Olly Posted March 21 Report Share Posted March 21 Hallo lezers! Daar ben ik weer met een rare vraag die waarschijnlijk nog niemand ooit heeft gesteld😂, Heeft een MK7 Fiesta 1.25 16v Duratec uit 2012 nou een directe of indirect injectie systeem? Ik was er namelijk heilig van overtuigd dat ik een trotse bezitter was van een traditioneel indirect injectie systeem maar toen ik voor de lol eens besloot om de monteurs bij de dealer deze vraag te stellen toen kreeg ik slecht nieuws. Hun zeiden namelijk die van mij een direct injectie systeem heeft Er staat op Youtube een video waarin de opbouw en werking van een Ford Duratec motor volledig word uitgelegd. Deze motor heeft een indirect injectie systeem en lijkt echt sprekend op die van mij behalve het feit dat in de video een motor te zien is met een ketting, die van mij heeft geloof ik een riem. Alsnog de manier hoe de brandstof injectoren in het blok gaan, waar de dynamo zit, inlaat,uitlaat enz lijkt die van mij precies op die van de video dus ik vind het gek en ik heb toch nog het vermoeden dat ie van mij een indirect injectie systeem heeft. heeft er ooit iemand hier een blok van een 1.25 16v duratec uit elkaar gehaald of is er hier een expert aanwezig die mij gelijk of ongelijk kan geven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacques Posted March 27 Report Share Posted March 27 Je hebt indirecte injectie en een distributieriem. Ik heb het werkplaatshandboek nog te koop voor je.  https://www.facebook.com/marketplace/you/selling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olly Posted March 29 Author Report Share Posted March 29 Oke dat is goed nieuws en ik had ook even met een andere plaatselijke Ford dealer gebeld en door hun werd mij verteld dat ik inderdaad indirecte injectie heb.. Ik vind het nog steeds een vaag verhaal dat 2 verschillende Ford dealers beweren dat het direct is en een andere Ford dealer zegt indirect. (Ik zou wel graag zo'n handboek willen hebben alleen werkt je link naar Facebook niet trouwens) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacques Posted March 29 Report Share Posted March 29 Ik heb hem ook even op MP gezet https://www.marktplaats.nl/seller/view/m1960838206 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts