Jump to content

Weer terug van weggeweest

Maikeltje
 Share

Recommended Posts

Hoi mede Fiesta rijders,

Ik kom na 6 jaar weer terug op dit forum.

Mijn vorige Fiesta was een Mk6,5 1.6TDCi, daarna overgestapt op een Ford Focus 1.6 TDCi.

Wegens flinke gezinsuitbreiding is de vrouw des huizes overgestapt van een Ford Ka naar een Ford S-Max, en kan ik dus weer een maatje kleiner gaan rijden.

De keuze is gevallen op een Fiesta Mk7,5 1.0 Ecoboost met 101 pk in de kleur Hot Mustard.

Natuurlijk heb ik wat plannen met de auto, om hem meer eigen te maken.

De eerste modificaties die ik wil doen:

- 17 inch velgen van de Ecosport, iemand hier ervaring mee? Ik weet dat de Et-waarde 10 mm afwijkt, maar dat lijkt mij geen probleem, toch?

- Grote achterspoiler, mocht iemand deze in de aanbieding hebben, dan hoor ik dat graag.

- Luchtfilter vervangen en vervolgens een tuning op maat laten maken.

1k0.jpg

1k0.jpg

Groetjes Maikel

Korte update:
Auto kan pas aanstaande woensdag worden opgehaald, helaas, door omstandigheden.

Maar dan heeft ie wel een nieuwe distributieriem, remmen en banden.

17" Ecosport velgen worden morgen opgehaald.

LED-koplampen zijn ondertussen ontvangen en komen er dus ook gelijk in.

• 9 months later...

Helaas een wat mindere update, nog voordat ik mijn projectpagina heb aangemaakt. 
Afgelopen woensdag is bovenstaande, toch wel opvallende Fiesta, ontvreemd op mijn werk in Nijmegen. 
Tot nu toe geen enkel spoor, dus waarschijnlijk is ie allang Nederland uit.

ik wil jullie toch vragen om jullie ogen en oren open te houden en mij te contacten als je iets ziet of hoort. 

Voorzichtig is de zoektocht al begonnen naar een vervangende Fiesta.

Wordt vervolgd…

Mmhh das minder 

Met sleutel ? Dat komt vaker voor een soort gelegenheids diefstal En ja anders lullig om te zeggen

is het op “ bestelling “ dan is de kans op terug zien klein ,hopelijk ben je goed verzekerd en wordt je een beetje schadeloos gesteld maar blijft kloten 

Sterkt met je zoektocht naar een nieuwe 

• 2 months later...

Bij deze dan de vervanger van de gele Mk7.5.

Om van de nood maar een deugd te maken is het een Mk8 titanium geworden, die best leuk in de spulletjes zit.

Ik merk ook dat het qua rijden echt wel een stuk volwassener is,  terwijl het dynamische niet verloren lijkt (ik heb nog niet op de limiet gereden).

Voor mij de belangrijkste opties waren de kleur, de full-LED koplampen en B&O geluidsysteem.

Verder voorzien van adaptive cruise control, trekhaak en verder 'standaard' titanium geloof ik.

Ondertussen ook de knipperlichten in de spiegels vervangen voor de dynamische variant, LED-mistlampen geplaatst en de knipperlichten achter vervangen voor LED.

Momenteel op zoek naar een leuk setje 18" van de ST of ST-line, dus als iemand wat weet, dan hoor ik dat graag 😀

51ec4620-7c63-4f65-93bd-db449dd325af.jpg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
 Share

• Create New...