele stekker. **Wat wel heel gek is dat er vlak naast de antenne stekker nog een vierkante zwarte stekker zit met wat kleine dunne draden gewikkeld in een zwarte stoffen mantel.. Dit heb ik nergens eerder gezien, dit is toch geen voeding kabel hoop ik?🙄😬 Nee geen spanning zal waarschijnlijk voor extra opties ( zonder foto is dat wat lastig ) aansluiten dat spul en gaan Ik heb al div omgebouwd Sony/navigatie/ dab enz dat is zonder deze extra aansluitingen gegaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olly Posted October 1, 2023 Author Report Share Posted October 1, 2023 Het is idd erg jammer dat ik geen fotos kan uploaden op deze website. Mijn Fiesta is de meest standaard en orginele / kale versie die er op de markt was van de 1.25 16v in 2012. Zou het dan niet zeer onwaarschijnlijk zijn dat er in mijn kabelboom draden met complete stekkers zijn aangelegd voor extra opties? Ik heb veel videos bekeken waarin Fiesta radios worden gedemonteerd en in geen van al die videos kan ik zo’n zelfde soort stekker in de radio module zien, zelfs niet in de Titanium editie. De stekker die ik bedoel lijkt heel veel op de antenne stekker alleen is die heel iets groter en hij zit er vlak naast Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olly Posted October 1, 2023 Author Report Share Posted October 1, 2023 Ik heb die stekker er even uitgehaald en het radio paneel er weer opgezet, de auto op contact en alle knoppen werken nog steeds, heel gek.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olly Posted November 15, 2023 Author Report Share Posted November 15, 2023 Nou, de nieuwe radio met groter scherm zit erop en alles past alleen doet de USB het helaas niet.. Blijkbaar is de losliggende stekker van de USB aansluiting. En deze zit bij de nieuwe radio module geïntegreerd in een stekker. weet iemand of hier een mooie oplossing voor is of moet ik dan de helr kabelboom vervangen? 😬 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olly Posted November 15, 2023 Author Report Share Posted November 15, 2023 Wel gek trouwens dat ze bij mijn model uit 2012 de Aux en Usb 2 aparte stekkers en kabels hebben gegeven terwijl ze zo dicht op elkaar zitten en dat het bij de 2011 modellen allemaal in een kabel en stekker zit… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts