Jump to content

Ford stopt Fiesta-productie

BlueFiesta
 Share

Recommended Posts

• BlueFiesta changed the title to Ford stopt Fiesta-productie
15 hours ago, Snorrie said:

Jammer.. En zo worden we langzaam maar zeker gedwongen naar een stekker auto.
Zie ook de teaser die FordNL op feestboek heeft geplaatst.

Tja die stekkerauto's komen er toch wel, laat dat maar aan de politiek over. Ik had alleen wel verwacht dat de Fiesta gewoon zou blijven en zou evolueren naar (PH)EV. Wellicht zeggen de verkoopcijfers iets anders maar ik kan me niet voorstellen dat iedereen een mini-SUV wil à la de Puma (niets ten nadele van die auto overigens). Afijn, we weten niet wat er voor terugkomt, wellicht is de opvolger nog beter. ;)

Ford stopt met "iconische" Fiesta: "Goedkopere kleine auto's verdwijnen door overschakeling naar elektrisch"  | VRT NWS: nieuws

Ik schrik eigenlijk nog het meest van de laatste 2 alinea's.

Niet iedereen heeft 40000 liggen. En een 2e hands elektrische auto? Hoe zit het met de accu?

"Kleine elektrische auto's zijn veel te duur", beaamt Kurstjens. "De elektrische auto's waarmee merken op de markt komen, zijn per definitie wat grotere auto's. Die zijn ook duurder, ze beginnen doorgaans bij 40.000 euro. Dat is ongeveer twee keer zo veel als de prijs van een Ford Fiesta nu. Door de hoge batterijprijzen is het heel moeilijk om een goedkope elektrische auto te maken."

"Dus eigenlijk wordt het steeds moeilijker om een goedkope, nieuwe auto te vinden van ongeveer 20.000 euro. Elektrisch zal dat nog niet lukken", weet Kurstjens. "Wat je wel ziet, is dat in hoog tempo veel Chinese automerken naar Europa komen en die bieden wel kleine auto's op benzine of diesel aan tegen een behoorlijke prijs. En je hebt in Europa natuurlijk ook nog altijd het lowcostmerk Dacia."

On 27-10-2022 at 11:29, Leon Fiesta said:

Tja die stekkerauto's komen er toch wel, laat dat maar aan de politiek over. Ik had alleen wel verwacht dat de Fiesta gewoon zou blijven en zou evolueren naar (PH)EV. Wellicht zeggen de verkoopcijfers iets anders maar ik kan me niet voorstellen dat iedereen een mini-SUV wil à la de Puma (niets ten nadele van die auto overigens). Afijn, we weten niet wat er voor terugkomt, wellicht is de opvolger nog beter. ;)

Die evolutie naar een EV had wellicht logischer geweest, had een leuke concurrent geweest voor de Cupra born.
Afwachten maar wat Ford gaat brengen & hoe leuk dat zal zijn voor onze portemonnee..

On 3-11-2022 at 10:18, Patje Fiesta st line said:

Das wel jammer na zoveel jaren dienst 👌👍 dat kunnen niet veel modellen zeggen!!! 

Gelukkig heb ik nog een leuk cool fiesta"ke 2022 besteld 😊 waar ik jaren mee verder kan! 

Dat wordt nog een collectors item ooit 😆

6 hours ago, Leon Fiesta said:

Dat wordt nog een collectors item ooit 😆

Wie weet??? 🤪🤣🤣

Dat model/uitvoering dat ik heb is al uit productie genomen sinds de oorlog in Oekraïne uitbrak!!! 

Gelukkig had ik hem december 2021 al besteld 👍

Vandaag bevestigd door de dealer dat ie eindelijk na 11 maanden vrijdag geleverd gaat worden bij Ford Tilburg.

Tot op heden met bestelde opties gemaakt.

Een van de laatste ST vermoed ik zo,is sinds 1-08 niet meer te bestellen.

39 minutes ago, M@rio said:

Vandaag bevestigd door de dealer dat ie eindelijk na 11 maanden vrijdag geleverd gaat worden bij Ford Tilburg.

Tot op heden met bestelde opties gemaakt.

Een van de laatste ST vermoed ik zo,is sinds 1-08 niet meer te bestellen.

Proficiat M@rio,

Veel plezier met de fiesta ST 😎 en Have Fun 👌👍 was ook mijn eerste keuze een ST maar mocht ik jammer genoeg geen trekhaak onder hangen die ik wel nodig had. 

Heb ook 8.5 maand moeten wachten op mijne fiesta st-line vignale 2022 155pk, productie datum was 15 juni en uiteindelijk pas kunnen ophalen bij de dealer 27 augustus 

Heeft 2 maanden op de parking fabriek gestaan wegens ontbrekende onderdelen 😥

• 1 month later...

Bij deze nog ff een update.

Nog 14 dagen en dan precies 1 jaar geleden dat ik die st besteld heb en 3 x raden !!!!!! Nog steeds niets gezien. 

Mail gehad van Ford Nederland dat de auto op 14 november het fabrieksterrein heeft verlaten. 

Nu 1 maand verder en niemand weet waar dat ding zich bevindt.

Begin het nu toch wel heel erg beu te worden. 

Kenteken is al aangevraagd en binnen uiteraard maar auto verdwaald. 

Apart verhaal,maar dit is wel de laatste ford die ik ooit nog koop.

Wat een bende daar. 

Maar,wacht het af.

Zal wel een x goed komen,al heb ik mijn twijfels.

On 11-12-2022 at 13:49, M@rio said:

Bij deze nog ff een update.

Nog 14 dagen en dan precies 1 jaar geleden dat ik die st besteld heb en 3 x raden !!!!!! Nog steeds niets gezien. 

Mail gehad van Ford Nederland dat de auto op 14 november het fabrieksterrein heeft verlaten. 

Nu 1 maand verder en niemand weet waar dat ding zich bevindt.

Begin het nu toch wel heel erg beu te worden. 

Kenteken is al aangevraagd en binnen uiteraard maar auto verdwaald. 

Apart verhaal,maar dit is wel de laatste ford die ik ooit nog koop.

Wat een bende daar. 

Maar,wacht het af.

Zal wel een x goed komen,al heb ik mijn twijfels.

Dit verhaal komt mijn zeer bekend voor, bij mijne fiesta st-line vignale 2022 155pk juist hetzelfde van het kastje naar de muur gestuurd 

Productie datum was 15 juni na al enkele malen te zijn uitgesteld, dan is de auto eindelijk geproduceerd en niemand weet waar hij blijft??? 

Uiteindelijk heb ik hem pas 26 augustus kunnen gaan ophalen bij de dealer, wat blijkt..... 

Auto was 15 juni geproduceerd en heef nog 2 maanden op de parking naast de fabriek gestaan wachtende op nog onderdelen.....al bij al is het goed gekomen en heb er al 4750 km opstaan 😊

On 11-12-2022 at 18:19, Nielsicq said:

@M@rio weet je je chassisnummer ook?

kreeg deze site een keer door gespeeld, schijnt ook voor andere modellen te werken.

https://www.whereismymme.com

Als de auto er nog niet is zou je kunnen overleggen of deze niet in januari geleverd kan worden.

scheelt weer wat afschrijving.

Dank je wel voor de info. 

Heb nu wel kunnen zien wat er op zit via die site. 

Volgens de peiling stond ie in Vera Cruz 😃😃😃

Gisteren belde ze op dat ie binnen is, wordt nu 1e week januari op naam gezet.

Precies 1 jaar na bestelling.

13 hours ago, Patje Fiesta st line said:

Dit verhaal komt mijn zeer bekend voor, bij mijne fiesta st-line vignale 2022 155pk juist hetzelfde van het kastje naar de muur gestuurd 

Productie datum was 15 juni na al enkele malen te zijn uitgesteld, dan is de auto eindelijk geproduceerd en niemand weet waar hij blijft??? 

Uiteindelijk heb ik hem pas 26 augustus kunnen gaan ophalen bij de dealer, wat blijkt..... 

Auto was 15 juni geproduceerd en heef nog 2 maanden op de parking naast de fabriek gestaan wachtende op nog onderdelen.....al bij al is het goed gekomen en heb er al 4750 km opstaan 😊

Vrij vervelend allemaal.

Maar goed aan alles komt een eind. 

Nog 3 weken dat lukt nog wel, zaterdag eens ff kijken naar de auto. 

Veel geluk en veilige kilometers.

1 hour ago, M@rio said:

Vrij vervelend allemaal.

Maar goed aan alles komt een eind. 

Nog 3 weken dat lukt nog wel, zaterdag eens ff kijken naar de auto. 

Veel geluk en veilige kilometers.

Mercikes, heb er al veel fun aan beleefd 😎

Jij ook succes en fun met u prachtige fiesta ST 2022 👌👍

Post maar wat foto's 🤪

• 1 month later...
 Share

• Create New...