Jump to content

Radio + Scherm omwisselen

Olly
 Share

Recommended Posts

Weet er iemand of het mogelijk is om een radio + scherm om te wisselen van een 1.4 Fiesta Titanium uit 2011 naar een Fiesta 1.25 non titanium uit 2012?

Ik heb er op het moment de meest simpele radio met een heel klein schermpje in zitten maar ik vind die aftermarket breed beeld schermen maar helemaal niks. Het ziet er veel te groot uit en het verpest naar mijn mening het hele design van het dashboard.

Het scherm uit de titanium versie is naar mijn mening perfect, het is een stukje groter en er zitten 2 extra knoppen op de andere radio. Al met al ziet dat er goed uit maar dan moet het wel allemaal passen natuurlijk😅

Heeft iemand hier ervaring mee of tips? dan hoor ik het graag!

(Ik zou graag mijn verhaal willen toelichten met wat mooie afbeeldingen maar op deze website kan ik alleen maar afbeeldingen toevoegen van onder de 3kb.....:?🤔

Bedankt voor de reactie, volgens mij zijn alle display schermen van Fiestas met een silvergrijs radio paneel rood en dit is t/m bouwjaar 2013. De Fiestas van & naar 2014 (en oudere modellen) met een zwart radio paneel hebben de blauwe schermen dus dan zou dat goed moeten komen hoop ik

Ik heb even met 2 verschillende Ford dealers gebeld, de een zei dat het zou moeten werken als ik de juiste kabels er bij krijg (Zitten er überhaupt nog aparte kabels bij de radio en het display of zit alles vast aan de kabel boom?) 

De andere dealer zei dat het waarschijnlijk wel past maar dat de auto in geleerd moet worden en dan is het nog maar de vraag of alles het doet omdat de radio versie met het grotere scherm (multidisplay) en de 4 extra knoppen bepaalde functies heeft die niet in mijn auto zitten. ( Ik dacht dat de knoppen op de radio voor de radio waren ??) 

Als de telefoon bediening of de voorkeuze zenders het niet doen dan vind ik dat niet erg, het gaat me om dat het scherm display en de basis functies zoals usb, aux & radio knoppen werken.

Beide dealers hadden hier ook geen ervaring mee en dit had niemand hun ook nog ooit gevraagd dus wie zijn hun om te zeggen dat het niet kan? het zou niet de eerste keer zijn dat de Ford dealer fout zit😆

Black Focus, had je dit trouwens al eerder gedaan en met succes?

Ik zal van het weekend mijn radio wel eerst demonteren en even kijken of de stekker aansluitingen wel hetzelfde zijn als die van de radio die ik wil kopen.

Ik vrees dat het niet eens past want ik zie op youtube veel videos waarin mensen een zelfde soort radio demonteren als wat ik nu heb en er gaan 2 of 3 stekkers in.

De radio die ik wil kopen met de extra opties en het grotere scherm heeft maar 1 stekker aansluiting…

Ik heb het spul ff losgehaald en ik heb inderdaad de grote enkele stekker.
**Wat wel heel gek is dat er vlak naast de antenne stekker nog een vierkante zwarte stekker zit met wat kleine dunne draden gewikkeld in een zwarte stoffen mantel.. Dit heb ik nergens eerder gezien, dit is toch geen voeding kabel hoop ik?🙄😬

10 hours ago, Olly said:

Ik heb het spul ff losgehaald en ik heb inderdaad de grote enkele stekker.
**Wat wel heel gek is dat er vlak naast de antenne stekker nog een vierkante zwarte stekker zit met wat kleine dunne draden gewikkeld in een zwarte stoffen mantel.. Dit heb ik nergens eerder gezien, dit is toch geen voeding kabel hoop ik?🙄😬

Nee geen spanning zal waarschijnlijk voor extra opties ( zonder foto is dat wat lastig ) aansluiten dat spul en gaan 

Ik heb al div omgebouwd Sony/navigatie/ dab enz dat is zonder deze extra aansluitingen gegaan 

Het is idd erg jammer dat ik geen fotos kan uploaden op deze website.
Mijn Fiesta is de meest standaard en orginele / kale versie die er op de markt was van de 1.25 16v in 2012. Zou het dan niet zeer onwaarschijnlijk zijn dat er in mijn kabelboom draden met complete stekkers zijn aangelegd voor extra opties?

Ik heb veel videos bekeken waarin Fiesta radios worden gedemonteerd en in geen van al die videos kan ik zo’n zelfde soort stekker in de radio module zien, zelfs niet in de Titanium editie.

De stekker die ik bedoel lijkt heel veel op de antenne stekker alleen is die heel iets groter en hij zit er vlak naast

• 1 month later...

Nou, de nieuwe radio met groter scherm zit erop en alles past alleen doet de USB het helaas niet..

Blijkbaar is de losliggende stekker van de USB aansluiting. En deze zit bij de nieuwe radio module geïntegreerd in een stekker.

weet iemand of hier een mooie oplossing voor is of moet ik dan de helr kabelboom vervangen? 😬

Wel gek trouwens dat ze bij mijn model uit 2012 de Aux en Usb 2 aparte stekkers en kabels hebben gegeven terwijl ze zo dicht op elkaar zitten en dat het bij de 2011 modellen allemaal in een kabel en stekker zit… 

Share

• Create New...