Jump to content

Even voorstellen.

Technicks
 Share

Recommended Posts

Hallo Fiesta liefhebbers. 

Ik ben Nick. Sinds ong een jaar trotse bezitter van een Fiesta 1.0 Black Red Edition. Daarvoor reed ik een Fiesta uit 2004 en ben ongeveer een half jaar aan het zoeken geweest naar de voor mij perfecte upgrade. Toen ik deze online zag komen heb ik direct een afspraak gemaakt en gekocht. 

Waarschijnlijk hebben jullie 'm wel eens voorbij zien komen hier, want ik kan me voorstellen dat de vorige eigenaar ook trots was op deze auto. Want hij heeft er aardig wat aan laten doen. Mijns inziens nagenoeg perfect.

Ik ben wel in de markt voor andere velgen en banden. Vind het zeker mooi staan 18" maar het is wel een kart zo. Met 17" en iets meer band hoop ik dat het wat comfortabeler kan worden. 

Nou ben ik altijd al liefhebber van OZ geweest maar om nou €2000 uit te gaan geven met het vooruitzicht dat ik deze auto nog een jaar of 2 blijf rijden is me dat net iets te gek. 

Op aanraden van Giva Wheels ga ik denk ik voor de MSW 85 in 17".  Heeft iemand een tip voor een goede sportband? 

1256794717_IMG_20210817_1555202.thumb.jpg.cdfa8f448268f6c513f8c949652d1b1c.jpg313599452_IMG_20210817_1555102.thumb.jpg.10b460f95bc3616586cd34175a87b4b6.jpg

Aangezien ik problemen had de auto door de keuring te krijgen ivm ongelijkmatige slijtage van de banden, heb ik gister een setje 17" Sparco FF1 opgehaald. ET 40. Was bang dat ik problemen zou krijgen ivm dat die verlaagd is. Maar past als gegoten. 

Banden die erop zitten zijn Nankang semi slicks. 

Heb net een stukje gereden en wat een verandering in wegligging. 

https://ibb.co/CKnrwgk

2 minutes ago, Steelmaster said:

Daar zit wel iets grip in denk

Ja poeh. Vorige set was 225 met 215 banden. Weinig grip in de bochten vond ik. Nu met een fatsoenlijk passende band voelt het een stuk vertrouwder. 

26 minutes ago, Steelmaster said:

Zou hem wel alleen ff uit laten lijnen. Ivm dat scheef slijten

Ja dat zeker. Laat ik morgen direct doen. Maar als ik nu achter de auto kijk, staan de wielen er lang niet meer zo scheef onder als voorheen.