AKW Posted May 18, 2023 Report Share Posted May 18, 2023 Na 8 jaren met erg veel plezier gereden te hebben in de mk 7.5 Fiesta Titanium, kwam daar een abrupt einde aan na een aanrijding. Auto op randje total loss door een dhl bus die achter op mij inreed. Nu voor de Puma st-line X gegaan als opvolger. Deze heeft zogenaamde mild hybrid aandrijving met 48V accu. Mijn Fiesta heb ik met Bluefin getuned. Reed echt fantastisch. De Puma heeft de 125 pk 1.0 ecoboost versie, hij is natuurlijk zo’n 180 kg zwaarder. Zijn er hier ook mensen die tuning hebben toegepast op dit type motor? Heb verhalen gelezen, dat je dan storingsmelding krijgt, omdat de elektromotor ook meedoet met optrekken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard b Posted May 22, 2023 Report Share Posted May 22, 2023 Word gezegd dat met de mild hybride problemen zijn geeft foutmeldingen aan in het systeem die men er niet uit krijgt. Ik ken er 2 die hebben het laten doen en hebben hem weer terug gezet naar fabriek problemen zijn weer over. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanny Posted June 3, 2023 Report Share Posted June 3, 2023 (edited) Hoi AKW, Dat is de reden dat ik een 155pk gekocht heb. Toen ik bij de dealer was heb ik hier ook naar gevraagd; of er ook echt verschil zit in de twee versies. De oude rot in het vak vertelde mij dat er wel degelijk verschil zit tussen de twee motoren. Zo zou de 155pk o.a. een zwaardere turbo hebben. Dus ik zou zeker nog eens navragen voordat je hem laat tunen… succes! ik was ook van plan om spacers als extra te nemen maar dat raadde hij me af. Je wiellagers slijten dan namelijk twee keer zo hard. Ik vroeg waarom en het antwoord was vrij logisch; hoe verder je banden naar buiten staan des te meer druk er op de lagers komt te staan… vervangen kost zo’n €230,- exclusief montage, maal 4, reken maar uit… Edited June 3, 2023 by Sanny Aanvulling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanny Posted June 3, 2023 Report Share Posted June 3, 2023 On 18-5-2023 at 08:28, AKW said: Na 8 jaren met erg veel plezier gereden te hebben in de mk 7.5 Fiesta Titanium, kwam daar een abrupt einde aan na een aanrijding. Auto op randje total loss door een dhl bus die achter op mij inreed. Nu voor de Puma st-line X gegaan als opvolger. Deze heeft zogenaamde mild hybrid aandrijving met 48V accu. Mijn Fiesta heb ik met Bluefin getuned. Reed echt fantastisch. De Puma heeft de 125 pk 1.0 ecoboost versie, hij is natuurlijk zo’n 180 kg zwaarder. Zijn er hier ook mensen die tuning hebben toegepast op dit type motor? Heb verhalen gelezen, dat je dan storingsmelding krijgt, omdat de elektromotor ook meedoet met optrekken? Misschien kun je iets met deze post van Boeiski? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard b Posted June 4, 2023 Report Share Posted June 4, 2023 beetje jammer dat er geen terugkoppeling meer komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKW Posted June 15, 2023 Author Report Share Posted June 15, 2023 On 4-6-2023 at 13:48, richard b said: beetje jammer dat er geen terugkoppeling meer komt. Ik zal de post van Boeiski even doornemen en daar verder vragen Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard b Posted June 20, 2023 Report Share Posted June 20, 2023 Prima 👌 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts