Jump to content

Vraagje vanuit een nieuwe eigenaar fiesta st mk8

Share

Recommended Posts

Hallo!

Ik ben de trotse eigenaar van een ford fiesta st mk8 

Wat een geweldige auto, ik heb nog nooit in zoon leuke auto gereden.

Ik heb alleen een vraag, ik heb al gezocht op het forum maar ik kon over mijn specifieke vraag niet echt iets vinden. Als iemand dit wel heeft weten te vinden hoor ik dit graag. Maar bij deze de vraag: is het verschil in enkel het laten chippen van de fiesta de moeite waard?

Ik ben dus niet van plan van alles aan de auto te gaan veranderen alleen als er iets meer power uit te halen is, is dst nooit verkeerd.

Graag hoor ik hierover ervaringen!

Alvast bedankt

Hoi en welkom! Ja hoor, het is juist natuurlijk het chippen wat verschil maakt. De rest van de randzaken zijn er voornamelijk om je auto levende te houden of ervoor te zorgen dat hij echt dat juiste vermogen haalt. Je kunt hem dus prima alleen chippen, maar een ander luchtfilter zou wel een goede zijn. Die zijn helemaal niet duur. Verschil in power ga je absoluut merken, het wordt een hele andere auto (mits je hem goed laat chippen).

Tip: bespaar niet op een tuner. Leuk dat het goedkoop kan, maar dat kan soms duur eindigen. 

Hey martn 

Bedankt voor de reactie! Dan is dat zeker iets wat ik ga doen op ten duur. 

Nog tips qua behoud van het motortje behalve het luchtfilter. 

Goedkoop is duurkoop dus als we het over chippen hebben. Ik woon in de omgeving van Alkmaar dus ik zat zelf aam hartog te denken, hier heb ik tot dusver alleen maar goede verhalen over gehoord 

1 hour ago, Django123 said:

Hey martn 

Bedankt voor de reactie! Dan is dat zeker iets wat ik ga doen op ten duur. 

Nog tips qua behoud van het motortje behalve het luchtfilter. 

Goedkoop is duurkoop dus als we het over chippen hebben. Ik woon in de omgeving van Alkmaar dus ik zat zelf aam hartog te denken, hier heb ik tot dusver alleen maar goede verhalen over gehoord 

Gewoon je auto goed warm rijden! Dan moet alles goed gaan. Overweeg zeker Mebu! Die doen iedere dag ST’s! Die weten beter dan wie dan ook in Nederland wat ze doen! 👍

Welkom! Ik moet zeggen dat een stock MK8 ST al harstikke leuk is en ook zal blijven. Maar pas op, toen ik gewend was geraakt aan in mijn geval M235 map van mountune, je eigenlijk niet meer terug kan. Het went erg snel, dus wees daar wel van bewust. Ik had wel trouwens met andere onderdelen de mapping gedaan, dus kan niet veel zeggen over enkel chippen, lijkt me dat als je binnen normale waarden blijft het gewoon heel moet blijven, slijt wel natuurlijk ietsje sneller allemaal. Ik raad Mebu ook aan, is ca. uurtje rijden vanaf Alkmaar.

20 hours ago, Josh said:

Welkom! Ik moet zeggen dat een stock MK8 ST al harstikke leuk is en ook zal blijven. Maar pas op, toen ik gewend was geraakt aan in mijn geval M235 map van mountune, je eigenlijk niet meer terug kan. Het went erg snel, dus wees daar wel van bewust. Ik had wel trouwens met andere onderdelen de mapping gedaan, dus kan niet veel zeggen over enkel chippen, lijkt me dat als je binnen normale waarden blijft het gewoon heel moet blijven, slijt wel natuurlijk ietsje sneller allemaal. Ik raad Mebu ook aan, is ca. uurtje rijden vanaf Alkmaar.

Jaaa dat geloof ik, harder kan maar terug is een stuk lastiger... 

Eerst maar even "gewend" raken aan deze kracht. Dan voelt de extra power helemaal als een kadootje.

Jaa uurtje rijden is prima te doen! 

Wat had jij bij het chippen gedaan?

On 2-8-2022 at 10:51, Django123 said:

Jaaa dat geloof ik, harder kan maar terug is een stuk lastiger... 

Eerst maar even "gewend" raken aan deze kracht. Dan voelt de extra power helemaal als een kadootje.

Jaa uurtje rijden is prima te doen! 

Wat had jij bij het chippen gedaan?

Ik heb gelijk met de remap de volgende onderdelen laten monteren, alles van mountune

M235 performance upgrade

Induction kit with high flow filter

Short shift arm

Throttle body elbow

Charge pipe kit

Roll restrictor / torque mount

Induction hose

Intercooler

Auxiliary Cold Air Intake (ACAI)

NGK LTR71X-II spark plugs